Ομαλοποιείται από 1η Σεπτεμβρίου η κατάσταση στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Από την 1η Σεπτεμβρίου εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ομαλοποιείται η κατάσταση στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις των πτήσεων, αν και τα πράγματα αναμενόταν να βελτιωθούν κάπως από χτες.

Το πρόβλημα που παρατηρείται εδώ και περίπου δύο μήνες όχι μόνο στη Ρόδο αλλά και σε αεροδρόμια άλλων τουριστικών περιοχών με συνεχείς καθυστερήσεις σε μεγάλο αριθμό πτήσεων, έχει προκαλέσει αναταράξεις στη λειτουργία τους και πολλά παράπονα στους επιβάτες.

Το «Διαγόρας» λόγω ακριβώς της πληθώρας της κίνησης που σημειώνεται γνωρίζει ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα, και όπως είναι φυσικό συγκεντρώνει και τα περισσότερα παράπονα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η «Ροδιακή», το φετινό καλοκαίρι διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από το περσινό, όχι γιατί έχει αυξηθεί θεαματικά ο αριθμός των αεροσκαφών αλλά γιατί η κίνηση και η κυκλοφορία τους έχει συγκεντρωθεί σε συγκεκριμένες μέρες και ώρες της εβδομάδας, κάτι που καθιστά αδύνατη την άμεση και χωρίς προβλήματα εξυπηρέτησή τους για ευνόητους λόγους.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η μέρα με το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι το Σάββατο και συγκεκριμένα το διάστημα από τις 10 το βράδυ και έπειτα καθώς, η πλειοψηφία των εταιρειών έχει καταρτίσει το πρόγραμμα των πτήσεών της για εκείνες τις ώρες.

Για παράδειγμα μέσα σε μία ώρα το «Διαγόρας» καλείται να εξυπηρετήσει τουλάχιστον 24 αεροπλάνα και έχουν υπάρξει φορές που μέχρι τα μεσάνυχτα συσσωρεύονται αιτήματα εξυπηρέτησης περίπου 50 αεροπλάνων, αριθμός ανέφικτος με βάση τα δεδομένα που επικρατούν.


Δηλαδή με το λιγοστό προσωπικό, τα απαρχαιωμένα συστήματα, τις αλλαγές στην πίστα στάθμευσης αλλά και τους αστάθμητους παράγοντες που κάποιες φορές ανατρέπουν τον προγραμματισμό, όπως είναι οι καθυστερήσεις σε πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης και οι καιρικές συνθήκες που προκαλούν αλυσιδωτά προβλήματα στις πτήσεις του «Διαγόρας».

Η συνήθης καθυστέρηση κυμαίνεται από μισή έως μία ώρα, αλλά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αν δεν υπάρξει άμεση λύση των προβλημάτων σε εθνικό επίπεδο τότε τα πράγματα του χρόνου θα είναι ακόμα χειρότερα.

Μειωμένο προσωπικό, απαρχαιωμένος εξοπλισμός
Από την πλευρά της η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για διαρκώς μειούμενο προσωπικό και απαρχαιωμένο εξοπλισμό παίρνοντας θέση στο θέμα με τις μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις.

Παράλληλα, «καλεί τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα των αερομεταφορών σε ένα γνήσιο και ειλικρινή διάλογο σχετικά με τα αίτια των καθυστερήσεων και τις απαιτούμενες δράσεις για τον περιορισμό του προβλήματος και τονίζει ότι η ενορχηστρωμένη επίθεση κατά του κλάδου δεν εξυπηρετεί τον κοινό στόχο όλων, που δεν είναι άλλος από την οριστική εξομάλυνση της κατάστασης».

 Οπως αναφέρεται, παρά το ότι οι αεροπορικές συνδέσεις της Ελλάδας με τον υπόλοιπο πλανήτη υπερδιπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια, «οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επιτέλεσαν το έργο τους, επιδεικνύοντας υπερβάλλοντα ζήλο και υψηλό επαγγελματισμό υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, σε ένα ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον, με διαρκώς μειούμενο προσωπικό και κάνοντας χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού».

Η ΕΕΕΚΕ υπογραμμίζει επίσης ότι «τα προβλήματα στελέχωσης με επαρκές προσωπικό και η ανάγκη για άμεση ανανέωση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού παραμένουν, επισημαίνονται δε και από κορυφαίους φορείς των αερομεταφορών όπως η ΙΑΤΑ».



Κορυφαίο αίτημα επίσης σύμφωνα με την Ενωση αποτελεί «η ριζική τροποποίηση ή η ολοκληρωτική κατάργηση του επαίσχυντου Ν.4427/2016 για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, ο οποίος δημιούργησε νέα προβλήματα και στρεβλώσεις σε ένα ήδη θολό τοπίο». Υπογραμμίζει μάλιστα πως «πρώτιστο καθήκον του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας είναι η ασφαλής διαχείριση της κυκλοφορίας» και δηλώνει  περήφανη για τα κορυφαία επίπεδα που διατηρούνται όλα αυτά τα χρόνια παρά τις διαχρονικές ελλείψεις.

Η ΕΕΕΚΕ δηλώνει, επίσης, «ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αναθεώρησης των θεσμοθετημένων χωρητικοτήτων θα πρέπει να συνοδεύεται από εις βάθος μελέτες και σοβαρές επενδύσεις που εν δυνάμει θα επιτρέψουν κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα έχει έρθει η ώρα, ώστε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα μας να αλλάξει ριζικά, ώστε να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά πρότυπα και στις αυξημένες απαιτήσεις του μέλλοντος».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος έχει προ πολλού ζητήσει από την ΥΠΑ και τις αεροπορικές εταιρείες να βοηθήσουν στην ομαλοποίηση της κατάστασης με το να κατανείμουν εξίσου τις πτήσεις σε όλες τις μέρες και τις ώρες της εβδομάδας, καθώς τα αεροσκάφη είναι πολλά και δεν μπορεί να βάζει πάντα πλάτη για την εξυπηρέτησή τους.

Παράλληλα όμως, ο κλάδος διαβεβαιώνει ότι παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πτήσεων, καθώς μέλημά του είναι πρωτίστως η ασφάλεια αεροπλάνων και επιβατών. Αναμένει όμως ειλικρινή διάλογο, παρεμβάσεις από τους εμπλεκόμενους και άμεση δρομολόγηση λύσεων μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου.