Για πέμπτη χρονιά η καλλιτεχνική πλατφόρμα Dance Laboratory στη Ρόδο

Απόφοιτος της Κρατικής Σχόλης Ορχηστικής Τέχνης και μετά τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο Ισραήλ, η Ρόδια  χορεύτρια Μαρία Μανουκιάν ανέλαβε την πρωτοβουλία να  ενώσει το κοινό της Ρόδου με το γενικότερο χορευτικό κοινό μέσω της διεξαγωγής σεμιναρίων Σύγχρονου Χορού.

Τα τελευταία χρόνια περιοδεύει σε επαγγελματικές ομάδες, όπως αυτήν του Russel Maliphant (Λονδίνο) και Anton Lachky (Βέλγιο), εμπλουτίζοντας τη διδακτική  της  μέθοδο "Inner Globe" και προσκαλώντας  επίκαιρους καλλιτέχνες στο νησί με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι  η Ρόδος να μετατρέπεται σε πόλο έλξης χορευτών και χορογράφων της σύγχρονης σκηνής.

Πλέον, για πέμπτη συνεχόμενη φορά  η  καλλιτεχνική πλατφόρμα Dance Laboratory έχει ως σκοπό τη δημιουργία μιας γέφυρας που θα ενώσει τις καλλιτεχνικές επιρροές της Ελλάδας και του εξωτερικού με αυτές της Ρόδου στον τομέα των παραστατικών τεχνών. Το ενδιαφέρον όλης της ομάδας συμμετεχόντων, χορογράφων, συντελεστών δίνει το έναυσμα για τη δημιουργία ενός χορευτικού φεστιβάλ με εκπαιδευτικό πυρήνα σε ένα νησί ιδανικό να φιλοξενήσει τέτοιες δράσεις.

Φετινοί προσκεκλημένοι  του Dance Laboratory #5 που θα γίνει 6-10 Αυγούστου θα είναι οι απόφοιτοι της Κρατικής Σχολής Χορού Αθηνών Μαρία Μανουκιάν, Αντώνης Τζούμας και  Λαμπρινή Γκόλια, οι οποίοι θα προσφέρουν νέες  πληροφορίες  και προσεγγίσεις ως προς την κίνηση και την έρευνα, μέσα από τις προσωπικές διδακτικές τους μεθόδους Inner Globe, Indecent Moves και Body Instrument.

Ένα Σεμινάριο Σύγχρονου Χορού που απευθύνεται σε όλους, μικρούς - μεγάλους, ηθοποιούς, μουσικούς, χορευτές. Επίσης, είναι ανοιχτό για όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την κίνηση και να γυμναστούν μέσα από το χορό.

Ευχαριστούμε την Κυρία Έλλη Παρασκευά για τη στήριξη όλα αυτά τα χρόνια σε αυτό το εγχείρημα.
Συντελεστές Διοργάνωσης: Βαρβάρα Μπαρδακά και Μαρία Μανουκίαν.
 


MARIA MANOUKIAN
• Inner Globe •

Το αρχικό στάδιο της διαδικασίας εστιάζει σε διάφορους τρόπους δράσεων ενεργοποιήσης της σπονδυλικής στήλης, ώστε να κινητοποιήσουμε την εσωτερική σφαίρα του κέντρου μας λαμβάνοντας ενέργεια από το πάτωμα.

Θα συνεχίσουμε την αφύπνιση του σώματος, μετακινώντας το συνεχώς σε ολόκληρο το χώρο, ερευνώντας τις ιδιότητες της σφαίρας σαν σχήμα και κατάσταση στο χώρο.

Στην συνέχεια, θα εμβαθύνουμε σε συνθήκες αυτοσχεδιασμού στις οποίες θα επαναπροσδιορίσουμε τις κατευθύνσεις του σώματος σε σχέση με το χώρο και τους γύρω μας, ώστε να κινηθούν με πολυδιάστατο τρόπο όλες οι αρθρώσεις αλλάζοντας, ποιότητες, ροή και δυναμικές.

Σκοπός είναι να ανακαλύψουμε το βάρος, την χαλάρωση, και την συσπείρωση της ενέργειας στον εσωτερικό πυρήνα μας, ώστε να αναπτύξουμε μεγάλες  ταχύτητες και έκρηξη δυναμικών.

 


ANDI XHUMA
• Indecent Moves  •

Πρόκειται για ένα μάθημα σύγχρονου χορού με πολλές επιρροές από διάφορα άλλα είδη χορού, όπως χιπ-χοπ, Τζαζ και κλασικό μπαλέτο.

Βασικό στοιχείο του μαθήματος είναι η μουσικότητα και η πολυρυθμία στο σώμα.
Με βάση πάντα το επίπεδο των συμμετεχόντων αρχίζουμε με ασκήσεις αυτοσχεδιασμού που σκοπό έχουν να προετοιμάσουν τον κάθε χορευτή εγκεφαλικά και σωματικά.

Εναλλακτικά δίνονται δομημένες ασκήσεις πολυρυθμίας και μικροί συνδυασμοί χεριών-βηματισμών μαζί με άλλα μέλη του σώματος. Το δεύτερο μέρος του μαθήματος είναι η εκμάθηση μιας χορογραφίας πάντα πάνω σε μουσική αλλά και πάνω στις ασκήσεις που έχουν δουλευτεί στο πρώτο μέρος του μαθήματος. Η χορογραφία είναι διαφορετική σε κάθε μάθημα προσαρμόζεται πάνω στο επίπεδο των εκάστοτε μαθητών.

 


LABRINI GKOLIA
• Body Instument •

Στόχος του μαθήματος είναι να βρούμε τις "εκτάσεις" που διαθέτει το σώμα. Πώς τις χρησιμοποιώ και πώς διευκολύνω -υπολογίζοντας τις ιδιαιτερότητες του καθενός- την κίνηση και τις δυναμικές τις να αναδειχθούν στον χώρο και τον χρόνο. Στο μάθημα δίνεται επίσης έμφαση  στην ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος, στην αντοχή και στις ποιότητες που το κάθε σώμα καλείται να εξυπηρετήσει- ανακαλύψει..

Όσο και στην  ομαδικότητα, την αλληλεπίδραση μιας ομάδας ανθρώπων που είναι ικανή να ελευθερωθεί  και να αφεθεί στο κομμάτι της φαντασίας και να το εξελίξει πολύ πιο γρήγορα μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη συνεργασία.

Το μάθημα ξεκινά με δημιουργική ενδυνάμωση, ύστερα αυτοσχεδιασμό και τέλος συνδυασμός κινήσεων (χορογραφία) που συσχετίζεται με την προηγούμενη διαδικασία.