Φ. Χατζηδιάκος: «Ένα σπουδαίο έργο ανάπλασης, θα αλλάξει όψη η περιοχή Κόβα»

Την αρχή της ριζικής αναβάθμισης του ανατολικού μετώπου της πόλης σηματοδοτεί το έργο της επέκτασης του ξυλοπεζόδρομου από την περιοχή του Κόβα μέχρι και την είσοδο της Ακαντιάς, για το οποίο, χθες το μεσημέρι, υπεγράφη η σύμβαση από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, Μιχάλη Χριστοδούλου, και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας «Στήριξης Τεχνική Ανώνυμη Εταιρεία», Γιάννη Γλυνό, που αναδείχθηκε με τη διαδικασία ανοιχτού ηλεκτρονικού   διαγωνισμού  με ποσοστό έκπτωσης 49,15%, παρουσία του Δημάρχου Ρόδου Φώτη Χατζηδιάκου.

Συγκεκριμένα, ξεκινά άμεσα η κατασκευή του έργου «Επέκταση ξύλινου πεζόδρομου επί της οδού Αυστραλίας έως το Λιμάνι Ακαντιάς Ρόδου», το οποίο αποτελεί  τμήμα  του συνολικού έργου «Ανάπλαση Παραλιακής Ζώνης από Θαλασσινή Πύλη μέχρι Λιμένα Ακαντιάς» και περιλαμβάνεται στις δράσεις της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης (ΣΒΑΑ) περιοχής Κόβα Δήμου Ρόδου.

Ειδικότερα, αποτελεί την είσοδο στην εν λόγω περιοχή και αφορά στην επέκταση ξύλινου πεζόδρομου πλάτους 4 μέτρων και ποδηλατοδρόμου πλάτους 2,5 μέτρων, συνολικού μήκους 364 μέτρων, επί της οδού Αυστραλίας – από τη συμβολή των οδών Καναδά και Βύρωνος – ως το λιμάνι της Ακαντιάς, προϋπολογισμού 1.250.000 ευρώ με  χρηματοδότηση 778.000 ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020  και 472.000  ευρώ από ιδίους πόρους του Λιμενικού Ταμείου. 

Σημειώνεται ότι χρονικός ορίζοντας παράδοσης του έργου έχουν ορισθεί οι εννέα μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, ενώ χθες ο κ. Γλυνός δήλωσε ότι στόχους τους είναι να το παραδώσουν του χρόνου τον Ιούνιο.

Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν χθες στο πλαίσιο υπογραφής της σύμβασης, καταρχάς ο κ. Χατζηδιάκος τόνισε ότι με αυτό το έργο συνδέονται άμεσα στην ίδια περιοχή δύο ακόμη σημαντικές αναπλάσεις που σχεδίασε η παρούσα Δημοτική Αρχή και βρίσκονται σε φάση υλοποίησης».

Το πρώτο αφορά στο υπόλοιπο έργο κατασκευής του ξύλινου πεζόδρομου από την περιοχή Κόβα έως το τουριστικό Λιμάνι και η ανάπλαση της Θαλασσινής Πύλης (Κολώνα), το οποίο έχει ενταχθεί στο ειδικό πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου με προϋπολογισμό  2.600.000 ευρώ  και το δεύτερο σημαντικό έργο,  που εντάχθηκε πριν από ένα μήνα περίπου με απόφαση του Περιφερειάρχη, αφορά στο σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης που θα αναμορφώσει όλο το ανατολικό παραλιακό μέτωπο της πόλης μας,  προϋπολογισμού 3.038.000 ευρώ που  2 εκατ. ευρώ προέρχονται από το ΕΣΠΑ και κατά 1.038.000 ευρώ χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους του Δήμου.

Ο ίδιος έκανε λόγο για «ένα σπουδαίο έργο ανάπλασης», αφού η περιοχή αυτή στο σύνολό της, από τη νέα μαρίνα μέχρι την περιοχή Κόβα και την Κολώνα, θα αλλάξει όψη. Δεν παρέλειψε, επίσης, ν’ αναφέρει ότι αυτές τις ημέρες ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και μέσα στην εβδομάδα ενδεχομένως να υπογραφεί και η σύμβαση με τον ανάδοχο για τη Ροδιακή Έπαυλη και επίσης, αυτή την εβδομάδα ολοκληρώνονται οι εργασίες στο Δημαρχείο και θα απομακρυνθούν οι σκαλωσιές.

