Σε συμφωνία με την Wyndham  για το “Καψής” προχώρησε ο Ν. Κούτρας

Ρεπορτάζ του
money-tourism.gr

 

Dolce γίνεται το εμβληματικό Akti Imperial Deluxe, του Νίκου Κούτρα (πρώην Kapsis), μετά από συμφωνία του γνωστού Έλληνα επιχειρηματία, κατασκευαστή και ξενοδόχου, με την αμερικανική Wyndham, η οποία συνεχίζει την επέλασή της στην ελληνική αγορά.

Η συμφωνία αφορά την ένταξη του Akti Imperial στο δίκτυο των πωλήσεων της Wyndham, με ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι του συνεδριακού Τουρισμού, γι’ αυτό και επιλέγεται το brand Dolce, το οποίο έχει ισχυρή παρουσία στη διεθνή αγορά συνεδρίων και αποτελεί το brand της WYNDHAM στην αγορά MICE. Πρόκειται για μια εμπορική συμφωνία franchise. Η συμφωνία είναι η δεύτερη στην οποία προχωρά ο αμερικανικός όμιλος στην Ελλάδα, (μετά το Thraki Palace στην Αλεξανδρούπολη), χωρίς την ZEUS International, με την οποία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο 20 ξενοδοχείων, σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα.

Σε δήλωσή του στο money-tourism.gr, ο κ. Νίκος Κούτρας, αναφέρει: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι έχουμε συνάψει εμπορική συμφωνία (Franchise) με την παγκοσμίως γνωστή εταιρεία DOLCE by Wyndham, συμφωνία η οποία αφορά το συνεδριακό μας κέντρο «Colosseum ConventionCenter» των 8000 θέσεων, το οποίο αποτελεί μέρος του ξενοδοχείου Akti Imperial Deluxe Spa Resort, στην Ιαλυσό Ρόδου.

Σκοπός της συμφωνίας αυτής είναι να προσελκύσουμε μεγάλα και διεθνή συνέδρια από κάθε γωνιά του πλανήτη, καθιστώντας, έτσι, τη Ρόδο σε ηγετικό προορισμό Συνεδρίων (MICE). Η παραπάνω συμφωνία δεν επηρεάζει επουδενί τις τρέχουσες αλλά και τις μελλοντικές εμπορικές συμφωνίες μας, οι οποίες θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως πολύ καλά γνωρίζει η εταιρεία μας.

Εκφράζουμε τις ειλικρινές ευχαριστίες στην Wyndham International και πιστεύουμε ακράδαντα πως θα αποτελέσουν έναν κομβικό αρωγό στην ανάπτυξη της εταιρείας μας, γνωρίζοντας ότι έχουμε έναν καταξιωμένο συνεργάτη στο πλευρό μας».

Το ξενοδοχείο
Από τον Ιούλιο του 2017 ξεκίνησαν οι εργασίες ανακαίνισης και μέσα σε 10 μήνες -χρόνος ρεκόρ- ολοκληρώθηκαν. Διαθέτει οκτώ διαφορετικά εστιατόρια και πέντε μπαρ, καθώς χώρους σπα. Το ξενοδοχείο διαθέτει 2.000 κλίνες (τα περισσότερα δωμάτια είναι δίκλινα με έναν καναπέ) και 99 σουΐτες και οικογενειακά δωμάτια. Το ύψος της επένδυσης άγγιξε τα 60 εκατ. ευρώ!

To Akti Imperial Deluxe Resort and Spa, μπορεί να φιλοξενεί συνέδρια έως και 8000 ατόμων. Σε αυτό το προϊόν δίνει έμφαση η επιχείρηση. Στόχος είναι να γίνονται μεγάλα συνέδρια και το χειμώνα καθώς υπάρχει ήδη μεγάλη ζήτηση. Το ξενοδοχείο πουλάει με το πρόγραμμα «Ultra All Inclusive» ενώ μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός πως όλοι οι μεγάλοι Τουρ Οπερέιτορ γνωρίζουν τα “Akti Hotels” τις παρεχόμενες υπηρεσίες, το επίπεδο και την ποιότητα.

Η Wyndham Hotels & Resorts
Η Wyndham Hotels & Resorts (NYSE: WH) είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ξενοδοχειακού franchising στον κόσμο, με σχεδόν 9.200 ξενοδοχεία σε περισσότερες από 80 χώρες στις 6 ηπείρους. Μέσα από το δίκτυο των περίπου 810.000 δωματίων που απευθύνονται στον καθημερινό ταξιδιώτη, η Wyndham ηγείται της αγοράς τόσο των οικονομικών, όσο και των μεσαίας κλίμακας καταλυμάτων.

Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα πορτφόλιο 20 ξενοδοχειακών brands, με τις εξής εμπορικές ονομασίες: Dolce Hotels and Resorts®, Wyndham Grand®, Wyndham Hotels and Resorts®, Wyndham Garden® Hotels, TRYP by Wyndham®, Wingate by Wyndham®, Hawthorn Suites by Wyndham®, Microtel Inn & Suites by Wyndham®, Ramada®, Baymont Inn & Suites®, Days Inn®, Super 8®, Howard Johnson®, Travelodge® και Knights Inn®. Wyndham Rewards. Το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών της εταιρείας, προσφέρει σε περισσότερα από 45 εκατομμύρια μέλη της την ευκαιρία να κερδίζουν και να εξαργυρώνουν πόντους σε χιλιάδες ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.

Η Wyndham Hotels & Resorts είναι επίσης κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών ξενοδοχειακού management με περισσότερα από 400 ξενοδοχεία υπό τη διαχείρισή της. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ξενοδοχεία της Wyndham Hotels & Resorts σε όλο τον κόσμο συμμετέχουν στο Wyndham Rewards, το βραβευμένο πρόγραμμα πιστότητας της εταιρείας, το οποίο προσφέρει σε 61 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως ένα γενναιόδωρο μοντέλο απόκτησης και εξαργύρωσης πόντων.

Το πρόγραμμα πρόκειται να γίνει ακόμα πιο ανταποδοτικό και ευέλικτο για τους ταξιδιώτες, με στόχο να εισαγάγει μια ευρεία γκάμα νέων βολικών λειτουργιών από τον Απρίλιο. Αυτές περιλαμβάνουν: τη δυνατότητα εξαργύρωσης δωρεάν διανυκτερεύσεων σε χιλιάδες ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο για τους μισούς πόντους (7.500 έναντι 15.000 μονάδων), την ενσωμάτωση 900 ξενοδοχείων La Quinta, καθώς και πλήθος νέων και διευρυμένων συνεργασιών.


Το ιστορικό
Το ξενοδοχειακό σύμπλεγμα Capsis στη Ρόδο (πρώην Sofitel Capsis), χτίστηκε στη δεκαετία του ’70 και παραμένει κλειστό τα τελευταία έξι χρόνια. Βρίσκεται στην Ιαλυσό, στην παραλία της Ιξιάς, πέντε χιλιόμετρα από την πόλη της Ρόδου και έχει συνολική επιφάνεια 48.500 τ.μ., σε οικόπεδο 35.800 τ.μ., ενώ αποτελείται από πέντε κτήρια, στα οποία υπάρχουν συνολικά 691 δωμάτια, με δυναμική περίπου 1.820 κλινών.

Το συγκρότημα διαθέτει από τους μεγαλύτερους συνεδριακούς χώρους στην Ευρώπη, συνολικής δυναμικότητας 8.000 συνέδρων και μάλιστα, ειδικά για τις συνεδριακές του υποδομές, είχε λάβει στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας σημαντικές ευρωπαϊκές διακρίσεις.

To 2012 η αυτοκρατορία που έφτιαξαν το 1968, η Μαρίκα και ο Θάνος Καψής, κατέρρευσε. Η αρχή έγινε το 1993 όταν η επιχείρηση χωρίστηκε σε δύο εταιρικά σχήματα που μοιράστηκαν στις κόρες τους Ντία και Λένα, με την πρώτη να αναλαμβάνει το Τουριστικό Συγκρότημα Καψή ΑΕ (Capsis Convention Centers & Resort Ηotels) ενώ η αδερφή της Λένα Καψή κρατά τα δυο ξενοδοχεία της αλυσίδας, Capsis Αstoria στο Ηράκλειο Κρήτης και Capsis στη Θεσσαλονίκη.
Το Τουριστικό Συγκρότημα Καψή ΑΕ αποτελείτο από δύο πολυτελή παραθαλάσσια ξενοδοχεία πέντε αστέρων συνολικής δυναμικότητας περίπου 2.700 κλινών και συνεδριακά κέντρα στη Ρόδο και στην Κρήτη ειδικεύτηκε στη διοργάνωση πανευρωπαϊκών και διεθνών συνεδρίων.

