To 2o Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου  στο Las Palmas των Κανάριων Νήσων

Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου πραγματοποίησε, στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ /KA229 με τίτλο: «Boîte à trésors» promouvoir la diversité culturelle pour valoriser et partager des valeurs communes, συνάντηση ανταλλαγής μαθητικών ομάδων στο Las Palmas των Κανάριων Νήσων την περίοδο 25/11/2019 έως 29/11/2019.

Στη συνάντηση αυτή το σχολείο εκπροσώπησαν οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης Σαββίνα Δαμιανού και Στυλιανή Καραγιάννη, ο μαθητής της ΣΤ΄τάξης Δημήτρης Σαλαμαστράκης, η δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης κ. Αργυρού Τσαμπίκα, η δασκάλα της Β΄τάξης κ. Σταυριανού Ζαμπετούλα και η υπεύθυνη επικοινωνίας και εκτέλεσης του σχεδίου κ. Μαρία Παρασκευά, καθηγήτρια Γαλλικών.

Πρόκειται για ένα διετές γαλλόφωνο σχέδιο (2018-2020), το οποίο έχει ως στόχο την ανάδειξη των κοινών πολιτισμικών στοιχείων των χωρών που συμμετέχουν σε αυτό (Ελλάδα, Βουλγαρία, Γαλλία, Ισπανία και Φινλανδία), προκειμένου να καλλιεργηθεί η αξία της ειρηνικής συνύπαρξης.

Συγκεκριμένα, συμμετέχουν:
• το École Publique Just Sauveur από την πόλη Le Tampon της Νήσου Réunion της Γαλλίας (συντονιστικό σχολείο),
• το Ass Gestion Coll Lyc Catholique Prive Agclcp Lycée Saint Charles από την πόλη St-Pierre της Νήσου Réunion της Γαλλίας,
• το Kantokasken Koulu από την πόλη Espoo της Φινλανδίας,
• το Ceip Aragón από το Las Palmas de Gran Canaria της Ισπανίας,
• το Sixth Secondary School "Bratya Miladinovi" από το Σλίβεν της Βουλγαρίας και
• το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου από την Ελλάδα.

Κύριο θέμα της συνάντησης στο Las Palmas αποτέλεσε το ζήτημα της πολιτιστικής κληρονομιάς και η ευαισθητοποίηση όλων των συμμετεχόντων σε ζητήματα σχετικά με  τα  ήθη και τα έθιμα της κάθε χώρας και τον πολιτισμό γενικότερα.

Αρχικά, οι εκπρόσωποι των φιλοξενούμενων εταιρικών σχολείων συναντήθηκαν στην πρωτεύουσα των Κανάριων Νήσων, Las Palmas. Την επόμενη ημέρα έγινε υποδοχή όλων των εταιρικών σχολείων στο ισπανικό σχολείο Ceip Aragón από τη  Διευθύντρια, την Παιδαγωγική Ομάδα των εκπαιδευτικών και των  μαθητών/-τριών έγινε σε εορταστικό κλίμα και περιλάμβανε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου, ανταλλαγή δώρων από όλους τους εταίρους και παρουσιάσεις των μελών (εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών) κάθε αποστολής.  

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της συνάντησης πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια πολιτιστικού περιεχομένου που διοργάνωσε η ισπανική παιδαγωγική ομάδα.

Στα εργαστήρια «λαϊκής μουσικής και παραδοσιακών χορών»,  «λαϊκών κοστουμιών», «εθίμων και παραδόσεων», «παραδοσιακών παιχνιδιών» συμμετείχαν ενεργά οι εκπρόσωποι όλων των εταιρικών σχολείων.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής στη χώρα υποδοχής, πραγματοποιήθηκαν  επισκέψεις στις πόλεις και στα χωριά του Λας Πάλμας και σε φορείς της εκπαίδευσης, όπου έγινε παρουσίαση της περιοχής, της ιδιαίτερης σύνθεσης του πληθυσμού και της εκπαιδευτικής πολιτικής του Λας Πάλμας.

Παράλληλα, υλοποιήθηκαν πλείστες δράσεις οι οποίες αφορούσαν επισκέψεις σε αξιοθέατα, αρχαιολογικούς χώρους  και μουσεία της ευρύτερης περιοχής: επίσκεψη στην όαση του Maspalomas, επίσκεψη στον Βοτανικό Κήπο της πόλης Tejeda, πρωτότυπη και παιγνιώδης βιωματική ξενάγηση στο μουσείο La Rama στην πόλη Agaete, ξενάγηση στην ιερή νεκρόπολη του Αgaete και στο αρχαιολογικό πάρκο του Maipes, που αποτελεί ένα μοναδικό μνημείο ταφής σε μία έκταση 1 τ.χλμ. από πετρωμένη λάβα.

Ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός σε αυτή τη συνάντηση αποτέλεσε η γνωριμία μεταξύ των μαθητών/τριών, η οποία τους έδωσε την ευκαιρία να συνομιλήσουν, να ανακαλύψουν διάφορους τρόπους επικοινωνίας, να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη εκμάθησης ξένων γλωσσών και πάνω απ’ όλα να έχουν μια ουσιαστική διαπροσωπική επαφή, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να αντιληφθούν τα κοινά τους ενδιαφέροντα και στόχους.
Επόμενες συναντήσεις ανταλλαγής ομάδων μαθητών: Φεβρουάριος 2020 στην πόλη Espoo της Φινλανδίας και Μάιος 2020 στη Ρόδο.

Οι πραγματικές ανταλλαγές και η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών ευνοούν το άνοιγμα προς τους άλλους, παρακινούν ιδιαίτερα τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ανοίγουν πεδία προβληματισμού και συνεργασίας, αναδεικνύουν τον σεβασμό στην ποικιλομορφία σε έναν κόσμο όπου η συνεργασία, η συμπληρωματικότητα και η αλληλοβοήθεια είναι απαραίτητες για καλύτερη ένταξη στην ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια κοινότητα.