Καινοτόμα ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού στη Ρόδο

Καινοτόμα ημερίδα  επαγγελματικού προσανατολισμού στη Ρόδο

Καινοτόμα ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 799 ΦΟΡΕΣ

Το αδιανόητο του χθες, είναι δεδομένο του σήμερα και ξεπερασμένο του αύριο...

Το Σωματείο Φροντιστών Δωδεκανήσου υπό την αιγίδα του Δήμου Ρόδου, πραγματοποίησε ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού με θέμα: «Επιλέγω Σπουδές και Επάγγελμα», με ομιλητή τον Δρ. Χρήστο Ταουσάνη, Διδάκτορα του Α.Π.Θ., Σύμβουλο Σταδιοδρομίας και Επιστημονικό Διευθυντή της εταιρείας EMPLOY.

Παράλληλα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, διεξήγαγε καινοτόμα εργαστήρια, στο πλαίσιο έμπρακτης γνωριμίας των μαθητών με τις επιστήμες στη βάση του προγράμματος «ΑγγίΖΩ την Υγεία 2020», η οποία έλαβε χώρα το προηγούμενο Σάββατο 1η Φεβρουαρίου 2020, στις αίθουσες του ODEON METROPOL Ρόδου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέγγισαν, μέσα από βιωματικές ασκήσεις, με τη βοήθεια πανεπιστημιακών καθηγητών Επιστήμες Ζωής και Υγείας, όπως Φαρμακευτική, Βιολογία του ανθρώπου, Διατροφολογία και Διαιτολογία, Φυσικοθεραπεία και Επιστήμη του Αθλητισμού. Παρασκεύασαν φαρμακευτικές κρέμες, αντιστοίχισαν το DNA ανθρώπου και ζώων, μέτρησαν δείκτες μάζας σώματος, γνώρισαν την πρόληψη και την αποκατάσταση σε τραυματισμούς, έκαναν ηλεκτρονικές μετρήσεις σε μυϊκούς ιστούς και γνώρισαν την επιστημονική πλευρά του αθλητισμού.


Ήταν μία εποικοδομητική βιωματική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες, αφού μπόρεσαν –ανάλογα με τον τομέα της αρεσκείας τους– να συλλέξουν πληροφορίες, να χρησιμοποιήσουν εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και να θέσουν καίρια ερωτήματα στους ειδήμονες καθηγητές και διαφωτίστηκαν ως προς τις επαγγελματικές προοπτικές στον εν λόγω τομέα.

Κατόπιν, ακολούθησε, η διεξοδική ενημέρωση στους μαθητές, τις μαθήτριες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για θέματα αναφορικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό (επαγγέλματα του μέλλοντος), τις πανελλαδικές εξετάσεις (μετεγγραφές, νέες αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα, προγράμματα σπουδών κ.λπ.), τις έξυπνες εναλλακτικές και τις διεξόδους μέσω μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Κυριάρχησε η άποψη ότι μπορεί κάποιος μαθητής σχεδόν από οποιοδήποτε πλέον τομέα βασικών σπουδών, να εξειδικευθεί σε πεδίο φαινομενικά διαφορετικό, δημιουργώντας ένα μοναδικό διεπιστημονικό portfolio.

Από την εξαιρετική εισήγηση του κυρίου Ταουσάνη, ο οποίος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, έθετε ρητορικά ερωτήματα, προβληματίζοντας το ακροατήριο και διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του για όσα θα επακολουθήσουν, δόθηκε έμφαση ότι για την ορθή επιλογή επαγγέλματος, προϋπόθεση αποτελεί να είναι προσωπική βούληση του μαθητή και της μαθήτριας και όχι αποτέλεσμα επιρροής από το ευρύτερο κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον και, συνάμα, να ερευνούμε τις ανάγκες –κάθε φορά– της αγοράς εργασίας, προκειμένου να υπάρχει και επαγγελματική αποκατάσταση. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα αποφευχθεί και η επιλογή κορεσμένων επαγγελμάτων.


