Αγ. Ξάνθης: Έχει αρχίσει να παίρνει τα πάνω της η τουριστική κίνηση στη Ρόδο

…Τα πάνω της έχει αρχίσει και παίρνει η σεζόν στο νησί της Ρόδου αυτή την περίοδο, τέλη Ιουλίου, μετά από ένα μάλλον «μουδιασμένο» ξεκίνημα, καθώς το τελευταίο διάστημα έχει καταφέρει να ισορροπήσει την κάμψη που παρουσίασε η φετινή τουριστική περίοδος σε σχέση με την περσινή και που κυμάνθηκε σε μία μείωση του 6% με 7%, σύμφωνα με τον προϊστάμενο του ΕΟΤ Δωδεκανήσου, κ. Αγαπητό Ξάνθη.

Μιλώντας στη «Ροδιακή» ο τελευταίος, έκανε μία ανάλυση της πορείας της φετινής σεζόν, ενώ βρισκόμαστε ακριβώς στην «καρδιά» της αλλά αναφέρθηκε και στις προοπτικές για το μέλλον, συνδυάζοντές τις με την εκπεφρασμένη βούληση της νέας κυβέρνησης για έναν επανασχεδιασμό της τουριστικής πολιτικής και εκσυγχρονισμό του τουριστικού μας προϊόντος.

Σύμφωνα με τον κ. Ξάνθη, λοιπόν, βρισκόμαστε στη μέση του καλοκαιριού και η σεζόν πάει πολύ καλά, παρά το γεγονός ότι η φετινή τουριστική περίοδος εμφάνισε σημεία κάμψης και προβληματισμού στις αρχές της.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, τα παράπονα που εκφράστηκαν για την πορεία της σεζόν είναι σε συνάρτηση με το πλήθος των κλινών στο νησί και την αδυναμία ανταπόκρισης των ξενοδόχων στις νέες προκλήσεις και τις απαιτήσεις των πελατών, οι οποίοι με το παραμικρό προβαίνουν σε μία καταγγελία (σ.σ. ίσως για λόγους επιστροφής κάποιων ασφαλιστηρίων), κάτι που έχει αντίκτυπο στην ποιότητα.

Παρά τα παραπάνω, επισημαίνει ωστόσο ότι η ποιότητα παραμένει αρκετά ικανοποιητική στο νησί, όμως το πλήθος των κλινών είναι τέτοιο που δημιουργεί μία κατάσταση ανεξέλεγκτη.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του ΕΟΤ Δωδεκανήσου, λοιπόν, σε σχέση με την περσινή σεζόν, την περίοδο Ιουνίου μέχρι αρχές Ιουλίου, φέτος είχαμε μία κάμψη της τάξεως του 6%-7%. Αυτή την περίοδο, όμως, τέλη Ιουλίου, παρουσιάζεται μία αρκετά ικανοποιητική αυξητική τάση, η οποία αρχίζει και ισορροπεί με τα περσινά επίπεδα-η περσινή θεωρείται μία εκπληκτική χρονιά για την τουριστική κίνηση στην περιοχή μας.

Υπάρχει, βέβαια, μία αναντιστοιχία μεταξύ αριθμού επισκεπτών και τζίρου, αφού προφανώς οι πελάτες που έρχονται δεν είναι της ανάλογης οικονομικής στάθμης, σημειώνει ακόμη. Ενδεικτικό είναι αυτό που αναφέρει ο κ. Ξάνθης, ότι δηλαδή αν οι επισκέπτες μας ξόδευαν γύρω στα 550 ευρώ το άτομο τη διαμονή, τώρα γνωρίζουμε ότι αυτός ο μέσος όρος ανά άτομο έχει κατέβει στα 450 ευρώ και αυτή η μείωση των εκατό ευρώ είναι κάτι που έχει γίνει αισθητό στην αγορά.