Στην εταιρεία ανήκαν τα ξενοδοχεία Οut of Τhe Βlue Capsis Εlite Resort, όπως μετονομάστηκε, στην Αγία Πελαγία Ηρακλείου Κρήτης και το Capsis Ηotel Rhodes & Convention Centre «Μarika Capsis 2000» στην Ιξιά της Ρόδου. Το 2006 το συγκρότημα της Κρήτης ανακατασκευάστηκε πλήρως για να λειτουργήσει ξανά τον Μάιο του 2007. Ωστόσο η κρίση που έχει πλήξει τον ελληνικό τουρισμό προκάλεσε ασφυξία στην επιχείρηση που αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα.

Το Capsis της Ρόδου, πέρασε στην Eurobank, το οποίο αρχικώς είχε μισθωθεί με την μέθοδο του leaseback. Η ολοκλήρωση της πώλησης και η επαναλειτουργία του εμβληματικού ξενοδοχείου, θα βοηθήσει σημαντικά τον προορισμό, που έχει χάσει μεγάλο μέρος των συνεδρίων που παραδοσιακά είχε. Λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων, η Ντία Καψή πούλησε και επαναμίσθωσε (sale and leaseback) την μονάδα στην Eurobank προς 50 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, από το 2010, λόγω και της επιδείνωσης της οικονομικής κρίσης, η μονάδα βρέθηκε σε πρόβλημα ρευστότητας με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή -κατά τη διετία 2010-2011- η ομαλή καταβολή των μισθωμάτων στην Eurobank. Έτσι, η τράπεζα λίγο πριν εκπνεύσει το 2011 προχώρησε στην έξωση από το ακίνητο της Ντίας Καψή και έκτοτε αναζητούσε αγοραστή.

Ο Νίκος Κούτρας
Ο κ. Κούτρας είναι ένας δυναμικός επιχειρηματίας, πενήντα ετών, που σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι (με masters in telecommunications). Στις ΗΠΑ μάλιστα εργάστηκε στην πολυεθνική της Μοτορόλα στο τμήμα έρευνας, όπου και διέπρεψε, φτάνοντας στα ανώτερα κλιμάκια της εταιρείας. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα αφού ολοκήρωσε την στρατιωτική θητεία του, ανέλαβε την κατασκευαστική εταιρεία του πατέρα του στην Αθήνα, την οποία και ανέπτυξε με μεγάλη επιτυχία για αρκετά χρόνια.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, πήρε την μεγάλη απόφαση να εισέλθει στον τουριστικό κλάδο, ανακαινίζοντας το ξενοδοχείο Aktibeach club με 190 δωμάτια στα Καρδάμαινα της Κώ. Πλέον ο κ. Κούτρας έχει σήμερα στην Κω δύο ξενοδοχεία, το Akti Beach club 4 αστέρων με 348 δωμάτια και το Αkti Palace 5 αστέρων, με 189 δωμάτια το οποίο απλώνεται σε 120 στρέμματα γης!

Οι άνθρωποι του τουριστικού κλάδου κάνουν λόγο για έναν επιχειρηματία με στρατηγική σκέψη στην ανάπτυξη των επιχειρήσεών του, ο οποίος διαθέτει μια μοναδικότητα στο να διαχειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό και να εμπνέει το management. Εχει φιλική προσέγγιση στο προσωπικό και είναι στην επιχειρηματική του φιλοσοφία να προβιβάζει τους ικανούς και να εμπνέει – με την πειθώ – τους συνεργάτες του, να παλεύουν μαζί για τους στόχους της εταιρίας.

Στη διευθυντική-επιτελική ομάδα την ξενοδοχείων γενικός διευθυντής είναι ο Αλέξανδρος Τζούβαλης ο οποίος σπούδασε Οικονομία στην Uppsala της Σουηδίας και Ηotel and Resort Management στο Τορόντο του Καναδά. Πρόκειται για ένα από τα πλέον έμπειρα και σημαντικά στελέχη στον χώρο του ελληνικού τουρισμού. Εργάστηκε για αρκετά χρόνια σε μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων στον Καναδά και επέστρεψε στην Ελλάδα με την Grand Metropolitan ιδιοκτήτρια σήμερα της Bass-hotels που έχει στην ιδιοκτησία της τα Intercontinental Crown plaza holiday inns κτλ. Στην Ελλάδα υπήρξε γενικός διευθυντής του Μετροπόλιταν Capsis στην Ροδο και για αρκετά χρόνια εμπορικός διευθυντής στα Mamidakis Hotels.