Αξιοσημείωτη ήταν η επισήμανσή του ότι το σύνηθες λάθος πολλών μαθητών/τριών είναι πως επιλέγουν κάποιο επάγγελμα με τη βεβαιότητα ότι θα υπάρχει άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, χωρίς να αναλογιστούν ότι μετά το πέρας των προπτυχιακών ή ενδεχομένως και των μεταπτυχιακών σπουδών, μπορεί η απορρόφηση στην αγορά εργασίας να τελεί υπό διαφορετικές συνθήκες. Γι’ αυτό τον λόγο, νουθέτησε να προηγείται ενδελεχής ανίχνευση προσωπικά από τον ενδιαφερόμενο, καθόλη τη διάρκεια των λυκειακών τάξεών του, διότι είναι καθοριστικής σημασίας η επιλογή του σωστού επαγγέλματος για το μέλλον του μαθητή και της μαθήτριας.

Επιπρόσθετα, τόνισε ότι ακόμη και για τα κορεσμένα επαγγέλματα, μπορούν να έχουν περιζήτητες εξειδικεύσεις, όπως είναι για παράδειγμα το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, υπάρχουν επαγγελματικές προοπτικές, όπως η ειδίκευση στην ειδική/ διαπολιτισμική/άτυπη ή ενηλίκων εκπαίδευση. Επιπλέον, παρείχε πολύτιμες πληροφορίες για τη δυνατότητα ενασχόλησης - τόσο από θετική όσο και από θεωρητική κατεύθυνση- με τη βιοηθική, την ψηφιακή αφήγηση, την υπολογιστική γλωσσολογία και με άλλους πολλούς διεπιστημονικούς κλάδους, οι οποίοι διανοίγουν το μονοπάτι για καινοτόμα επαγγέλματα.

Καταληκτικά, υπήρξε και ενημέρωση για τη δυνατότητα φοίτησης σε πανεπιστήμιο της Κύπρου, τόσο στο δημόσιο πανεπιστήμιο Κύπρου, όσο και για το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. Λίγο πριν το πέρας της ημερίδας, δόθηκαν δωρεάν διαγνωστικά τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού σε 11 τυχερούς/ές μαθητές και μαθήτριες, κατόπιν κλήρωσης στους παριστάμενους.


Μετά το τέλος της εισήγησης του κυρίου Ταουσάνη, τέθηκαν φλέγοντα ερωτήματα τόσο από τους γονείς όσο και από τους ίδιους τους μαθητές αναφορικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, τις σχολές και τα επαγγέλματα, στα οποία απάντησε ο σύμβουλος με εύστοχο τρόπο.

Τέτοιου είδους ημερίδες αποτελούν αναγκαιότητα στο δύσκολο και μοναχικό δρόμο από μαθητές και γονείς, οι οποίοι επιζητούν συνεχώς ολοκληρωμένη ενημέρωση τόσο σε θέματα που αφορούν το εξεταστικό σύστημα όσο και στο γενικότερο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού και της σωστής επιλογής σπουδών. «Δεν αποτελεί μόνο πάγια δέσμευση των εκπαιδευτικών φροντιστών, η ολόπλευρη προετοιμασία του υποψήφιου στο δρόμο προς τις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά γίνεται πράξη τα τελευταία χρόνια μέσω τέτοιων δράσεων, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή του, σχετικά με την ακαδημαϊκή πορεία καθώς και τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.

Ο εμπλουτισμός με κάθε είδους μέσο πληροφόρησης και ενημέρωσης, καθώς και τα ερεθίσματα ανίχνευσης των δεξιοτήτων του μαθητή που άπτονται στην προσωπικότητά του, αποτελεί για εμάς διαρκή πρόκληση», τόνισε ο πρόεδρος Φροντιστών Δωδ/σου κ. Αθανάσιος Βυρίνης.

Διαβάστε ακόμη

Ελεονώρα Ζουγανέλη: Αξιοποίηση του λογισμικού του EyeHarp στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου

Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus+ στη Σεβίλλη από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μεταφραστικό Εργαστήρι στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Σύμης από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Αναβάλλεται το αυριανό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 12ου Δημοτικού Σχολείου σε πρόγραμμα στην Τενερίφη

«Από την Εφηβεία στην Ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες» - Ανοικτή εκδήλωση στο 1ο ΓΕΛ Ρόδου

Πρωτιά για το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μαθητές από τη Σεβίλλη της Ισπανίας στο Καζούλλειο - 2ο ΓΕ.Λ. Ρόδου