Λίγα λόγια για το εικαστικό Περιβόλι της Παναγίας

Εκπροσωπώντας τα Μέλη του Δ.Σ. του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή και χαρά, που  φιλοξενούμε στους χώρους της Πινακοθήκης Σύγχρονης Τέχνης (Παλαιό Συσσίτιο), τη σημαντική αντιπροσωπευτική έκθεση του Γεράσιμου Γερολυμάτου με τα Αγιορείτικα έργα του.  

Το Άγιον Όρος είναι ευρύτερα γνωστό ως το Περιβόλι της Παναγίας. Είναι ένας ανεξάντλητος άγιος τόπος, που όσοι τον επισκέπτονται ξαναεπιστρέφουν πολλές φορές γιατί πάντα σε εκπλήσσει. Και το κυριότερο, αισθάνονται όλοι σχεδόν, εσωτερική ευφορία και γαλήνη, αφήνοντας για λίγο κατά μέρος τα εγκόσμια.

Με αφορμή το επικείμενο Πάσχα, η Καλλιτεχνική Επιτροπή του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, επιθυμώντας να παρουσιάσει στο φιλότεχνο κοινό κάτι συναφές με το κλίμα περισυλλογής, το Αναστάσιμο ύφος και γενικότερα την κατανυκτική ατμόσφαιρα των ημερών, πρότεινε στον εικαστικό δημιουργό Γεράσιμο Γερολυμάτο να παρουσιάσει την ενότητα των ζωγραφικών του έργων, που αφορούν την Αθωνική Πολιτεία.

Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη, που παρότι σπούδασε στην Ιταλία ζωγραφική, λόγω φυσικής συστολής και σεμνότητας του χαρακτήρα του, δεν επιδιώκει να παρουσιάζει συχνά έργα του. Ενθουσιασμένος όμως από τη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου και θεωρώντας ταιριαστό, για τη συγκεκριμένη του ενότητα, το υποβλητικό κτίριο του Παλαιού Συσσιτίου, το οποίο λειτουργεί ως μια από τις Πινακοθήκες  ενταγμένες στο Μουσείο, δέχτηκε με χαρά και ενθουσιασμό την πρόσκληση και ταυτοχρόνως την πρόκληση να εκθέσει εκεί τα Αγιορείτικα έργα του, που πρώτη άλλωστε φορά βγαίνουν από το Εργαστήριό του.

Με την ευκαιρία αυτής της σημαντικής έκθεσης, εκδώσαμε καλαίσθητο πολυσέλιδο κατάλογο, ο οποίος θα δοθεί την ημέρα των εγκαινίων και περιλαμβάνει όλα τα έργα που θα εκτεθούν
Τον ευχαριστούμε και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία κι ευόδωση στη συνέχεια της εικαστικής του σταδιοδρομίας.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Ο Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος γεννήθηκε στο Αιγάλεω, έχοντας οικογενειακή καταγωγή από την Επτανησιακή Κεφαλονιά, την οποία αγαπά και πάντα νοσταλγεί. Από μικρή ηλικία εκδήλωσε ιδιαίτερη έφεση προς τη ζωγραφική, που αργότερα σπούδασε, πρώτα στην Accademia Nazionale di San Luca της Ρώμης, με εξειδίκευση στο σχέδιο και κατόπιν στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας, με εξειδίκευση στο χρώμα. Πάντα πίστευε και συνεχίζει να υποστηρίζει πως η ζωγραφική είναι άσκηση ζωής και δυνατότητα να γνωρίσει κανείς βαθύτερα την πραγματικότητα.
Επιστρέφοντας μετά τις σπουδές του στην Ελλάδα, ταξίδεψε και γνώρισε πολλές περιοχές της που τον ενέπνευσαν μέσα από το φως τους, χρωματικά και σχεδιαστικά, σε μια σειρά από τοπία που ζωγράφισε και τα οποία συνεχίζει, με διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους, να φιλοτεχνεί.

Παράλληλα και περισσότερο κατά το διάστημα των τελευταίων είκοσι ετών, γνώρισε προσκυνηματικούς τόπους της Ορθόδοξης λατρείας, εστιάζοντας ιδιαίτερα το ενδιαφέρον του στην ανάδειξη των εκφραστικών εκείνων αποδόσεων, μέσω των οποίων η φύση, σαν αντανάκλαση μιας μεταφυσικής αλήθειας, συνδιαλέγεται με την ιερότητα του κάθε  μνημείου, αναδεικνύοντας χαρακτηριστικές όψεις από την πνευματικότητά του.
Εκείνο που πρωτίστως τον ενδιαφέρει και το τονίζει πάντα και με κάθε τρόπο, (θέτοντάς το σαν απαρέγκλιτο  στόχο και βασικό κίνητρο για να δημιουργεί), είναι ότι το κάθε του έργο που ολοκληρώνει, οφείλει να λειτουργεί, εκτός από την αισθητική του διάσταση και σαν εργαλείο σκέψης, γύρω από σημασίες που αφορούν τη φύση, τη  φανερή κι αθέατη ζωή, όπως και τον ρόλο που διαδραματίζει ο χρόνος.

Δρ Νικόλαος Τσ. Φρόνας
Πρόεδρος του Δ. Σ.
του Μουσείου
Νεοελληνικής Τέχνης
του Δήμου Ρόδου