Αγώνας δρόμου για την κάλυψη των αναγκών στα σχολεία της Ρόδου

Αγώνας δρόμου για την κάλυψη  των αναγκών στα σχολεία της Ρόδου

Αγώνας δρόμου για την κάλυψη των αναγκών στα σχολεία της Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 484 ΦΟΡΕΣ

Συνεδρίασε προχθές η Α’ βάθμια σχολική επιτροπή και καθόρισε τις προτεραιότητές της

Οι προτεραιότητες και οι στόχοι για τη βελτίωση της λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων του νησιού με άμεσες παρεμβάσεις, τέθηκαν κατά την πρώτη συνεδρίαση της Α’ βάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου της Ρόδου για τη νέα θητεία, η οποία πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ.

Μέχρι τις 11:00 το βράδυ της περασμένης Πέμπτης διήρκεσε η πρώτη αυτή συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής κατά την οποία συζητηθήκαν αναλυτικά οι αρμοδιότητές της και αποφασίστηκαν οι πρώτες ενέργειες στις οποίες θα προβεί.

Καταρχάς, ορίστηκε Αντιπρόεδρός της ο κ. Παναγιώτης Σταμάτης και στη συνέχεια, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Θανάσης Βυρίνης, ανακοίνωσε ότι, σε συνέχεια της αρχικής επιχορήγησης του Αυγούστου και λόγω αυξημένων αναγκών, αποφασίστηκε η έκτακτη κατανομή πιστώσεων συνολικού ύψους 13.996 ευρώ στα Συμβούλια Σχολικών Κοινοτήτων των σχολικών μονάδων ή συγκροτημάτων σχολείων A/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρόδου για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών τους.

Τα κριτήρια κατανομής των πιστώσεων αυτών, λαμβάνουν υπόψη κυρίως τον αριθμό των μαθητών, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π, την παλαιότητα των κτιρίων αλλά και τις ειδικότερες ανάγκες τους.

Ο κ. Βυρίνης, ξεκίνησε την εισήγησή του ευχαριστώντας όλους, από τα μέλη της Επιτροπής μέχρι τον Δήμαρχο, Αντώνη Καμπουράκη, και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, Στράτο Καρίκη, όπως επίσης τον εντεταλμένο αναβάθμισης σχολικών μονάδων, Αθανάσιο Στάμο, τους συνεργάτες του γραφείου, τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης, τους δασκάλους και τους διευθυντές των Σχολείων καθώς και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.

Ακολούθως, ο Πρόεδρος ανέφερε επιγραμματικά στα μέλη της Επιτροπής τους στόχους της συνοψίζοντάς τους στα εξής: Η διευκόλυνση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, η παροχή υλικού εξοπλισμού, να είναι αρωγός στη διδακτική διαδικασία, ακόμη ο έλεγχος των κυλικείων, η εξασφάλιση καθαριστριών με σύμβαση, η τοποθέτηση σχολικών τροχονόμων, η παροχή πετρελαίου και τηλεφώνου στις σχολικές μονάδες. Σημειώνεται ότι τα σχολεία που έχει στη δικαιοδοσία της η Επιτροπή είναι συνολικά 116 με 75 διαχειριστές και αφορούν 10.000 μαθητές σε όλο το νησί. Στη συνέχεια, ο κ. Βυρίνης αναφέρθηκε στα κυρίαρχα καταγεγραμμένα προβλήματα που είναι τα παρακάτω:

1. Ιδιοκτησιακό καθεστώς Σχολείων
2. Πυρασφάλεια
3. Άδειες Κυλικείων
4. Εξοπλισμός νέων τμημάτων στο πλαίσιο της άτυπης λειτουργίας του θεσμού της δίχρονης προσχολικής ηλικίας
5. Δολιοφθορές σε σχολικά συγκροτήματα από εξωσχολικούς σε ώρες μη λειτουργίας των μονάδων

Στην εισήγησή του ο Πρόεδρος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι τα προβλήματα που καταγράφει στις καθημερινές του επισκέψεις στις σχολικές μονάδες είναι πολλά και άπτονται κυρίως σε κτιριακές υποδομές, αρμοδιότητα που ανήκει κυρίως στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου ενώ με τον τομέα αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων έχει επιφορτιστεί ο κ. Στάμος.

