Ράλλυ Αιγαίου: Ένταση και απρόοπτα στην ιστιοδρομία της Αστυπάλαιας

Μία γρήγορη ιστιοδρομία για έμπειρους ιστιοπλόους ήταν προχθές η παράκτια διαδρομή του 56ου Ράλλυ Αιγαίου που διοργανώνει ο Πανελλήνιος Όμιλος Ανοικτής Θαλάσσης.

Στη θαλάσσια περιοχή της πανέμορφης Αστυπάλαιας στήθηκε ο αγωνιστικός στίβος και τα αποτελέσματα του αγώνα αύξησαν το ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση του τροπαίου του νικητή της κατηγορίας των αγωνιστικών (performance), το οποίο θα κριθεί μετά την ολοκλήρωση όλων των ιστιοδρομιών.

Η ιστιοδρομία διεξήχθη με ένα αυθεντικό αιγαιοπελαγίτικο μελτέμι, με ένταση που ξεπερνούσε τους 20 κόμβους, κάτι που βοήθησε τους ιστιοπλόους να ευχαριστηθούν τον αγώνα. Η «μάχη» άρχισε από την εκκίνηση, στην οποία, όπως ήταν αναμενόμενο, ξεχώρισαν τα μεγάλα σκάφη.

Η ένταση της αναμέτρησης ανάμεσα στα δύο 52άρια ήταν τόσο μεγάλη που στο «Optimum 3», αμέσως μετά τη σημαδούρα 1, σκίστηκε το μπαλόνι αλλά το πλήρωμα έδειξε την εμπειρία του αντικαθιστώντας το αμέσως, ώστε να μη χάσει …έδαφος από το προπορευόμενο «Bullet – Encode». Τα υπόλοιπα σκάφη ακολούθησαν τα προπορευόμενα, κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις, για να κρατηθούν στο παιχνίδι της διεκδίκησης της διάκρισης.

Τα σκάφη συνέχισαν στη διαδρομή που είχε χαράξει η Επιτροπή Αγώνων γύρω από τα νησιά Κουνούποι και Κουτσομύτι, μία απόσταση 15,7 ναυτικών μιλίων. Η ένταση του ανταγωνισμού ήταν μεγάλη και το «Optimum 3» έπαθε και δεύτερη αβαρία, αφού σκίστηκε η μαΐστρα του στο τελευταίο καβαντζάρισμα προς τη γραμμή τερματισμού. Το σκάφος πέρασε τη γραμμή με τα μισά πανιά.

Την πρωτιά στα Performance σε αυτή την ιστιοδρομία πήρε το «Bullet – Encode», κάτι που το έφερε μέσα στην τριάδα της γενικής κατάταξης.

«Φυσικά και είμαι χαρούμενος για τη νίκη σε αυτή την απαιτητική ιστιοδρομία. Είχε δυνατό άνεμο και πολλές εναλλαγές στις πλεύσεις. Συνεχίζω να πιστεύω ότι η πολύ κακή θέση στην πρώτη ιστιοδρομία μάς έχει πρακτικά αποκλείσει από την πρώτη θέση του αγώνα, αλλά αυτό είναι το Ράλλυ Αιγαίου, και γι’ αυτό μας αρέσει. Έχει πολλούς απρόβλεπτους παράγοντες και όταν ετοιμάζονται οι αθλητές στη γραμμή εκκίνησης είναι ουτοπία το να μιλάει κανείς για φαβορί και για πιθανό νικητή.

Βασική αρχή της ομάδας μας είναι ότι εάν υπάρχει έστω και μία πιθανότητα νίκης εμείς θα εξαντλήσουμε την προσπάθεια και ελπίζουμε στο καλύτερο», δήλωσε ο Ολυμπιονίκης Δημήτρης Δεληγιάννης, κυβερνήτης του σκάφους και ο συγκυβερνήτης Σίμος Καμπουρίδης, πρόσθεσε: «Είμαστε χαρούμενοι που καταφέραμε να  κερδίσουμε τη σημερινή ιστιοδρομία. Το Ράλλυ Αιγαίου είναι ένας υδάτινος μαραθώνιος που κρύβει πολλές εκπλήξεις εκτός του αγωνιστικού. Για να κερδίσεις πρέπει πρώτα να τερματίσεις.

Οπότε πρέπει να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες που έχουμε για ζημιές, γιατί σήμερα αρκετά σκάφη είχαν ζημιές, και να κάνουμε ό, τι περνάει από το χέρι μας για να μειώσουμε τη διαφορά με τα προπορευόμενα σκάφη. Σήμερα κάναμε ένα βήμα, ανεβήκαμε στην τρίτη θέση στη γενική. Μένουν ακόμη τρεις ιστιοδρομίες, θα τα δώσουμε όλα και ό, τι βγει».

Στην κατηγορία Sport νικητής ήταν το σκάφος «Water Gipsy» με κυβερνήτες τον πρόεδρο του ΠΟΙΑΘ Ιωάννη Μαραγκουδάκη και τον Τζανέτο Κυριακίδη. Η έλευση του Ράλλυ Αιγαίου στην Αστυπάλαια είχε και ως στόχο στηρίξει και τον νεοσύστατο ναυτικό όμιλο του νησιού καθώς πολλά παιδιά παρακολούθησαν τον αγώνα ενώ ο Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοϊκής Θαλάσσης, όπως είναι η πάγια τακτική του, θα βοηθήσει την προσπάθεια των ανθρώπων του Ομίλου.