Έκθεση ζωγραφικής της Βέρας Καλλιανίδη στο Γαλλικό Προξενείο

Γράφει η
Μαίρη Παπανδρέου

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα έκθεση ζωγραφικής, εγκαινιάστηκε χθες Σάββατο 5 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Οκτωβρίου, στο Μεσαιωνικό Κτήριο όπου στεγάζεται το Γαλλικό Προξενείο.

Η Πρόξενος της Γαλλίας κα Αλίκη Μοσχή, πάντα φιλοξενεί στις άνετες αίθουσες του Γαλλικού Προξενείου, ξεχωριστές εκθέσεις. Πρέπει ν’ αναγνωρίζομε και να εκτιμούμε την προσωπικότητα και την προσφορά  της κας Αλίκης Μοσχή, στον Πολιτισμό και στην Τέχνη. Να θυμόμαστες ότι η κα Μοσχή τίμησε την Ελληνίδα και τη Ροδίτισσα ιδιαίτερα, όταν εξελέγη «Γυναίκα της Ευρώπης», για το Ήθος της, τη Μόρφωσή της, την Καλλιέργειά της και την παρουσία της στα Πολιτιστικά δρώμενα.

Ιδιαίτερα, το γεγονός ότι δεν χρησιμοποίησε ποτέ τον τίτλο ευγενείας που είχε από τον αείμνηστο και γνωστό Γάλλο σύζυγό της, αναγνωρισμένος στο χώρο του πνεύματος. Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί, ότι τα δύο παιδιά της κας Μοσχή,  φοίτησαν σε δημόσια Σχολεία της Ρόδου για τη βασική τους εκπαίδευση, διότι ήθελε να πάρουν ελληνική παιδεία, πριν αποκτήσουν τα Ακαδημαϊκά τους πτυχία, γεγονός που φανερώνει τη φιλοπατρία της και το σεβασμό της, για τη γενέτειρά της. Τιμητικό για τη Ρόδο επίσης, το γεγονός ότι η Πρόξενος της Βρετανίας Ράνια Κοσιώρη, είναι η μόνη Πρόξενος που επάξια κατέχει αυτή τη Διπλωματική Θέση, καθώς είναι η μόνη που κρίθηκε αντάξια για το Διπλωματικό Σώμα, μετά από Πανελλήνιο Διαγωνισμό.


Η ιδιαίτερη έκθεση ζωγραφικής που φιλοξενείται στο Γαλλικό Προξενείο, είναι τα έργα της έγκριτης ζωγράφου Βέρας Καλλιανίδη, από την Αθήνα. Η ζωγράφος Καλλιανίδη, έγινε δεκτή στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Μπορντώ, με υποτροφία Εράσμους και αξίζει να σημειωθεί ότι έργα της αγοράστηκαν από την Hypo-Vereinsbank, για τη συλλογή των «Νέων Καλλιτεχνών Ευρωπαϊκών Ακαδημιών». Το 2002 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Μόναχο και επέστρεψε στην Αθήνα.

Έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα εργάστηκε επί τρία χρόνια στη «Δημόσια Εκπαίδευση» και στο «Ελληνικό Παιδικό Μουσείο», όπου παρακολούθησε τον κύκλο μαθημάτων «Εκπαίδευση στα Μουσεία». Το 2014 έγινε μέλος του Φόρουμ της Αθήνας, της Σχολής Ψυχανάλυσης των Φόρουμ λακανικού Πεδίου. Από το 2016, ζει στην Αθήνα και στο Παρίσι, ενώ παράλληλα σπουδάζει στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Έχει συμμετάσχει με έργα της, από το 2001 σε πέντε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και τρεις ατομικές στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Gallery Modern Forms της Νέας Υόρκης, στην Art-Markt στη Βιέννη, στην Bohmler-Kunstforderpreries του Μονάχου κ.α. Την Έκθεση Ζωγραφικής της Βέρας Καλλιανίδη, διοργάνωσε το Τμήμα Πολιτισμού-Αθλητισμού Νοτίου Αιγαίου.


