Με νέες αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια οι κυβερνήσεις στηρίζουν διαχρονικά τους εφοπλιστές αντί για τους νησιώτες

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Τομεακή Επιτροπή Ν. Δωδεκανήσου του ΚΚΕ, αναφέρει τα εξής:

Νέες αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επέβαλαν οι εφοπλιστές με τη νέα χρονιά με τις ευλογίες της κυβέρνησης.

Το εισιτήριο της οικονομικής θέσης, «κατάστρωμα» όπως το λέει ο λαός, στο δρομολόγιο Ρόδος - Πειραιάς από τα 68,50 ευρώ που κοστίζει σήμερα ανεβαίνει στα 72,50 ευρώ. Από τις αρχές Απρίλη του 2019 που ήταν 63,50 ευρώ, αυξήθηκε συνολικά μέχρι τώρα κατά 14,17% !

Τις καινούριες αυτές αυξήσεις, τις επιβάλλουν οι εφοπλιστές με πρόσχημα τη χρήση νέου, ακριβότερου, καυσίμου το οποίο περιέχει λιγότερο θείο. Εκτός των άλλων, η επίκληση αυτού του επιχειρήματος από τους εφοπλιστές, δείχνει και ποιος πραγματικά πληρώνει το μάρμαρο του «φερετζέ» της «πράσινης οικονομίας».

Με όποιο μεταφορικό μέσο και να επιλέξουν οι νησιώτες τη μετακίνησή τους καράβι ή αεροπλάνο, είναι δεδομένο ότι θα πληρώσουν το εισιτήριο χρυσάφι. Ειδικά στις περιπτώσεις ενός έκτακτου ταξιδιού που μπορεί να αφορά σοβαρές ανάγκες, ακόμα και λόγους υγείας, τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πραγματικά απλησίαστα.

Η πείρα έδειξε ότι οι επαφές πολιτικών παραγόντων με στελέχη αεροπορικών εταιρειών που κατά καιρούς βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας ως παρεμβάσεις για τη μείωση των τιμών, κινούνται βασικά στην κατεύθυνση να εκτονώσουν τη δυσαρέσκεια του κόσμου για τα πανάκριβα εισιτήρια.

Αποδεικνύεται ότι μόνο στάχτη στα μάτια του κόσμου έριξαν και όχι τις τιμές των εισιτηρίων. Γνωρίζουν άλλωστε καλά και οι ίδιοι ότι το ίδιο το σύστημα και οι πολιτικές που υπηρετούν, δημιουργούν τα αδιέξοδα που γεννά την ακρίβεια και την ασυδοσία των μονοπωλίων και ότι οι μόνοι κανόνες που μπορούν να υπάρξουν είναι αυτοί της ζούγκλας.

Αυτήν την αλήθεια αποσιωπούν, ενώ στη πραγματικότητα με τη πολιτική που εφαρμόζουν, στηρίζουν την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη των εφοπλιστών, των αερομεταφορέων, με προνόμια που προστέθηκαν σε αυτά που ήδη υπήρχαν, τόσο από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όσο και τη σημερινή της ΝΔ.

Τα περιβόητα μέτρα «υπέρ» των νησιωτών, όπως το πολυδιαφημισμένο Μεταφορικό Ισοδύναμο που έγινε και προσπάθεια να παρουσιαστεί ως το αντίβαρο της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών, είναι σταγόνα στον ωκεανό όταν υπάρχει ανάγκη για έκτακτη μετακίνηση. Όταν ένα αεροπορικό εισιτήριο μπορεί να φτάνει και να ξεπερνάει τα 300 ευρώ, τα 30 ευρώ που επιστρέφει το μεταφορικό ισοδύναμο μοιάζουν με αντίδωρο! Από την άλλη, στην πράξη το μεταφορικό ισοδύναμο λειτουργεί ως μια μορφή έμμεσης επιδότησης που έρχεται να προστεθεί σε αυτές που ξεκοκαλίζουν διαχρονικά.

Η επιδότηση για τις λεγόμενες άγονες γραμμές θα αυξηθεί με επιπλέον 40 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρσι, φτάνοντας το 2020 τα 130 εκατ. ευρώ τα οποία μάλιστα θα τα εισπράξουν οι εφοπλιστές είτε εκτελέσουν όλα τα δρομολόγια είτε όχι, αφήνοντας σε ομηρία για πολλές μέρες τα νησιά το χειμώνα με το ένα ή το άλλο πρόσχημα.

Οι κυβερνήσεις στηρίζουν διαχρονικά τους εφοπλιστές αντί για τους νησιώτες

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τρέχοντας κυριολεκτικά πριν από αυτούς γι’ αυτούς (δηλ. τους εφοπλιστές), επεξεργάστηκε σχέδια χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου τους (επιδοτήσεις, δανειοδότηση με εγγυήσεις του Δημοσίου, ναυπηγήσεις με μορφή ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα)κ.α. Αυτά αποτελούν πάγιες αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου τις οποίες τρέχει τώρα να ικανοποιήσει η κυβέρνηση της ΝΔ, έχοντας πάρει τη σκυτάλη.

Σήμερα, ο νησιωτικός λαός μπορεί καλύτερα να δει τις συνέπειες αυτής της πολιτικής σε βάρος του και να συνειδητοποιήσει ότι οι ανάγκες του για φθηνές, ασφαλείς, τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες , με σύγχρονα πλοία, βρίσκονται στην αντίπερα όχθη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων στην ακτοπλοΐα και της πολιτικής που τη στηρίζει με κάθε τρόπο.

Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, με λαϊκή συμμαχία και πάλη, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών διεκδικώντας εδώ και τώρα μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%, να παρθούν μέτρα για την τακτική και απρόσκοπτη σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ των νησιών, με δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου συνολικά τόσο την τουριστική κίνηση όσο και τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών με ασφαλή σύγχρονα καράβια, χειμώνα - καλοκαίρι.

Διατήρηση και παραπέρα διεύρυνση των εκπτώσεων των εισιτηρίων στις ευπαθείς ομάδες (συνταξιούχους, άνεργους, πολύτεκνους κ.ά.). Δωρεάν μετακινήσεις για φοιτητές, στρατιώτες, ΑΜΕΑ.