Οι πρώτες 100 μέρες

Οι πρώτες 100 μέρες

Οι πρώτες 100 μέρες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 956 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Γιάννης Βογιατζής
MSc, PhD Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Μηχανικός Υπολογιστών


Όπως με κάθε κυβέρνηση, οι πρώτες 100 ημέρες θα είναι κρίσιμες για τη νέα δημοτική Αρχή διότι κατά τη διάρκεια τους θα φανούν χαρακτηριστικά δείγματα γραφής, τα οποία θα καθορίσουν την οδό που θα ακολουθήσει κατά τη διάρκεια όλης της τετραετίας.

Ένα από αυτά είναι και τα άτομα, τα οποία θα επιλέξει τελικά ο νέος δήμαρχος για να στελεχώσουν δύο νευραλγικές δημοτικές επιχειρήσεις, κατεξοχήν τεχνικές, όπως είναι η ΔΕΥΑΡ και η ΡΟΔΑ.

Όπως είχα αναφέρει σε παλιότερο άρθρο σχετικά με τη στελέχωση της ΔΕΥΑΡ εδώ:
https://www.rodiaki.gr/article/416108/peri-axiokratias-diafaneias-aristeias-exwstrefeias-kai-epandrwshs-emmisthwn-dhmotikwn-thwkwn? fbclid=IwAR1X5hoh8RdJRLrEi0oBn We9JkOp11_glL2oJ1sObv1sZjqPzmlGVfsjmRQ
οι έμμισθες θέσεις αυτών των επιχειρήσεων θα πρέπει, στα πλαίσια της αξιοκρατίας και της αριστείας, να στελεχώνονται με τους πλέον ικανούς ανθρώπους κατόπιν συγκεκριμένης διαφανούς διαγωνιστικής διαδικασίας, ώστε να ενισχύεται η αποτελεσματικότητα, η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα αυτών των επιχειρήσεων.

Ακριβώς ό,τι αναφέρεται στο άρθρο θα πρέπει να ισχύσει και για τη ΡΟΔΑ με μόνη διαφορά ότι οι κατεξοχήν προτιμώμενες ειδικότητες είναι αυτές του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, του Μηχανολόγου Μηχανικού, του Ηλεκτρονικού Μηχανικού και του Μηχανικού Παραγωγής και Διοίκησης (συγχωρήστε με αν μου διαφεύγει κάποια άλλη συναφής ειδικότητα).

Αυτό, για τον απλούστατο λόγο ότι η λειτουργία της επιχείρησης στηρίζεται στη λειτουργία λεωφορείων, τα οποία αποτελούν ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Είτε μας αρέσει είτε όχι, κάποια στιγμή θα πρέπει ο στόλος της ΡΟΔΑ επιτέλους να γίνει ηλεκτροκίνητος και όχι ο δήμος να συνεχίσει να προμηθεύεται ντιζελοκίνητα λεωφορεία αδιαφορώντας για την ποιότητα του περιβάλλοντος στο οποίο διαβιούμε όλοι εμείς.

Πρόσφατο παράδειγμα,(προχειρότητας να το πω;), εδώ:
https://www.rodiaki.gr/article/419163/to-periballon-kai-ta-matia-mas-sth-rodo?fbclid=IwAR1opMNeACjuj4PqsG3ljF8FCuRUmCmaBecZuVpQAnwxPNsXNiOudWqTa0

Ελπίζω η νέα δημοτική Αρχή να μην ακολουθήσει την εσφαλμένη οδό που είχε ακολουθήσει η προηγούμενη επιλέγοντας το έμμισθο στελεχιακό της δυναμικό με βάση τον αριθμό των ψήφων που έδρεψαν οι τότε νεοεκλεγέντες δημοτικοί σύμβουλοι.

Εκεί θα φανεί και πόσοι από αυτούς που εξελέγησαν στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές διακατέχονται από υποβόσκονταπροσωπικό καιροσκοπισμό, γιατί κακά τα ψέματα, πολλοί πολιτεύονται έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους το βόλεμα όντες ανεπάγγελτοι.

Αν γίνει αυτό, τότε, μια που όλοι μας το προφητιλίκι το έχουμε μέσα στο αίμα μας, θα μου επιτρέψετε να κάνω και εγώ τη δική μου πρόβλεψη: θα είναι άλλη μια χαμένη τετραετία γι’ αυτόν τον τόπο που όλοι μας αγαπάμε, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο γιατί σε πρακτικό επίπεδο η αγάπη πάει περίπατο. Μια τετραετία, όπου θα διαφεντεύσει η μετριότητα, η ανεπάρκεια, το κολλητιλίκι, κ.ο.κ.