Ωστόσο, με προτροπή του δημάρχου στόχος τους είναι να ξεπερνούν τα εμπόδια της γραφειοκρατίας έχοντας σαν κύριο μέλημα τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο κ. Βυρίνης τόνισε, ακόμη, ότι επιθυμεί να δουλεύει ομαδικά και συνεργατικά και κάλεσε όλους να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων αλλά και να καταθέτουν προτάσεις, ακόμη και να επισκέπτονται μαζί του τις σχολικές μονάδες.

«Με ευαισθησία στα θέματα ασφάλειας και λειτουργίας των μονάδων Α/θμιας εκπ/σης θεωρώ άκρως σημαντικό το ρόλο μας, αφού συμπλάθουμε μαζί με τους δασκάλους και τους γονείς την κοινωνία του μέλλοντος», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βυρίνης.

Οι στόχοι που θέτει η Επιτροπή είναι οι παρακάτω:
1. Δίκαιη, διαφανής και έγκαιρη κατανομή των πιστώσεων

2. Αναβάθμιση του ρόλου της Επιτροπής, προκειμένου αφενός να υλοποιεί το σκοπό της και αφετέρου να προσφέρει αποτελεσματικό έργο στους μικρούς μαθητές

3. Μετά την πρώτη καταγραφή παραδείγματα με βελτιωτικές προθέσεις παρέμβασης στα εξής:

• Αναβάθμιση κυλικείων (ενημέρωση και με τη βοήθεια ειδικών για τα προϊόντα σύννομα-υγιεινά, και κίνητρα όπως για παράδειγμα «διαγωνισμός ωραιότερου και υγιεινότερου κυλικείου»)

• Ενημερωτικές δράσεις (15 Οκτώβρη «Η μελωδία της διατροφής», 16 Οκτώβρη «βιωματική άσκηση σεισμού» στο 5ο δημοτικό και ακολούθως σε όλα τα σχολεία, ενημέρωση εκπαιδευτικών για θέματα bullying, οδική συμπεριφορά κλπ.)

Ειδικότερα:
• Επαναλειτουργία θεάτρου σχολείων Ακαδημίας
• Επαναλειτουργία εργαστηρίων
• Διάθεση «αποθήκης» του ΡΟΔΑ στο 11ο ΔΣ για αίθουσα πολλαπλών χρήσεων
• Κινητοποίηση και ερεθίσματα σε τομείς όπως η φιλοαναγνωσία, η ρομποτική, οι νέες τεχνολογίες, ο εθελοντισμός, ο πολιτισμός κ.λπ.
• Άνοιγμα των σχολείων στις τοπικές κοινωνίες και γειτονιές για παράλληλη (ελεγχόμενα) χρήση.

O κ. Θανάσης Βυρίνης
O κ. Θανάσης Βυρίνης

Διαβάστε ακόμη

Ελεονώρα Ζουγανέλη: Αξιοποίηση του λογισμικού του EyeHarp στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου

Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus+ στη Σεβίλλη από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μεταφραστικό Εργαστήρι στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Σύμης από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Αναβάλλεται το αυριανό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 12ου Δημοτικού Σχολείου σε πρόγραμμα στην Τενερίφη

«Από την Εφηβεία στην Ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες» - Ανοικτή εκδήλωση στο 1ο ΓΕΛ Ρόδου

Πρωτιά για το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μαθητές από τη Σεβίλλη της Ισπανίας στο Καζούλλειο - 2ο ΓΕ.Λ. Ρόδου