«Είναι η περίοδος που ωριμάζουν τα έργα και δικαιώνονται οι προσπάθειες των συνεργατών και των υπηρεσιακών παραγόντων», ανέφερε κλείνοντας ο κ. Χατζηδιάκος και είπε ότι τη νέα θητεία θα παρακολουθούν την εξέλιξή τους.

Ευχαρίστησε ακόμη το ΤΕΕ Δωδεκανήσου, καθώς και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων για τη συμβολή τους στα έργα αυτά.

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Πρόεδρος του Λ.Τ. που είναι και φορέας υλοποίησης του έργου και, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι ένας από τους πρώτους στόχους που είχαν θέσει ως Δημοτική Αρχή ήταν και η ανάπλαση της ανατολικής πλευράς της πόλης, για την οποία υπήρχε μία προμελέτη και προχώρησαν άμεσα στα σχέδια εφαρμογής της.

Εκτός από την ανάπλαση της περιοχής αυτής υπάρχουν και τα συνοδά έργα για τα οποία έχουν πάρει τις εγκρίσεις και από το ΚΑΣ και βρίσκονται στο στάδιο της έγκρισης της περιβαλλοντικής μελέτης.

Πρόκειται για την επέκταση του μόλου των Αγγέλων, 250 μέτρων, που θα φιλοξενήσει όλα τα επαγγελματικά σκάφη, ώστε να απελευθερωθεί το Μανδράκι και «να ανασάνει» το κέντρο της πόλης της Ρόδου, έργο προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ.



Ένα άλλο συνοδό έργο είναι οι κλειστοί χώροι στάθμευσης που επίσης θα δώσει διέξοδο και θ’ ανακουφίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης.

Σημείωσε, ακόμη, ο κ. Χριστοδούλου ότι όλο το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης του ανατολικού μετώπου, εκτός από την κατασκευή του ξύλινου πεζόδρομου, που είναι στο σύνολό του 861 μέτρα, προβλέπει και ποδηλατόδρομο μήκους 1433 μέτρων γιατί επεκτείνεται και φθάνει μέχρι τη ΔΕΗ, επιπλέον την ανάπλαση της Θαλασσινής Πύλης, και επίσης μία ανάπλαση σε ό,τι έχει να κάνει με υπαίθριους χώρους αναψυχής στην περιοχή του προμαχώνα, επί της Προμηθέως.

Παράλληλα, προσάρμοσαν το έργο και με την κυκλοφοριακή μελέτη που προβλέπεται. Και, όπως είπε, καλείται η νέα Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει αυτούς τους σχεδιασμούς.

Δεν παρέλειψε, τέλος, ο κ. Χριστοδούλου να ευχαριστήσει τον Δήμαρχο που τον εμπιστεύτηκε σ’ αυτή τη θέση, το προσωπικό του Λ.Τ., την Περιφέρεια που χρηματοδότησε το έργο, όπως και όλες τις υπηρεσίες που συνέβαλαν, καθώς και τους εξωτερικούς συνεργάτες του Λ.Τ. υπό την καθοδήγηση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Λ.Τ., της αρχαιολογίας και της Διεύθυνσης Μεσαιωνικής Πόλης.

Τέλος, την ικανοποίησή του εξέφρασε ο κ. Γλυνός, αφού και ως πρώην Πρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου θεωρεί ύψιστης σημασίας τη θέση που έχει αυτό το έργο για τη Ρόδο. Στη συνέχεια, ευχαρίστησε τον Δήμαρχο και τον κ. Χριστοδούλου και τόνισε ότι είναι μία από τις πρότυπες πανελλαδικά αναπλάσεις  αυτή του ανατολικού μετώπου, το οποίο είναι άκρως υποβαθμισμένο και θύμισε ότι ως ΤΕΕ Δωδεκανήσου είχαν δηλώσει από την πρώτη στιγμή ότι θα ήταν αρωγοί.

Κλείνοντας, ο κ. Γλυνός διαβεβαίωσε ότι από πλευράς τους θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για την άρτια και εμπρόθεσμη εκτέλεση του έργου.