Πρώτος προορισμός στον κόσμο η Μεσόγειος, 420 εκατ. τουρίστες μέχρι το 2020

Πρώτος πόλος έλξης τουριστών στον κόσμο καθίσταται η Μεσόγειος καταλαμβάνοντας μερίδιο 32% στις διεθνείς αφίξεις και 30% στα έσοδα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα του τρίτου Mediterranean Resort & Hotel Real Estate Forum (MR&H) το οποίο διεξάγεται στη Βαρκελώνη.

Οι πιο θετικές προβλέψεις αναφέρουν ότι η Μεσόγειος μέχρι το 2020 θα προσελκύσει 420 εκατ. τουρίστες χάρη στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει και τη βελτίωση των υποδομών στις μεταφορές. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η περιοχή της Μεσογείου υποδέχεται πάνω από 340 εκατ. τουρίστες τον χρόνο (στοιχεία 2015).

Ο εισερχόμενος τουρισμός της Μεσογείου αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αν συνεχίσουν οι ίδιες ροές μέχρι το 2030, κάθε χρόνο οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Μεσόγειο θα αυξάνονται κατά 10 εκατομμύρια.

Το 46% των τουριστών επιλέγει τη Μεσόγειο για το δίπτυχο sun and beach, αύξηση 31% την τελευταία πενταετία, ενώ το 15% τον αστικό τουρισμό, +72% τα τελευταία πέντε χρόνια.Λόγω των γεωπολιτικών και οικονομικών ζητημάτων αλλά και των θεμάτων ασφαλείας, τα τελευταία χρόνια η προτίμηση των τουριστών για ταξίδια σε τουριστικούς προορισμούς της βόρειας Μεσογείου έχει αυξηθεί, ενώ, αντίθετα, μειώθηκε η ζήτηση για τη Νότια Μεσόγειο.

Οι τρομοκρατικές επιθέσεις, η πολιτική αστάθεια, οι διακυμάνσεις στην ισοτιμία του νομίσματος και γεωπολιτικά ζητήματα επηρέασαν τον τουρισμό των νότιων περιοχών της, όπου ο κλάδος αντιπροσωπεύει το 12% του ΑΕΠ και το 11% των θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τον ΠΟΤ, η ανάπτυξη του παγκόσμιου τουρισμού από το 2010 έως το 2030 θα ανέλθει σε 3,3% σε ετήσια βάση, φθάνοντας το 1,8 δισ. τουρίστες μέχρι το 2030.

Η Ισπανία παγιώνει τη θέση της ως ώριμου προορισμού της Μεσογείου αλλά και ως μία από τις πιο σταθερές, ισχυρές και παραγωγικές χώρες για τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή. Όπως προέκυψε από τις συζητήσεις στο Φόρουμ, η τεχνολογία και το ψηφιακό περιβάλλον ωθούν τους ανθρώπους να ταξιδεύουν περισσότερο, να είναι καλύτερα ενημερωμένοι και να έχουν στα χέρια τους περισσότερα εργαλεία σύγκρισης, και έτσι έχουν γίνει πιο απαιτητικοί.Η χρήση νέων τεχνολογιών, τα social media και άλλες ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι τουρίστες οδηγούν σε νέες τάσεις που αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες και δημιουργούν νέες ανάγκες.

Γι’ αυτό, συμπέραναν οι ειδικοί, οι επενδύσεις στον τουρισμό πρέπει να δίνουν έμφαση στην ικανοποίηση των νέων αναγκών των πελατών μέσα από έναν καλύτερο διαχωρισμό της προφοράς και έναν καλύτερο ορισμό εννοιών.  

Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τις νέες προκλήσεις στον κλάδο και στην περιοχή, όπως η οικονομία crowdfunding, τα νέα κόνσεπτ πολυτελείας αλλά και οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, οι οποίες προωθούν τον προσβάσιμο τουρισμό επιτρέποντας σε περισσότερους ανθρώπους να ταξιδεύουν, τόνισαν οι ειδικοί.
(πηγή: Tornosnews.gr)