Χωρίς προβλήματα στη Ρόδο ξεκίνησαν οι πανελλαδικές εξετάσεις

Πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων χθες, οι οποίοι και διαγωνίστηκαν στη Νέα Ελληνική Γλώσσα.

Η διαδικασία ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία σε όλα τα εξεταστικά κέντρα της περιοχής μας, χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα.

Το θέμα της έκθεσης ήταν ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Norberto Bobbio, «Το μέλλον της Δημοκρατίας», και παρά το γεγονός ότι χαρακτηρίστηκε ως «απαιτητικό», εντούτοις η πλειονότητα των εξεταζομένων φάνηκε ικανοποιημένη από τις αποδόσεις της.

Αρκετά ήταν τα παιδιά που βγήκαν από τα εξεταστικά κέντρα του νησιού μας με χαμόγελα, θεωρώντας πως είχαν πράγματα να γράψουν, γεγονός που τους γέμισε με αισιοδοξία τόσο για το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου μαθήματος όσο και για τα υπόλοιπα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν τις επόμενες ημέρες.


Μάλιστα αρκετοί μαθητές και μαθήτριες, μιλώντας στη «Ροδιακή» επεσήμαναν πως το συγκεκριμένο θέμα ήταν μεταξύ αυτών που θεωρούνταν «SOS» και έτσι ήταν προετοιμασμένοι. Διπλά ικανοποιημένοι εκπαιδευτικοί και γονείς που περίμεναν καρτερικά έξω από τα σχολικά συγκροτήματα τα παιδιά να ολοκληρώσουν την εξέτασή τους.

Σχολικά συγκροτήματα, τα οποία ήταν εξεταστικά κέντρα, επισκέφθηκε χθες το πρωί και ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο οποίος συνομίλησε με μαθητές, μαθήτριες αλλά και γονείς. Ο Δήμαρχος Ρόδου ευχήθηκε στα παιδιά καλή επιτυχία και τους συνέστησε να μην αγχώνονται.

Σε γραπτό μήνυμά του ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρει τα εξής:
«Η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων ολοκληρώνει μια πολύχρονη και επίμοχθη προσπάθειά σας και σηματοδοτεί την αφετηρία μιας νέας πορείας και ένα νέο ξεκίνημα.
Οι εξετάσεις που δίνετε, σίγουρα δεν είναι οι μόνες που θα δώσετε στη ζωή σας, γι’  αυτό μπείτε στον αγώνα χωρίς άγχος, με δύναμη, αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση (πίστη) για την επιτυχία σας.

Η διεκδίκηση μιας θέσης στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας είναι σημαντική, αλλά όχι και καθοριστική για το μέλλον σας. Στη ζωή σας θα ακολουθήσουν και άλλες πολλές εξετάσεις, καθώς ο δρόμος για την «Ιθάκη» είναι μακρύς και οφείλουμε να τον ταξιδέψουμε με θέληση, αισιοδοξία και αγωνιστικό φρόνημα.
Γνωρίζουμε τις δυνατότητες, τα προσόντα και τα εφόδιά σας και είμαστε περήφανοι για εσάς. Σας εύχομαι από καρδιάς καλή δύναμη και καλή επιτυχία».

Μήνυμα καλής επιτυχίας προς όλους τους εξεταζομένους απέστειλε και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, στο οποίο αναφέρει τα εξής:
«Καλή δύναμη και κάθε επιτυχία σε όλα τα παιδιά της Ρόδου μας που δίνουν την πρώτη μεγάλη μάχη της ζωής τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Με τους κόπους τους και τον αγώνα τους καλούνται να βάλουν τις βάσεις για το μέλλον τους. Δικό μας καθήκον είναι να δικαιώσουμε τη δική τους προσπάθεια ώστε να μπορέσουν να κάνουν πραγματικότητα τα όνειρά τους σε μια Ρόδο ανάπτυξης, ποιότητας και νέων ευκαιριών».


Υπενθυμίζεται πως η μεγάλη αυτή δοκιμασία, αφορά 1.348  νέους και νέες των Γενικών Λυκείων και 284 από τα ΕΠΑΛ σε ολόκληρο το νομό, οι οποίοι συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις διεκδικώντας έτσι μια θέση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ όλης της χώρας. Σε ό,τι αφορά τους μαθητές και μαθήτριες των ΓΕΛ, οι 923 προέρχονται από το  νότιο συγκρότημα (Ρόδος, Σύμη, Καστελόριζο, Χάλκη, Τήλο, Κάσο, Κάρπαθο) και οι  425 Βόρεια Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος, Νίσυρος, Λειψοί, Αστυπάλαια, Αγαθονήσι.

Σήμερα Σάββατο 8 Ιουνίου οι εξετάσεις συνεχίζονται για τα παιδιά των ΕΠΑΛ με το μάθημα των μαθηματικών (Άλγεβρα), ενώ τη Δευτέρα 10 Ιουνίου τα παιδιά των ΓΕΛ θα εξεταστούν: στην αρχαία ελληνική γλώσσα οι υποψήφιοι Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και στα μαθηματικά οι υποψήφιοι Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ.

Σημειώνεται πως όλοι οι εξεταζόμενοι θα πρέπει να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα στις 8 το πρωί και να έχουν μαζί τους δελτίο αστυνομικής ταυτότητας και δελτίο εξεταζομένου, δύο στυλό διαρκείας, μολύβι και γόμα (προαιρετικά) και ένα μπουκάλι νερό.

Τα θέματα
Μέσω ενός δοκιμίου του Norberto Bobbio (Ιταλός φιλόσοφος, πολιτειολόγος και πολιτικός), οι υποψήφιοι κλήθηκαν να συντάξουν ένα άρθρο 500-600 λέξεων, στο οποίο έπρεπε να προσεγγίσουν το ρόλο του δημοκρατικού πολίτη στην καθημερινότητά του, καθώς και τις δράσεις, με τις οποίες το σχολείο θα συμβάλλει στη διαμόρφωση δημοκρατικών πολιτών.

Γενικότερα, το κριτήριο αξιολόγησης κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητικό, με θέματα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της ύλης του μαθήματος. 

Οι ερωτήσεις απαιτούσαν ιδιαίτερη αντιληπτική ικανότητα από την πλευρά των μαθητών και, σε κάθε περίπτωση, σωστή τεκμηρίωση με στοιχεία του κειμένου. Το κείμενο αναφοράς ήταν πυκνό σε νοήματα και, ως εκ τούτου, η περιληπτική του απόδοση χρειαζόταν αυστηρή συγκέντρωση και βαθιά κατανόηση, ώστε ν’ αποδοθούν σωστά οι βασικοί θεματικοί άξονές του.