Η γνωστή και αναγνωρισμένη ζωγράφος Βέρα Καλλιανίδη, δηλώνει: «Η συνάντησή μου με τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό, υπήρξε μια μοναδική εμπειρία αφύπνισης». «Το πρώτο επίπεδο, προκάλεσε την απόλυτη συγκίνηση. Στη συνέχεια με τη μελέτη μετατράπηκε σε μια πύλη για τη βαθύτερη κατανόηση της εσωτερικής εξέλιξης του ανθρώπου, καθώς πορεύεται στην ιστορία του, καθιστώντας αναπόφευκτη μια προσωπική αναμέτρηση με τα βαθύτερα πνευματικά και ψυχικά νοήματα». 


Όπως όλες οι Τέχνες έτσι και η ζωγραφική, απευθύνεται στο συναίσθημα, και οι πίνακες της ζωγράφου Βέρας Καλιανίδη, δημιουργούν έντονα την αίσθηση, πως ο κάθε θεατής, «βλέπει» στα έργα της, ό,τι έχει μέσα του. Αυτό άλλωστε είναι και το μεγάλο επίτευγμα του κάθε Καλλιτέχνη: να φέρνει τον θεατή σε επαφή με τον εσώτερο εαυτό του. Πολύ παραστατικά και ξεκάθαρα, η Βέρα Καλλιανίδη, εκφράζει ακριβώς αυτό το έντονο συναίσθημα, όταν ο εραστής της Τέχνης, εστιάζει τον προσοχή του στους πίνακές της, καθώς η ίδια επεξηγεί ότι: «Η εγκατάλειψη της δομής του τοπίου είναι ταραχώδης, γεμάτη εκπλήξεις, ενώ αναδιανέμει τη δυναμική της εικόνας. Καθώς εστιάζεις στο εσωτερικό, γυρίζεις το μέσα-έξω, εισχωρώντας σ’ ένα απόλυτα ρομαντικό βίωμα».


Η έγκριτη ζωγράφος Βέρα Καλλιανίδη, επεξηγεί επίσης: «Η σκέψη πως από το τοπίο, μεταφέρεται σε φανταστικούς τόπους, αποτελεί μέρος της προσωπικής διερεύνησης των ορίων, μιας ελεύθερης σύνθεσης των χρωμάτων. Στη παρούσα έκθεση, εκτίθεται η διαδικασία της αφαίρεσης, προκειμένου να γεννηθεί ένας καινούριος τόπος. Μια περιπέτεια η οποία προκαλεί την επανατοποθέτηση σε μια νέα χώρα ενός χρωματικού παραμυθιού. Η ανάλυση ενός τοπίου, είναι εντέλει ένας ύμνος στην άπιαστη ομορφιά της φύσης, σε πείσμα της πεπερασμένης μας αντίληψης». Με την αυτή την τοποθέτηση-επεξήγηση, η Βέρα Καλλιανίδη, επιβεβαιώνει την πολύπλευρη σημασία της Τέχνης, που ο κάθε θεατής, βλέπει με τα μάτια της φαντασίας του και ιδιαίτερα της ψυχής του, την ομορφιά με τον ιδιαίτερο δικό του τρόπο και οπτική γωνία, εμπλουτίζει όχι απλώς τη «γνώση», αλλά το συναίσθημα, που το αφυπνίζει.

Οι πίνακες της αναγνωρισμένης ζωγράφου Βέρας Καλλιανίδη, μπορείς ο αντικειμενικός παρατηρητής, να τους θέση στο ίδιο επίπεδο με τα Ψυχολογικά/Ψυχιατρικά τεστ αφύπνισης, που είναι ευεργετικά, τόσο για τον νου, όσο και για την καρδιά των εραστών της Ζωγραφικής Τέχνης και επεξηγεί: «Η σκέψη πως από το τοπίο μεταφέρεσαι σε φανταστικούς τόπους, αποτελεί μέρος της προσωπικής διερεύνησης των ορίων μιάς ελεύθερης σύνθεσης των χρωμάτων». «Η ανάλυση ενός τοπίου είναι εντέλει ένας ύμνος στην άπιαστη ομορφιά της φύσης σε πείσμα της πεπερασμένης μας αντίληψης».