Πίσω από τις μηχανές αναζήτησης

Πίσω από τις μηχανές αναζήτησης

Πίσω από τις μηχανές αναζήτησης

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 182 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Ηλίας Καραβόλιας

Όσοι ασχολούνται με τα εργαλεία των διαδικτυακών κολοσσών και των social media κατανοούν πλέον ότι εκεί βρίσκεται ένας ολόκληρος κόσμος από συμπεριφορές, συνήθειες, προτιμήσεις, επιλογές.

Δουλειά των ''χρηματιστών της πληροφορίας'', των data managers, είναι να αποκωδικοποιούν εκείνες τις συμπεριφορές των δυνητικών πελατών μέσα απο τη διαχείριση των στατιστικών δεδομένων.

Οι συνήθειες των χρηστών και οι αντιδράσεις τους εντός του διαδικτύου απεικονίζονται σε πίνακες (dashboards) με δείκτες και μεγέθη τα οποία ο διαχειριστής οφείλει να παρακολουθεί συνεχώς ώστε να ποσοτικοποιεί το πλέον σημαντικότερο χαρακτηριστικό των χρηστών μιας ιστοσελίδας ή μιας εφαρμογής: την εμπειρία. Αυτή μπαίνει στο μικροσκόπιο της μηχανικής στο ψηφιακό marketing.

Οι ειδικοί του χώρου παρακολουθούν εκείνες τις αλγοριθμικές μεταβολές των μαζικών δεδομένων ώστε να δουλέψουν με κάθε πελάτη ξεχωριστά (customized).

Στον μαγικό κόσμο της πληροφορίας και των ψηφιακών αποτυπωμάτων, το κάθε ίχνος ''συμπεριφοράς'' έχει ειδικό βάρος ως προς τη διαμόρφωση του επικοινωνιακού πλάνου. Στοχευμένες μικρο-συμπεριφορές (micro-targeting) και βέλτιστη χρήση των αναλυτικών εργαλείων (ads, analytics, etc.) είναι το βασικό έδαφος για την κατάρτιση αποδοτικού πλάνου που θα οδηγήσει σε αυξημένα έσοδα μιας επιχείρησης. Γιατί το διαδίκτυο και το data management είναι αυτό ακριβώς: μετατροπή του ψηφιακού αποτυπώματος σε προσδοκώμενα έσοδα.

Οι δυνητικοί διαδικτυακοί πελάτες και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στην ιντερνετική αγορά καθιστούν αναγκαία την επιστημονική επεξεργασία των δεδομένων. Τα ψηφιακά ίχνη των χρηστών μπορούν να μετατραπούν σε θησαυρό αρκεί να γίνουν οι ακριβείς συσχετίσεις και οι ανάλογες ''εξορύξεις''.

Σκάβοντας μέσα στα ορυχεία της πληροφορίας, μέσα στους πίνακες των μηχανών αναζήτησης, κατηγοριοποιώντας δείκτες και ρυθμούς μεταβολής, ένας ειδικός στο ψηφιακό marketing μπορεί να στοχοποιήσει κρίσιμη μάζα δυνητικών πελατών και να προλάβει τον ανταγωνισμό, με στοχευμένη επικοινωνιακή καμπάνια και συνεχώς ευέλικτο (flexible) πλάνο αφού η συνεχής προσαρμοστικότητα στις μεταβολές των στατιστικών δεδομένων είναι το ιερό ευαγγέλιο στην τεχνογνωσία του digital marketing.

Ποτέ οι χρήστες δεν ακολουθούν τα ίδια μοτίβα επιλογών και προτιμήσεων. Και αυτό γιατί κάθε click, κάθε like, κάθε accept, περιλαμβάνει προηγούμενες εμπειρίες αλλά και μελλοντικά ''θέλω''.

Ως σύγχρονοι μηχανικοί της επιθυμίας στον μαγικό κόσμο της ψηφιακής αγοράς οι marketers αναλύουν τα ''θέλω'' και αποκωδικοποιούν τις συνήθειες των χρηστών. Οι διαφημιζόμενοι στον ιντερνετικό σύμπαν οφελούνται απο αυτή την αποκωδικοποίηση αφού πλέον η αγορά έχει μετακομίσει ολοκληρωτικά στο διαδίκτυο...

Διαβάστε ακόμη

Πάνος Δρακόπουλος: «Στη θέση των διωκόμενων εκπαιδευτικών – ο καθένας»

Ιωάννης Ηλ. Βολανάκης: Λονικέρα η ιαπωνική (Lonicera japonica), κοινώς αιγόκλημα, αγιόκλημα

Δημήτρης Προκοπίου: Θαλάσσιος τουρισμός

Ηλίας Καραβόλιας: Το συμβάν που έγινε σημείο

Αργύρης Αργυριάδης: Απορίες για μία φαραωνική μεταρρύθμιση στον χώρο της Δικαιοσύνης

Ηλίας Καραβόλιας: Οι νέοι μεγάλοι πόλεμοι

Κυριάκος Μιχ. Χονδρός: 109 χρόνια από ένα μεγάλο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας και του πολιτισμού

Χρήστος Γιαννούτσος: Ψηφίζουμε στις Ευρωεκλογές επειδή δεν υπάρχει Planet B