Πώς η γαστρονομία μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Πώς η γαστρονομία μπορεί  να συμβάλει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Πώς η γαστρονομία μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 199 ΦΟΡΕΣ

Μελέτη με αντικείμενο: "Η γαστρονομία ως παράγοντας εμπλουτισμού της ταξιδιωτικής εμπειρίας και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος" στη χώρα μας παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή στο Gastronomy Forum, που οργάνωσε η Λέσχη Αρχιμαγείρων στην έκθεση HORECA.

Η μελέτη εκπονήθηκε από το ΙΝΣΕΤΕ με ανάδοχο την εταιρεία TOPOSOPHY. Η παρουσίαση της μελέτης στην εκδήλωση έγινε από τον Πανταζή Πάστρα, Head Research της TOPOSOPHY. Στο πάνελ με συντονίστρια την Αγγελική Καραγκούνη, Content Manager του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν ο Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και η Γιούλη Σπυροπούλου, Marketing Manager της Marketing Greece .Tα βασικά συμπεράσματα:

Απαιτείται η εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου, μέσω του οποίου: α) θα διαμορφωθεί γαστρονομική ταυτότητα με πιο μοντέρνο χαρακτήρα, β) θα αναπτυχθούν τουριστικές εμπειρίες που συνθέτουν διαφορετικές γαστρονομικές παραδόσεις και αναδεικνύουν τους προορισμούς και γ) θα υπάρξει διευρυμένη χρήση των τοπικών προϊόντων από τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα, της γαστρονομίας και του τουρισμού προϋποθέτει κατευθύνσεις πολιτικής για Προϊοντική Ανάπτυξη, Branding και Marketing, Ενδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού και έρευνα.

Οι κύριες διεθνείς τάσεις για προϊοντική ανάπτυξη και μάρκετινγκ είναι:
Οι Foodies καθοδηγούν την αγορά προς βιωματικές και αυθεντικές εμπειρίες, με τις πόλεις να έχουν γι’ αυτούς προτεραιότητα.

Η αυθεντικότητα σχετίζεται με παραδοσιακά και σύγχρονα τοπικά προϊόντα και εδέσματα.

Οι Σεφ είναι οι νέοι πρεσβευτές των προορισμών

Οι εθνικοί οργανισμοί τουρισμού και οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμού είναι συνήθως οι φορείς που ηγούνται στις στρατηγικές για τον γαστρονομικό τουρισμό. Η δημιουργία εμπιεριών γύρω από ένα προϊόν (π.χ. κρασί, ελιά κ.λπ.) διαφοροποιούν την προσφορά και ελκύουν τουρισμό σε λιγότερο ανεπτυγμένους προορισμούς. Η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού απαιτεί μια κουλτούρα συνεργασιών και προς αυτήν την κατεύθυνση ο ΣΕΤΕ μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο.

Διαβάστε ακόμη

Στα 100 καλύτερα ιταλικά εστιατόρια της Ελλάδας η δική τους Tsaperdona!

Το λεοντόψαρο ως γαστρονομική έκπληξη παρουσίασε η ΑΝ.ΔΩ. σε δεκάδες συμπολίτες μας

Τιμητικό βραβείο για το μελεκούνι στον Πολιτιστικό Σύλλογο Κοσκινιατών

Με τέσσερα βραβεία στις αποσκευές τους, επιστρέφουν οι παραγωγοί μελιού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, από το 14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού

Με ένα τοπικό πιάτο από παραδοσιακό πανηγύρι της Μυκόνου εκπροσωπήθηκε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο European Young Chef Award 2023

Συμμετοχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο 14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά

Στη Γαλλία η αποστολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τον διαγωνισμό "European Young Chef Award 2023"

Έξω πάμε καλά; 4 διεθνείς οινογνώστες μιλούν για τη θέση του ελληνικού κρασιού στις αγορές