Κίνημα Αλλαγής Ν. Δωδεκανήσου: «Αυτή, άραγε, θέλουμε να είναι η εικόνα των νησιών μας εν έτη 2019;»

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Ν. Δωδεκανήσου του Κινήματος Αλλαγής, αναφέρει τα εξής:

Δυστυχώς, ενώ οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης έχουν εκδηλωθεί μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων τα τελευταία χρόνια, οι αρχές έχουν φανεί κατώτερες των περιστάσεων αφού τα καταστροφικά γεγονότα πάντα προλαβαίνουν τους αρμόδιους.

Άνθρωποι που χάνουν τη ζωή τους, συμπολίτες μας που παλεύουν να σωθούν από τα ορμητικά νερά, περιουσίες που έχουν καλυφθεί από λάσπη, δρόμοι που έχουν μετατραπεί σε χείμαρρους, είναι η τρανή απόδειξη της επιφανειακής αντιμετώπισης του προβλήματος.

Αυτή, άραγε, θέλουμε να είναι η εικόνα των νησιών μας εν έτη 2019;

Η αντιμετώπιση των πολιτών που έχουν ανάγκη από τη βοήθεια της οργανωμένης Πολιτείας γίνεται αποσπασματικά και χωρίς χρονοδιάγραμμα ουσιαστικής επίλυσης των προβλημάτων.

Τραγική επιβεβαίωση όλων των παραπάνω είναι ότι μέσα στις μεγάλες καταστροφές που είχαμε στη Ρόδο από την τελευταία ισχυρή νεροποντή, ήταν και η κατάρρευση της γέφυρας στον ποταμό Μάκκαρη στο Χαράκι, μια γέφυρα κομβικής σημασίας για το νησί της Ρόδου, η οποία αφέθηκε στην τύχη της όπως και τόσα άλλα.

Και ενώ το πρόβλημα ήταν γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια, απλά παρακολουθούσαμε και περιμέναμε να επέλθει το μοιραίο. Το νησί κόπηκε στα δυο και οι δύο παρακάμψεις, η μια από Μαλώνα και η άλλη από το Χαράκι στην εκβολή του ποταμού, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων ή στις κυκλοφοριακές συνθήκες που θα επικρατούν ειδικά το καλοκαίρι.

Άμεσα θα πρέπει να ξεκινήσει η κατασκευή νέας γέφυρας μέσα σε χρόνους που δεν γνωρίζουμε αν και κατά πόσο είναι εφικτό. Εύλογα λοιπόν ερωτήματα έρχονται αυθόρμητα στο μυαλό των συμπολιτών μας όπως:

  • Έπρεπε να είχαν γίνει εργασίες ενίσχυσης της γέφυρας το προηγούμενο διάστημα; 
  • Ήταν τελικά ασφαλής η διέλευση ή όχι;
  • Έπρεπε να είχε  κλείσει πριν το καλοκαίρι ;
  • Υπήρχε κάποια μελέτη για εργασίες αποκατάστασης της ή για κατασκευή καινούριας γέφυρας, αφού το πρόβλημα ήταν ήδη γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια;
  • Πότε και κατά πόσο θα επανέλθει η κανονική σύνδεση του νησιού;

Το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια, έχουν την ευθύνη και πρέπει άμεσα να προχωρήσουν στα αναγκαία έργα αποκατάστασης και προστασίας της περιοχής. Πρέπει να συγκροτηθεί συνολικό σχέδιο πρόληψης και θωράκισης των περιοχών του Νομού από τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές.

 Η περιοχή μας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και η ευθύνη βαραίνει τόσο την Κεντρική εξουσία όσο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για να μην έχουμε στο μέλλον ακόμα πιο επώδυνες καταστάσεις.