Μία άλλη πρόταση για την κρουαζιέρα στα Δωδεκάνησα και ευρύτερα στο Νότιο Αιγαίο

Γράφει ο Νίκος Χαραλάμπης

Έχω  αναφερθεί και στο παρελθόν στις  ανάγκες που  υπάρχουν για να μπορέσουμε  να  εκμεταλλευτούμε την κρουαζιέρα.

Επειδή  δυστυχώς στον τόπο  μας έχουμε  τρομερές  ελλείψεις  και  τεράστιες  ανικανότητες  όπως  άπειρη  ημιμάθεια,  αμάθεια, θεωρώ  ότι μπορώ  να  αναφερθώ  σε  κάποιες  εναλλακτικές προτάσεις για  ταχύτερη  αποκατάσταση,  εν  μέρει, τουλάχιστον  των ελλείψεων  στις λιμενικές  εγκαταστάσεις  των  νησιών  μας.

Είναι  γνωστό  ότι  για  την κατασκευή λιμενικών  εγκαταστάσεων  που  να  μπορούν  να  φιλοξενούν  μεγάλα  κρουαζιερόπλοια απαιτούνται:

Τεράστια  γραφειοκρατία
Σωστός προγραμματισμός
Μελέτη για προοπτική  πολλών  ετών (σε  σχέση με τη ναυπήγηση νέων πλοίων)
Σωστή πολεοδομική  μελέτη του νησιού

Σωστή προοπτική  είδους  ανάπτυξης  του  νησιού σε σχέση με το Λιμάνι
Στοιχειώδεις Υποδομές για τη βοήθεια, συντήρηση των απαραίτητων για ένα  κρουαζιερόπλοιο
Σωστός σχεδιασμός του λιμανιού με ταυτόχρονα  πρωτοποριακές αρχιτεκτονικές  μελέτες

Αφήνω τελευταίο τα κονδύλια γιατί μπορούμε να τα βρούμε από την Ευρωπαϊκή  Ένωση.  

Θέλω ειλικρινά  να  ρωτήσω,  τα  τελευταία  χρόνια  τι  από  αυτά  έγιναν  στο  τόπο μας;
Απάντηση: ΤΙΠΟΤΑ

Πώς  λοιπόν  είναι  δυνατόν  να  δεχτούμε  μεγάλα  κρουαζιερόπλοια για  να  ενισχύσουν  την οικονομία  των  νησιών  μας;

Η  πρότασή  μου  είναι η εξής:

Σε  κάθε νησί  που  ενδιαφέρεται για την  άφιξη  κρουαζιερόπλοιων να δημιουργηθεί  μια  ομάδα έμπειρων μελετητών μηχανικών, πλοιάρχων.

Αυτή  η ομάδα  θα βρει και θα  καθορίσει  ένα  σημείο όσο υπήνεμο γίνεται  σε  κάθε  νησί που ενδιαφέρεται.

Σε αυτό το σημείο να κατασκευαστεί μια  προβλήτα με πασαλομπήξεις η οποία θα προεκτείνεται σε  απόσταση  από την  ακτή. (αντί  να  κατασκευάζουμε  τσιμεντένιες  κατασκευές που φτάνουν  μέχρι το  βυθό).

Αυτός  ο  τρόπος  χρησιμοποιείται  ήδη  σε  άλλες  χώρες,  έτσι  υπάρχει τεχνογνωσία (όπως  και στο λιμάνι της Κω  από  το 1992).

Θα είναι φτηνότερα και γρηγορότερα.  Δεν  θα ενοχλεί  τόσο  την  Αρχαιολογία

Δεν χρειάζεται  τεράστιες  υποδομές  στην  ακτή, αφού θα είναι μόνο για την αποβίβαση και  επιβίβαση  των  επιβατών.

Θα χρησιμοποιείται κυρίως το καλοκαίρι, έτσι δεν υπάρχει  προστασία ειδική για τον  χειμώνα.
Και  στο  τέλος  τέλος η  ομάδα  που  προανέφερα  θα  αποφασίσει σε  ποια  σημεία  και σε ποια  νησιά  μπορεί  να  κατασκευαστεί.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει τον συντονισμό μαζί  με την  Περιφέρεια  και τους  Δήμους με τον τελικό λόγο από τον    Υπουργό μαζί με Περιφερειάρχη και τους Δήμαρχους  των Δήμων  που  ενδιαφέρονται.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ
ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ;