Εορτασμός των Τριών Ιεραρχών  και άλλες δράσεις του Γενικού Λυκείου Αφάντου

Γράφει η Στέλλα Π. Βουτσά
Καθηγήτρια φιλόλογος Γενικού Λυκείου Αφάντου Ρόδου, Διδάκτωρ Λογοτεχνίας

 

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάστηκε από το Γενικό Λύκειο Αφάντου η ημέρα των Τριών Ιεραρχών:  Μεγάλου Βασιλείου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου, κορυφαίων μορφών των ελληνοχριστιανικών γραμμάτων μας. Τους «Τρεις Μεγίστους Φωστήρας της Τρισηλίου Θεότητος», το σχολείο μας τίμησε στις 30 Ιανουαρίου με την επισημότητα που τους αρμόζει ως εξής.

Αρχικά, οι μαθητές εκκλησιάστηκαν στην ενορία του χωριού, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου και πολλοί από αυτούς κοινώνησαν. Στην εκκλησία πραγματοποιήθηκε ένα όμορφο αντάμωμα όλων των σχολείων του χωριού Αφάντου, των  Δημοτικών, του Γυμνασίου και του Λυκείου. 

Ήταν τέτοια η προσέλευση, ώστε ο ναός γέμισε ασφυκτικά από μικρά παιδιά, εφήβους κι εκπαιδευτικούς. Πολλοί εκπαιδευτικοί, γνώριμοι μεταξύ μας, χαιρετιόμασταν και ευχόμασταν “Χρόνια Πολλά” ο ένας στον άλλο, ενώ οι μαθητές του Λυκείου συναντούσαν και καλημέριζαν με ευχαρίστηση τους παλιούς καθηγητές τους του Γυμνασίου. Ήταν πραγματικά μια πολύ ωραία συγκυρία να συμπέσουμε όλες οι βαθμίδες της Εκπαίδευσης του χωριού στον εκκλησιασμό αυτό!

 

 

Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο καθηγητής Θεολόγος και Διευθυντής του Γυμνασίου Αφάντου, κ. Θωμάς Σολδάτος. Επρόκειτο για μια ομιλία που πραγματικά μας άγγιξε όλους!

Ο κ. Διευθυντής τόνισε το πολύπλευρο εκπαιδευτικό έργο των Τριών Ιεραρχών εστιάζοντας στη σύζευξη ελληνισμού και χριστιανισμού που πέτυχαν αυτές οι φωτισμένες μορφές, σε μια εποχή έντασης των παθών μεταξύ της παλαιάς και της νέας θρησκείας (4ος αιώνας μ. Χ.). Ακούγοντας τα λόγια του κ. Σολδάτου, κατανοεί κανείς πόσο δίκαια η Εκκλησία μας ονόμασε τον 4ο αιώνα μ.Χ. ως «χρυσό αιώνα της χριστιανικής διανόησης και των χριστιανικών γραμμάτων». Επίσης, ο κ. Σολδάτος επικαιροποίησε τη σημασία της προσφοράς των τριών Ιεραρχών στη σύγχρονη εποχή, στο θολό πνευματικό πανόραμα του καιρού μας, παραθέτοντας και απόψεις του Γεωργίου Μπαμπινιώτη, του Γεωργίου Θεοτοκά και άλλων σύγχρονων λογίων.

Μετά τον εκκλησιασμό, ακολούθησε σχολική γιορτή στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Αφάντου, διοργανωμένη από τον θεολόγο του σχολείου, πατέρα Γεώργιο Τσουρδιού.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας, παρουσία του πατρός Μαξίμου Παναγιώτου, ο οποίος εκπροσώπησε τον Μητροπολίτη Ρόδου κ.κ. Κύριλλο, (λόγω ασθενείας ο Σεβασμιώτατος δεν μπόρεσε να παραστεί, όπως ήταν προγραμματισμένο). Οι πίτες, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ήταν τρεις, μία για κάθε τάξη του Λυκείου και, φυσικά, τρία και τα φλουριά και τρία τα δώρα που είχε ετοιμάσει ο Σύλλογος.

Παρoύσες και οι τοπικές αρχές, οι Χωρικός Αντιδήμαρχος Αφάντου και Πεταλούδων, κ. Αναστάσιος Σπανός και ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Αφάντου, κ. Γεώργιος Μπακίρης. Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων εκπροσώπησαν ο κ. Στέφανος Γρηγορίου, η κ. Τζένη Καρανικόλα και η κ. Μαρία Καραγιάννη. Τόσο στον ναό όσο και στο σχολείο δέσποζε η μεγαλοπρεπής εικόνα που διαθέτει και φυλάσσει το Λύκειό μας των Τριών Ιεραρχών. Όλα κύλησαν πολύ όμορφα και με κάθε επισημότητα, όπως αρμόζει στις κορυφαίες και καθαγιασμένες φυσιογνωμίες των Τριών Ιεραρχών.

 

 

Την επομένη, Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, ακολούθησε άλλη δράση του σχολείου. Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στην αίθουσα εκδηλώσεων της σχολικής μονάδας μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση με θέμα «Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη» από τον εκπαιδευτικό κ. Δημήτρη Κλαδογένη, καθηγητή Πληροφορικής και Διευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου Ρόδου (1ο ΕΠΑΛ), ο οποίος έχει εντρυφήσει στο θέμα και είναι Υπεύθυνος WRO (World Robot  Olympiad), δηλαδή της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για το Νότιο Αιγαίο. Η διάλεξη συνδυάστηκε με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ’ Λυκείου, στις θεματικές ενότητες της οποίας συμπεριλαμβάνεται η ΕΠΙΣΤΗΜΗ και -από φέτος- με έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη και στα ρομπότ.

Ο κ. Κλαδογένης παρουσίασε διαδραστικά το θέμα του, ξεκινώντας από τον ορισμό της λέξης «ρομπότ». Ιδιαίτερα εντυπωσίασε ένα βίντεο που προβλήθηκε, όπου τα ρομπότ φαίνονταν να κάνουν σχεδόν τα πάντα: οικιακές εργασίες, χειρουργικές επεμβάσεις, λεωφορεία-ρομπότ, πεταλούδες και πουλιά ρομπότ, ψάρια-ρομπότ για εντοπισμό μόλυνσης σε υδάτινο περιβάλλον, καγκουρό-ρομπότ, κατοικίδια-ρομπότ, καρχαρίες-ρομπότ ως ναρκαλιευτές, ρομπότ-δορυφόροι στο διάστημα, ανθρωποειδή ρομπότ για να κουβαλούν βαριά φορτία, νάνο-ρομπότ μέσα στο ανθρώπινο σώμα για θεραπευτικούς λόγους, κ.λπ.

 

 

Όλοι μείναμε με το στόμα ανοιχτό για το πόσο έχει προχωρήσει η Επιστήμη και η Τεχνολογία και για τις απίστευτες δυνατότητές τους! Εύλογη ήταν η απορία των μαθητών που ακολούθησε της προβολής: «Δεν υπάρχει περίπτωση τα ρομπότ μια μέρα  να τρελαθούν και να κάνουν τα δικά τους; Δεν μπορεί να συμβεί μια εξέγερση των ρομπότ;» Ο ομιλητής απάντησε στις απορίες αυτές πολύ ικανοποιητικά, καθώς και σε άλλες που προέκυψαν.

Επίσης, προβλήθηκε ένα βίντεο για τη δράση «Ρομπότ και Ανακύκλωση» που πραγματοποιήθηκε ύστερα από  συνεργασία του Εργαστηριακού Κέντρου Ρόδου και του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων. Ο κ. Κλαδογένης έκλεισε την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίασή του με μια σύντομη αναφορά στην Εκπαιδευτική Ρομποτική, έναν τομέα πολύ γοητευτικό για τους νέους ανθρώπους που επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτόν και να συμμετάσχουν στους πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Κλαδογένη για την εμπεριστατωμένη παρουσίασή του.

Ευχαριστούμε επίσης όλους, όσοι συνέβαλαν, εκπαιδευτικοί, ιερωμένοι, γονείς, μαθητές, ώστε το σχολείο μας, το Γενικό Λύκειο Αφάντου, να έχει ένα πολύ γόνιμο εκπαιδευτικά διήμερο, τιμώντας πάνω απ’ όλα τους Προστάτες των Γραμμάτων και της ελληνορθόδοξης Παιδείας μας, τους γίγαντες του πνεύματος, τους Τρεις Ιεράρχες.