Ξεκίνησε ο στολισμός  του «δέντρου της αγάπης» στη Ρόδο

Για ενδέκατη χρονιά φέτος το «δέντρο της αγάπης» (και το μικρό bazaar) της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου στήθηκε στην «καρδιά» της πόλης, ελπίζοντας, τέτοιες ημέρες, να περάσει το μήνυμα της υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς στους πολίτες και της ανάγκης για ασφαλείς δρόμους στις Αρχές.

Όλες τις ώρες, χθες, βρισκόταν εκεί, στην πλατεία Κύπρου, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, η «ψυχή» της όλης προσπάθειας, η Πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, κα Ελένη Καρύδη, πιστή στον αγώνα που δίνει με παραδειγματική αφοσίωση και πρωτόγνωρο πείσμα εδώ και πολλά χρόνια, για καλύτερους οδηγούς, καλύτερους δρόμους, και τον απόλυτο στόχο βέβαια: Την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων, ει δυνατόν.

Μόλις πέρυσι, το 2018, στη Ρόδο είχαμε 19 θύματα από τροχαία δυστυχήματα και περίπου εκεί κυμαίνεται ο αριθμός τα τελευταία χρόνια. Παλαιότερα, τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα αφού υπήρξαν και χρονιές που τα θύματα είχαν φθάσει τους 40 συνανθρώπους μας! Όμως και μία χαμένη ζωή στην άσφαλτο είναι πολύ, είναι κάτι μη αποδεκτό…

Για το μήνυμα του «δέντρου της αγάπης» που στήθηκε για ακόμα μία χρονιά στο κέντρο της πόλης, με τους συμπολίτες μας να ανταποκρίνονται και πάλι στη δράση, για την κατάσταση που επικρατεί στη Ρόδο αλλά και το νέο στόχο που έβαλε η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου με τα χρήματα που θα συγκεντρώσει για να κάνει, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της βέβαια, τους δρόμους μας πιο ασφαλείς, μιλήσαμε φυσικά με την κα Καρύδη.

«Για ενδέκατη συνεχόμενη χρονιά, η ΕΥΘΥΤΑ στολίζει το δένδρο της αγάπης. Είναι ένας θεσμός πλέον για τη Ρόδο και είναι και μία πανελλαδική δράση αφού σε καμία άλλη πόλη της Ελλάδας δεν γίνεται αντίστοιχη δράση όπως με το δένδρο της αγάπης», λέει, καταρχήν.

Όσο για το αποτέλεσμα της δράσης αυτής, η κα Καρύδη θυμίζει ότι παλαιότερα στήριξαν θύματα μέλη οικογενειών από τροχαία. Φέτος κάνουν μία άλλη ουσιαστική δράση η οποία έχει σχέση με το πως ο οδηγός, οδηγώντας έξω από σχολεία, θα πρέπει να μειώνει την ταχύτητα και να μην κάνει αγώνες δρόμου.

Όπως εξηγεί η ίδια, σε όλες τις πολιτισμένες χώρες της Ευρώπης η ταχύτητα έξω από τα σχολεία είναι από 20χλμ. έως 30χλμ. Δυστυχώς, στη χώρα μας αλλά και την πόλη μας δεν υφίσταται αντίστοιχη πινακίδα, δεν υπάρχει ενημέρωση έτσι ώστε να μην οδηγούμε στο αστικό κέντρο με αυτές τις ταχύτητες.

Και είπε στη συνέχεια: «Η φετινή μας δράση, λοιπόν, έχει σχέση και στοχεύουμε να αγοράσουμε από Δανία ειδικές ταινίες προκειμένου, σε σχολεία της πόλης μας-ανάλογα με τα χρήματα που θα συγκεντρώσουμε, γιατί είναι μία ακριβή δράση-να τοποθετήσουμε όχι πινακίδες αναγγελίας κινδύνου όπως όλοι ξέρουμε ως οδηγοί, αλλά ειδική σήμανση επάνω στο οδόστρωμα. Θα σχεδιαστεί (σ.σ. η σήμανση), υπάρχει μία διαφορετική τεχνική, είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που θα κάνει αυτή την πινακίδα έξω από σχολεία»!

»Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία συμβαίνουν μέσα στον αστικό ιστό. Όλοι λέμε “εδώ κοντά πάω, μέσα στην πόλη δεν φορώ ζώνη, δεν φορώ κράνος”, όχι μόνο στη Ρόδο αλλά και στις δημοτικές ενότητες το ίδιο γίνεται…Οι δρόμοι δεν μας εμπνέουν εμπιστοσύνη, δεν μας παρέχουν ασφάλεια, όπως οφείλει η πολιτεία να παρέχει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στον οδηγό για να μην τον φέρει προ τετελεσμένου γεγονότος. Για παράδειγμα, μία λακκούβα εάν δεν έχεις προσέξει, δεν φοράς το κράνος σου κτλ., θα είναι αιτία να φέρει πιο γρήγορα ένα τραγικό αποτέλεσμα. Ως εκ τούτου, λοιπόν, οφείλουμε όλοι να επικεντρωθούμε στην πρόληψη με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων».

Τονίζει ακόμη ότι στόχος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας θυμάτων τροχαίων, της οποίας είναι μέλος, είναι μηδέν θανατηφόρα στους δρόμους της πόλης μας μέχρι το 2030.

«Ας το καταλάβουμε όλοι: Το τροχαίο δεν είναι ασθένεια. Την ασθένεια, η ιατρική εξελίσσεται, παλεύεις, θεραπεύεσαι, χαίρεσαι τη ζωή. Το τροχαίο, σε μία βαριά αναπηρία δεν μπορείς να κάνεις τίποτα», λέει ακόμη η κα Καρύδη.

Για τη Ρόδο
Διαχρονικά, όμως, το νησί της Ρόδου έχει υποφέρει από τα τροχαία ατυχήματα, κάτι που προκαλεί θλίψη και προβληματισμό σε κατοίκους και Αρχές. Μιλώντας με στοιχεία η κα Καρύδη αναφέρθηκε στο 2018, χρονιά που είχαν επικεντρωθεί και στο σκηνικό που είχαν στήσει για την ημέρα μνήμης. Το 2018, λοιπόν (σ.σ. το 2019 δεν τελείωσε ακόμη), είχαμε στο νησί της Ρόδου 19 θανατηφόρα ατυχήματα. Από αυτά, τα 13 ήταν μέσα στον αστικό ιστό, μέσα στην πόλη, και τα 6 στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο.

«Ως εκ τούτου, λοιπόν-συνεχίζει-δεν πρέπει να έχουμε τη δικαιολογία έτοιμη, είτε στο λόγο μας είτε στη σκέψη μας ότι “κυκλοφορώ μες την πόλη και δεν χρειάζεται να βάλω το κράνος κτλ.».

Όσο για το που αποδίδουμε αυτό το φαινόμενο στη Ρόδο, σύμφωνα με την ίδια στο έλλειμμα παιδείας, ότι δηλαδή δεν είμαστε «πολιτισμένοι» ως προς τον τρόπο που οδηγούμε, αδιαφορούμε γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα συμβεί σε εμάς ένα τροχαίο δυστύχημα. Το παραβλέπουμε γιατί ίσως έτσι έχουμε μεγαλώσει, λέει αλλά το τροχαίο, είτε είναι θάνατος είτε είναι αναπηρία, δεν είναι κάτι που μπορείς να το αντιμετωπίσεις εύκολα. Και συμπληρώνει: «Το τροχαίο είναι προβλέψιμο, δεν είναι μοιραίο. Οφείλεται στη δική μας παιδεία. Και επιπλέον, οι κυβερνήσεις που θέλησαν, πέτυχαν και μείωσαν. Άρα, είναι θέμα κεντρικής πολιτείας, Περιφέρειας, Δήμων κτλ. να επικεντρώνουν, να αξιολογήσουν τις αιτίες και να δουλέψουμε προς αυτή την κατεύθυνση».

Όσον αφορά, τέλος, την ανταπόκριση του κόσμου στη δράση της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου και φέτος, λέει η κα Καρύδη: «Πλέον γνωρίζουν την ΕΥΘΥΤΑ, πιστεύουν σ’ αυτό που κάνουμε, είναι κοντά μας αλλά το ζητούμενο είναι και όταν είναι κοντά μας να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας όλοι. Καλές γιορτές και όλοι μας από λίγο αν καθημερινά αλλάξουμε την οδική μας παιδεία και σκεφτούμε γενικότερα πως οδηγούμε, να είστε σίγουροι ότι θα τα μειώσουμε»!