Ρόδος: Χωρίς νερό για 18 ώρες έμειναν τουρίστες σε ξενοδοχεία της Καλάθου

Η μεγαλύτερη «πληγή» του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου αποδεικνύεται για μια ακόμα χρονιά η ύδρευση και τα ζητήματα αρμοδιότητας της ΔΕΥΑΡ. Εξαιτίας βλάβης που εντοπίστηκε στο δίκτυο ύδρευσης της Καλάθου πριν από μερικές ημέρες, υπήρξε προχθές προγραμματισμένη παρέμβαση αποκατάστασης του προβλήματος, κάτι που είχε όμως ως αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία των γύρω περιοχών να μείνουν χωρίς νερό για περισσότερες από 18 ώρες, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν για μόλις 6!  Οι ομολογουμένως φιλότιμες προσπάθειες των συνεργείων να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις εργασίες και να ομαλοποιηθεί έγκαιρα η υδροδότηση δεν ήταν εκ του αποτελέσματος αρκετές.   

Οι υπεύθυνοι των ξενοδοχείων προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα στους πελάτες τους, ενώ αναγκάστηκαν να μοιράσουν μεγάλο αριθμό εμφιαλωμένων νερών για να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες.   Το συγκεκριμένο πρόβλημα ήρθε μάλιστα να προστεθεί σε εκείνο των προηγούμενων ημερών με τη χαμηλή πίεση νερού στις βρύσες των τουριστικών μονάδων.

Τραγελαφικές καταστάσεις
 Οι αρνητικές εικόνες που αποκομίζουν οι επισκέπτες από την παραμονή τους στο νησί μας, δεν μπορούν να «σβήσουν» ούτε με καμπάνιες, ούτε με εκστρατείες, ούτε με παρουσίες σε τουριστικές εκθέσεις.
 

Θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει παραφράζοντας τη γνωστή φράση, ότι μια αρνητική εικόνα, αξίζει όσο χίλιες τουριστικές καμπάνιες!   Στις πρώτες δυσάρεστες καταστάσεις που συναντούν από τις αρχές Μαΐου οι τουρίστες που καταφθάνουν στο νησί μας, αντικρίζοντας ένα… γιαπί στην αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου, ήρθαν να προστεθούν προχθές και οι τραγελαφικές καταστάσεις με την έλλειψη νερού σε δύο από τις σημαντικότερες ξενοδοχειακές ζώνες στα νοτιοανατολικά της Ρόδου και συγκεκριμένα στην Κάλαθο και στα Λοθιάρικα της Λάρδου. Ναι μεν η ΔΕΥΑΡ είχε προειδοποιήσει με ανακοίνωσή  της για προγραμματισμένη διακοπή υδροδότησης την περασμένη Τετάρτη, όμως έπεσε έξω ως προς τη χρονική της διάρκεια!   Από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι ανέφερε η ανακοίνωση, αλλά τελικά στις… 2 τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας επανήλθε η υδροδότηση στα ξενοδοχεία!

Οι συνέπειες του προβλήματος
Εκείνοι που την πλήρωσαν σε πρώτη φάση ήταν οι ρεσεψιονίστ και τα στελέχη των τουριστικών μονάδων που άκουσαν τα εξ αμάξης από τους πελάτες τους. Η επιλογή να μοιράζουν… εξάδες νερά σε κάθε δωμάτιο για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οι πελάτες στους βασικούς κανόνες υγιεινής μπορεί να ήταν μονόδρομος, όμως παραπέμπουν σε καταστάσεις τριτοκοσμικών κρατών και όχι σε μια χώρα που προέρχεται -μόλις την περασμένη σεζόν- από το καλύτερο ρεκόρ όλων των εποχών σε αφίξεις.

 Σε δεύτερη φάση την πληρώνει το ίδιο το τουριστικό μας προϊόν και αυτό φαίνεται πέραν πάσης αμφιβολίας το φετινό καλοκαίρι. Μπορούν να το πιστοποιήσουν μια σειρά από γεγονότα, όπως η άδεια πλατεία της Λίνδου σε καθημερινή βάση από το μεσημέρι και έπειτα, όταν κάποτε γινόταν το αδιαχώρητο μέχρι αργά το απόγευμα. Μπορούν να το πιστοποιήσουν επίσης και μια σειρά από επαγγελματικές κατηγορίες, όπως εστιάτορες, ιδιοκτήτες καταστημάτων και μικρομεσαίων τουριστικών καταλυμάτων που παραμένουν ακόμη και τον Ιούνιο άδεια.

 Ας το αντιληφθούμε επιτέλους! Δεν αρκεί πλέον ο ήλιος και η θάλασσα. Χρειάζεται να επιστρατευθεί η οργάνωση, ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για να μπορέσει να επιβιώσει ο τουρισμός της Ρόδου απέναντι στον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται από τις αναδυόμενες αγορές ή από εκείνες που ανακάμπτουν εσχάτως με θεαματικό τρόπο.  

 Η «καραμέλα» του all inclusive έχει αρχίσει να λιώνει πλέον. Δεν αρκεί να εντοπίζουμε τα προβλήματα, αλλά να τα λύνουμε κιόλας! Ο χωροταξικός σχεδιασμός, η ορθολογική τουριστική ανάπτυξη και οι επενδύσεις στις υποδομές αποτελούν αδήριτη ανάγκη, όχι σήμερα αλλά… χθες.