Δυσκολίες για τη σεζόν αλλά  αισιοδοξία ότι θα ξεπεραστούν

Η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης φέτος στο νησί, ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου (ΕΞΡ), καθώς καταγράφονται μεν οι δυσκολίες και οι προβληματισμοί που υπάρχουν αλλά δε λείπει και η αισιοδοξία ότι αυτά θα ξεπεραστούν και ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί.

Πάντως η δυστοκία που υπάρχει για αρκετούς μήνες τώρα σε ό,τι έχει να κάνει με την εξεύρεση αεροπλάνων που θα καλύψουν το κενό του Thomas Cook κυρίως από την Αγγλία, σε συνδυασμό με το ότι έχουν πτωχεύσει πολλές αεροπορικές εταιρείες, δημιουργεί ένα… κλίμα ανησυχίας σε σημείο οι υπάρχουσες αεροπορικές εταιρείες να δηλώνουν μεν τα slots στα αεροδρόμια όχι μόνο της Ρόδου αλλά και όλης της χώρας, όμως δεν προχωρούν στην πληρωμή τους με αποτέλεσμα αυτά να μην θεωρούνται οριστικά. Ακόμα όμως και υπό αυτές τις συνθήκες, τα προσωρινά στοιχεία που υπάρχουν δείχνουν ότι τα φετινά στοιχεία σε σχέση με πέρυσι καταγράφουν μία υστέρηση σε ό,τι αφορά τα slots, που φτάνει σε ποσοστό το 5% όπως έγινε χθες γνωστό στο πλαίσιο ενημέρωσης των δημοσιογράφων από μέλη της διοίκησης της ένωσης ξενοδόχων Ρόδου.

Μάλιστα κάθε αγορά, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και δεν ακολουθεί κανόνες, με αποτέλεσμα να διαγράφει διαφορετική πορεία συγκριτικά με άλλη, όπως για παράδειγμα η γερμανική, η οποία το Φεβρουάριο καταγράφει σημαντική κάμψη στις προκρατήσεις, σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Πάντως ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει η εκτίμηση ότι σταδιακά τα πράγματα θα αλλάξουν και ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί, παραπέμποντας στην έκθεση του Βερολίνου για τα τελικά συμπεράσματα.
Ειδικότερα,  στο πλαίσιο ενημέρωσης ο έφορος δημοσίων σχέσεων και εκπρόσωπος τύπου της ΕΞΡ Νίκος Γερονικόλας, αναφερόμενος στα θέματα τα οποία απασχόλησαν τη χθεσινή συνεδρίαση υπογράμμισε ότι έγινε ενημέρωση σχετικά με τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα και για τις επόμενες.

«Συγκεκριμενοποιήσαμε κάποια πράγματα όσον αφορά τους στόχους και το πλαίσιο μέσα στο οποίο θέλουμε να δουλέψουμε, και έπειτα έγινε μία εισήγηση στο κομμάτι του μάρκετινγκ,  με ποιους τρόπους δηλαδή θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους. Οι δύο κατευθύνσεις στις οποίες προσαρμόζονται αυτοί οι στόχοι είναι ο πολύ σημαντικός τομέας της εκπαίδευσης και της βιώσιμης ανάπτυξης και προγραμματίζουμε κάποιες δράσεις στο επόμενο διάστημα πάνω στο αντικείμενο.

Ήδη έχουμε ξεκινήσει κάποια πράγματα και συνεχίζουμε τον προγραμματισμό μας πάνω σε αυτό το κομμάτι» δήλωσε ο κ. Γερονικόλας προσθέτοντας: «Επίσης,  κάνουμε και κάποιες δράσεις στο κομμάτι του μάρκετινγκ που σκοπό έχουν τη βελτίωση των σχέσεών μας προς όλες τις κατευθύνσεις, προς όλους τους φορείς και τα μέλη μας και προς την κοινωνία».

Επίσης,  όπως έκανε γνωστό,  συστάθηκαν οι τοπικές επιτροπές για να υπάρχει η δυνατότητα να γνωρίζουν τα μέλη της ένωσης που θα απευθύνονται ανά περιοχή ξενοδοχείων στο νησί και ότι θα προχωρήσει η δημιουργία νέας ιστοσελίδας στην ένωση, θα είναι πιο ενεργή η παρουσία της στα social media και στο πλαίσιο της εξωστρέφειας θα γίνει η προώθηση κάποιων εκδηλώσεων που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν.

Στην ερώτηση για τη διαμόρφωση και την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, ο κ. Γερονικόλας απάντησε πως το 2020 θα κυμανθεί στα περσινά επίπεδα, αν και προ δεκαημέρου η εικόνα που υπήρχε ήταν ότι τα slots στο αεροδρόμιο είχαν καταγράψει μείωση σε ποσοστό 5%.

«Όλοι μας έχουμε μία ιδέα για το πώς κινείται η σεζόν αλλά περιμένουμε την έκθεση του Βερολίνου την ερχόμενη εβδομάδα για να έχουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα εκεί. Γενικότερα φαίνεται ότι υπάρχουν ενδείξεις πως η χρονιά θα είναι παρόμοια με το 2019, υπάρχουν κάποιοι προβληματισμοί, είμαστε συγκρατημένοι να δούμε πώς θα επηρεαστούμε.

Τα slots μέχρι πριν από δέκα μέρες ήταν μείον 4% με μείον 5% θεωρώ όμως ότι θα καλυφθούν και ότι θα έχουμε τις ίδιες θέσεις με πέρυσι, περισσότερα θα ξέρουμε την επόμενη εβδομάδα» δήλωσε επίσης ενώ αναφορικά με το θανατηφόρο κορωνοϊό είπε τα εξής: «Ο κορωνοϊός δε μας προβληματίζει καθώς δε μας έχει αγγίξει.  Γενικά η αγορά της Κίνας στην Ελλάδα πέρυσι ήταν γύρω στις 250.000 αφίξεις. Ο προβληματισμός έγκειται στο τι επιπτώσεις θα υπάρξουν στην παγκόσμια οικονομία και σε δεύτερη φάση σε εμάς. Σε ό,τι αφορά τις δικές μας αφίξεις προς το παρόν δε φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα αλλά είναι ένα μεγάλο θέμα και πρέπει να παρακολουθούμε πώς θα εξελιχθεί.
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος Βιώσιμου Τουρισμού και Περιβαλλοντικών Θεμάτων Αλέξανδρος Πασσάλης, τόνισε ότι το 2020 θα είναι μια χρονιά παρόμοια με την περσινή, αν και όπως είπε,  υπάρχουν σκαμπανεβάσματα όσον αφορά τις προκρατήσεις.

«Μία ενδεικτική αγορά είναι η Γερμανία καθώς είδαμε ότι υπήρχε μία πολύ καλή εξέλιξη το Γενάρη αλλά ξαφνικά μόλις μπήκε ο Φλεβάρης αυτές πάγωσαν που σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε και εμείς συγκρατημένοι και να κινούμαστε πάντα με γνώμονα την αγορά και το στρατηγικό μάρκετινγκ που αποφασίσαμε» είπε χαρακτηριστικά.

Οι κ.κ. Γερονικόλας και Πασσάλης