Εν πάση περιπτώσει, το πολύ εύστοχο σχόλιο στο άρθρο για τη ΔΕΥΑΡ (στη σελίδα μου στο facebook), το οποίο παραθέτω αυτούσιο εδώ (βλ. συνημμένη φωτογραφία), του Ρόδιου λόγιου Νίκου Κουμνάκη, συγγραφέα του βιβλίου «Αλλόφυλοι Φίλοι», δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών για το τι θα ακολουθήσει:

«Αγαπητοί επιστήμονες:
Ο Δημήτρης ο Καρατζάς είναι αυτοκινητιστής, μαζεύει σταυρούς όσο 5 επιστήμονες και μπράβο του.

Με μόνο όπλο την υψηλή κατάρτιση που αντιπροσωπεύει ένα πανεπιστημιακό δίπλωμα δεν θα πάτε μακριά.
Ιδιαίτερα αυτός ο υπέρμετρος λαϊκισμός που φαίνεται στις θέσεις σας να είστε σίγουροι ότι θα επαναλάβετε το αυτοδιοικητικό πείραμα έχοντας τα ίδια εκλογικά αποτελέσματα.

Σε ευνομούμενης κοινωνίες ο αρχηγός σας δεν θα μπορούσε όχι κομμά να ιδρύσει αλλά ούτε να περπατήσει στους δρόμους.

Όταν λοιπόν ένα τέτοιον άνθρωπο τον ακολουθούν "επιστήμονες" τότε καλά κάνει και ο λαός και τους μαυρίζει. Νισάφι πια...»

Με αφορμή τον πρόσφατο καλό χαμό που έγινε στο προσωπικό μου προφίλ στο facebook σχετικά με την αποκομιδή των μη ανακυκλώσιμων/ανακυκλώσιμων σκουπιδιών,
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=710878952695325&id=100013196790710&sfnsn=mo
μία κυρία σε προσωπικό μήνυμα με ρώτησε πώς θα αντιμετώπιζα την κατάσταση αν ήμουν ο ιδιοκτήτης της εταιρείας αποκομιδής. Δράττομαι της ευκαιρίας και τροποποιώ λίγο το ερώτημα λέγοντας τι θα έκανα τις πρώτες 100 μέρες αν ήμουν ο νέος δήμαρχος.

Οπότε, έχουμε και λέμε:
1. Κατ’ ιδίαν γνωριμία με όλους τους υπαλλήλους του δήμου, καταγραφή της εμπειρίας τους και των προσόντων τους, ώστε να γίνει ένας βέλτιστος επανασχεδιασμός της στελέχωσης του δήμου. Στόχος είναι να επαναπροσδιοριστεί η σχέση μεταξύ δημοτικής Αρχής και ανθρώπινου δυναμικού. Είναι περισσότερο από αναγκαία η καλλιέργεια μιας νέας κουλτούρας ειλικρινούς σχέσης και συνεργασίας μεταξύ αιρετού και μόνιμου προσωπικού. Στα χρόνια της κρίσης μόνο μια τέτοια σχέση μπορεί να αποδώσει καρπούς και να ωφελήσει τον τόπο.

2. Έλεγχος των οικονομικών του δήμου και των ημοτικών επιχειρήσεων του από ανεξάρτητο σώμα ορκωτών λογιστών και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων.

3. Δημιουργία μιας 7μελούς ομάδας με την επιλογή 3 ικανών δημοτικών συμβούλων ανεξαρτήτου παρατάξεως και 3 ικανών μόνιμων υπαλλήλων του δήμου.Απαραίτητη η καλή γνώση αγγλικών (Πού φτάσαμε ε; Να λέμε και τα αυτονόητα).Η ομάδα θα μπορούσε να είναι κάλλιστα 14μελής, ώστε να συμμετάσχουν 6 άτομα και από την Περιφέρεια και ο Περιφερειάρχης. Αυτό για να υπάρξει συντονισμένη προσπάθεια Δήμου - Περιφέρειας.

4. Δημιουργία δίαυλου επικοινωνίας της ομάδας με αντίστοιχες ομάδες στα Τρίκαλα, στη Στοκχόλμη, στη Βασιλεία,στη Βαρκελώνη και στη Βαλέτα. Δημιουργία χρονοδιαγράμματος 5ήμερης επίσκεψης σε κάθε πόλη και κατάρτιση ατζέντας με σημαντικά θέματα προς συζήτηση και από κοινού επεξεργασία και εμβάθυνση. Τα θέματα θα έχουν προκύψει μέσα από τον δίαυλο επικοινωνίας. Ενδεικτικά θέματα προς συζήτηση και εμβάθυνση θα μπορούσαν να είναι:
α) Διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων.
β) Διαχείριση υδατικών πόρων.
γ) Αειφόρος/βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με κορωνίδα την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος του νησιού.

Πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι το φυσικό περιβάλλον και τα φυσικά κάλλη του νησιού είναι αυτά που δίνουν τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, η οποία προσελκύει τους τουρίστες.

Εκτός και αν θέλουμε τουριστική ανάπτυξη τύπου φαβέλας, δηλαδή, 5στερα και 6στερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα πολυτελών σουιτών με πριβέ πισινούλες, γεμισμένες με πόσιμο νερό και μαντρωμένους τους τουρίστες, με ή χωρίς βραχιολάκι, και γύρω γύρω υποβαθμισμένες περιοχές με ανύπαρκτες υποδομές και υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους με άμεση συνέπεια την επιβάρυνση της υγείας μας και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας.

Και εδώ είναι, φίλες και φίλοι, το παράδοξο: Ξεφυτρώνουν δεξιά και αριστερά σαν μανιτάρια αξιοζήλευτες τουριστικές υποδομές, οι οποίες όμως λόγω λανθασμένου συνολικού σχεδιασμού από την αυτοδιοίκηση από τη μια και της άμετρης απληστίας και ματαιοδοξίας των ιδιωτών μεγαλοεπενδυτών από την άλλη, υπονομεύουν τη φέρουσα ικανότητα του νησιού και συνεπώς την ίδια τους την υπόσταση και βιωσιμότητα.

Η κατάσταση θυμίζει ανθρώπους εθισμένους σε σκληρά ναρκωτικά. Ενώ γνωρίζουν ότι η ζωή τους υποβαθμίζεται δραματικά από τη χρήση των ναρκωτικών, συνεχίζουν ακάθεκτοι όντες δούλοι μερικών λεπτών πλασματικής ευφορίας. Στην περίπτωσή μας βέβαια, αντί για μερικά λεπτά βάλτε μερικά χρονάκια ακόμα. Μετά τέρμα το παραμύθι.

Το θέμα της τουριστικής υπέρ-μεγέθυνσης με 5στερα και 6στερα ξενοδοχεία το είχα θίξει και παλιότερα εδώ:
https://www.dimokratiki.gr/16-09-2018/na-pagosei-gia-10-chronia-i-anegersi-megalon-xenodocheiakon-monadon-toy-gianni-bogiatzi/?fbclid=IwAR0mK6x-zT3hWJqOOsOb_BBEScbM0goiYYJ-OnJrZ7muq2yKkvRWgTX7vKQ
Πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει δραματικά και αν δεν δράσουμε σήμερα, τώρα,πάρα πολύ σύντομα θα καταστεί μη αναστρέψιμη. Γι’ αυτό, ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω.

δ) Οδικό δίκτυο/πεζοδρόμια- δίκτυο ποδηλατόδρομων - κυκλικοί κόμβοι. Το οδικό δίκτυο και τα πεζοδρόμια της ναυαρχίδας του τουρισμού, όπως όλοι μας γνωρίζουμε και βιώνουμε καθημερινά έχουν το μαύρο τους το χάλι, ενώ τους ποδηλατόδρομους δεν τους βλέπεις με γυμνό μάτι γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν, είτε μιλάμε για δημοτικούς είτε για περιφερειακούς δρόμους.

Ζω για εκείνη τη στιγμή που ο δήμος και η περιφέρεια θα συμπράξουν, ώστε η (ανα)κατασκευή και η συντήρηση του οδικού δικτύου, των πεζοδρομίων και των ποδηλατόδρομων του νησιού θα ανατεθούν συνολικά με μακροχρόνια σύμβαση σε σοβαρή εταιρεία οδοποιίας σαν αυτές που δραστηριοποιούνται στους κύριους οδικούς άξονες της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Δεν αναφέρω ονόματα για ευνόητους λόγους αλλά όσοι έχετε πάει οδικώς Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα έχετε δει σχετικές πινακίδες με τις επωνυμίες αυτών των εταιρειών. Και όταν λέω συντήρηση εννοώ μόνιμη παρουσία αριθμού συνεργείων συντήρησης με το οδικό δίκτυο του νησιού διαιρεμένο σε συγκεκριμένους χώρους ευθύνης ανά συνεργείο.

