H Γ΄ Γυμνασίου Αρχαγγέλου παίζει και μαθαίνει με το 1ο Σύστημα Προσκόπων Ρόδου

Εκδρομή στην πόλη της Ρόδου πραγματοποίησε την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου, η τρίτη τάξη του Γυμνασίου Αρχαγγέλου.

Οι καθηγητές της τάξης είχαν την ιδέα οι μαθητές να μην ξαναεπισκεφθούν τους συνηθισμένους τόπους (Καστέλο, αρχαιολογικό μουσείο, Μόντε Σμιθ κ.λπ.) και να γυρίζουν στην πόλη σαν... τουρίστες. Αντ' αυτού, τους έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσουν κάτι νέο: να παίξουν Προσκοπικά, γνωρίζοντας έναν άλλο τρόπο ζωής, παιχνιδιού και συμπεριφοράς. 
 


Στο κτήριο των Προσκόπων στην Πλατεία Ακαδημίας τους υποδέχθηκαν οι Βαθμοφόροι του 1ου Συστήματος Ρόδου, μαζί με ομάδα Ανιχνευτών (έφηβοι ηλικίας 15 έως 18 ετών). Το πρωινό άρχισε με έπαρση της σημαίας, συνεχίστηκε με ένα παιχνίδι γνωριμίας, παιχνίδια και τραγούδια. Οι μαθητές χαλάρωσαν, εκτονώθηκαν και η συμπεριφορά και η συμμετοχή τους έμοιαζε σαν να ήταν Πρόσκοποι από καιρό. 
 


Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες (των 10 περίπου ατόμων), τις Ενωμοτίες των Βυσώνων, Ελαφιών, Λαγών και Λεόντων. Επικεφαλής μπήκαν οι Ανιχνευτές και τους οδήγησαν σε ένα παιχνίδι γνωριμίας με το κέντρο της πόλης. Έλυσαν γρίφους, έβγαλαν selfies, έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια γυρνώντας από το Δημαρχείο, στις προτομές των Γεωργίου Ευσταθίου και Λοχαγού Φανουράκη και στο πάρκο Θέρμαι.

Το παιχνίδι ολοκληρώθηκε όταν γυρίζοντας στην εστία του 1ου Συστήματος συνδύασαν τα στοιχεία που μάζεψαν και οι τέσσερις Ενωμοτίες, και κατάφεραν να βρουν και να ελευθερώσουν τον βαθμοφόρο που είχε απαχθεί. 
 


Ήταν τόσο γρήγορη η εναλλαγή ερεθισμάτων κατά τη δράση, αλλά και τόση η όρεξη και το κέφι όλων (Μαθητών, Ανιχνευτών, Βαθμοφόρων και Καθηγητών) που η ώρα, έως τις 12 που είχαν προγραμματίσει να φύγουν, πέρασε τόσο γρήγορα που όλοι ήθελα να μπορούσαν να μείνουν κι άλλο. 

Φεύγοντας τα παιδιά άφησαν ένα κουτί γλυκά, καλοδεχούμενο στο συμβούλιο αξιολόγησης της δράσης που ακολούθησε, και με την πρόταση για κοινή δράση στον Αρχάγγελο αυτή τη φορά. Για καταγραφή, καθαρισμό και σήμανση μονοπατιού προς το σπήλαιο “Κούμελο”. 
 


 Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία τόσο για τους Μαθητές και τους Ανιχνευτές, όσο και για τους Καθηγητές και τους Βαθμοφόρους των Προσκόπων. Όταν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές βλέπουν πλατιά και μακριά ως παιδαγωγοί και όχι απλώς ως πάροχοι γνώσης, δίνουν στους μαθητές τους την ευκαιρία να έχουν διαφοροποιημένα και πλούσια ερεθίσματα ανάπτυξής τους. Και η γνωριμία με τον Προσκοπισμό, και τη διαπαιδαγώγηση μέσα από το παιγνίδι, είναι ένα απ’ αυτά.