Οι λόγοι
Κωδικοποιώντας τους λόγους της κάμψης που παρουσίασε φέτος  ο τουρισμός στη Ρόδο, τουλάχιστον στις αρχές της σεζόν, λέει ο κ. Ξάνθης:

«Πρώτα απ’ όλα» αναφέρει ότι «ενώ τα δύο-τρία προηγούμενα χρόνια είχαμε ένα αρκετά ικανοποιητικό τουριστικό ρεύμα από τη Ρωσία, που ήταν η τρίτη δύναμη-τουριστική αγορά στο νησί, αυτή τη στιγμή οι Ρώσοι εμφανίζουν μία τεράστια κάμψη διότι μετά από κυβερνητική «γραμμή» που δόθηκε κατευθύνονται για τουρισμό στην Κριμαία για να στηρίξουν την περιοχή, που είναι ένας τουριστικός τόπος, εκ μέρους της Ρωσίας.

Επίσης, ένα μεγάλο πακέτο πάει στην Τουρκία, λόγω φιλικών και γεωπολιτικών σχέσεων και η οποία αυτή τη στιγμή με τις ανταγωνιστικές τιμές που προσφέρει είναι μία σκληρά ανταγωνιστική χώρα απέναντί μας, με ένα ΦΠΑ σχεδόν μηδενικό και με ξενοδοχεία τεράστια που προσφέρουν μεγάλα πακέτα και στο γερμανικό και στο ρωσικό τουρισμό».

«Η Ρόδος»-συνεχίζει ο κ. Ξάνθης-«παραμένει σε ένα βαγόνι αρκετά δύσκολο που πρέπει να βελτιωθεί ως προς την ποιότητα, ως προς τη σοβαρότητα και ως προς την εκπαίδευση του προσωπικού. Επίσης, την ανταγωνιστικότητα και την εποχικότητα που είναι δύο λέξεις κλειδιά και χωρίς να αποκλείουμε το μαζικό τουρισμό που πρέπει να υπάρχει, αφού έτσι έχει “χτιστεί” τουριστικά το νησί.

Να βελτιώσουμε δηλαδή καταστάσεις, υποδομές, συμπεριφορές, εργασία και εκπαίδευση.
Σημειώνεται ότι, αυτή τη στιγμή, στο νησί φιλοξενούμε γύρω στους 150 χιλιάδες τουρίστες, αριθμός που κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, μια και έχουμε ισορροπήσει τέλη Ιουλίου.

Κλείνοντας, ο κ. Ξάνθης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι, τώρα, με τη νέα κυβέρνηση ελπίζουν σε έναν επανασχεδιασμό της στρατηγικής του τουρισμού, η οποία να στηρίζεται στην ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία, την εποχικότητα, την εκπαίδευση και την ποιότητα, που είναι οι πέντε πυλώνες, τους οποίους πρεσβεύει η νέα κυβερνητική πολιτική για τον τουρισμό.

Ξεχωριστό κεφάλαιο είναι ο ψηφιακός τουρισμός στον οποίο ο νέος Υπουργός έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία διότι πλέον το Ίντερνετ αποτελεί το μεγαλύτερο εργαλείο και θα πρέπει να εξοπλιστεί και ν’ αναβαθμιστεί, ώστε η Ελλάδα να μπει μέσα σ’ αυτή την ψηφιακή αγορά έντονα και δυναμικά. 

Τέλος, ήδη η Περιφερειακή Διεύθυνση Τουρισμού έχει απευθύνει αίτημα για συνάντηση  με το νέο Υφυπουργό Τουρισμού, βουλευτή Δωδεκανήσου, Μάνο Κόνσολα και ευελπιστούν ότι αυτό θα γίνει από το Σεπτέμβριο, αφού τώρα μόλις έχει αναλάβει τα καθήκοντά του. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ξάνθης, ο Δωδεκανήσιος Υφυπουργός «είναι το πρώτο βαγόνι στο συρμό του τοπικού και εγχώριου τουρισμού».