Οποιαδήποτε επέμβαση και αποκατάσταση λόγω εκτέλεσης έργων τηλεφωνίας, ΔΕΥΑΡ, ΔΕΔΔΗΕ, κ.τ.λ., θα πραγματοποιείται αποκλειστικά απ’ αυτά τα συνεργεία σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση ανάθεσης και τις διεθνώς αναγνωρισμένες τεχνικές οδοποιίας. Η εταιρεία οδοποιίας για την επέμβαση και αποκατάσταση θα αποζημιώνεται από τις εν λόγω επιχειρήσεις βάσει συγκεκριμένων τιμολογίων.

Κυκλικοί κόμβοι. Από κοινού συνολική μελέτη δήμου-περιφέρειας για την κατασκευή κυκλικών κόμβων και ξήλωμα των φαναριών και των νησίδων. Τα οφέλη των κυκλικών κόμβων έναντι των φαναριών είναι πολλαπλά, όπως έχω αναδείξει σε σχετικό άρθρο εδώ:
https://www.rodiaki.gr/article/409635/xreiazetai-na-ginoyn-kyklikoi-komboi-sto-odiko-diktyo-ths-rodoy?fbclid=IwAR3ZnbjyLl7vky7z3EsetS8W_lh1x6-6XCSQMe_DfeVHVN44VbTo40fa0Cg

ε) Τρόποι αποκομιδής και ανακύκλωσης σκουπιδιών.
στ) Εξεύρεση λύσης μαζικής στάθμευσης οχημάτων περιμετρικά του κέντρου της πόλεως, ώστε να προχωρήσει σταδιακά η πολυπόθητη πεζοδρόμησή του.
ζ) Ηλεκτροκίνηση.
η) Διαχείριση αστικού πρασίνου και χώρων αναψυχής.
θ) Πολιτική προστασία - προστασία δασικών εκτάσεων έναντι καταστροφών.
ι) Νέες τεχνολογίες στην αυτοδιοίκηση - έξυπνη πόλη.
ια) Αδέσποτα ζώα.

Αυτά για αρχή. Για επιπλέον θέματα, μπορεί να γίνει κάλλιστα και ανοικτή αυτή τη φορά δημόσια διαβούλευση και ο κάθε δημότης να καταθέσει την άποψή του.

Εξάλλου, ο νέος δήμαρχος και το επιτελείο του έχουν τη σχετική εμπειρία διενέργειας δημόσιων διαβουλεύσεων, αλλά όπως είπα αυτή τη φορά να είναι ανοικτή στο κοινό, ώστε να αποφευχθεί επανάληψη του ίδιουθέματος.

5. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων λεπτομερής καταγραφή των δεδομένων/πεπραγμένων των μίνι workshop/συναντήσεων υπό μορφή παρουσιάσεων powerpoint.

6. Πρόταση στους δημάρχους των 5 πόλεων για την οργάνωση και διενέργεια ενός 5ήμερου πανευρωπαϊκού συνεδρίου στη Ρόδο για παρουσίαση και ανταλλαγή εμπειρίας και καλών πρακτικών αυτοδιοίκησης, όπου θα μπορούν να συμμετάσχουν ομάδες από δήμους διάφορωνευρωπαϊκών πόλεων.

7. Παρουσίαση των επισκέψεων σε ανοικτή συνεδρίαση στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.

Νομίζω ότι τα παραπάνω είναι υπέρ αρκετά για τις πρώτες 100 μέρες.
Καλή τύχη στον νέο μας δήμαρχο.
Good luck to our new mayor.

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Μελίνα Φιλήμονος - Τσοποτού: Τα νησιά, τα μουσεία και οι φύλακες

Σπύρος Σπυρόπουλος: "Δωριέας: Ο αρχιτέκτονας του πολιτικού μεγαλείου μιας διαχρονικής πόλης"

Φίλιππος Ζάχαρης "«Δικαίωμα στη Λήθη»: H ασφαλιστική κάλυψη των ασθενών που επιβίωσαν από καρκίνο"

Γιάννης Παρασκευάς: Οι ενστάσεις και η ουσία του πολιτικού προβλήματος

Φίλιππος Ζάχαρης: Ο πολύπλευρος άνθρωπος σε μία πολύπλοκη ζωή

Ηλίας Καραβόλιας: «Η επικίνδυνη εμμονή»

Θανάσης Καραναστάσης: Με τους... κράχτες στην Ευρωβουλή

Σωτήρης Ντάλης: "Iσραήλ- Ιράν: Από τον σκιώδη πόλεμο στην απόλυτη σύγκρουση;"