Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου πρέπει να περιέλθει στον δήμο

Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου πρέπει να περιέλθει στον δήμο

Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου πρέπει να περιέλθει στον δήμο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 371 ΦΟΡΕΣ

Την ανάγκη επίλυσης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Μουσικού Σχολείου Ρόδου ώστε να περιέλθει στον Δήμο Ρόδου για να μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις, ανέδειξαν χθες, μαζί με άλλα ζητήματα, εκπρόσωποι της Διεύθυνσης, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν.

Ξεκινώντας ο Πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕΔ, κ. Ανδρέας Μαρίνος, καταρχήν, είπε ότι: Τα Μουσικά Σχολεία περιλαμβάνονται στο νόμο που θα περάσει σε μερικές ημέρες η κυβέρνηση, άρα υπάρχει μία ενεργοποίηση αυτή τη στιγμή από την πλευρά τους, τη Διεύθυνση του Σχολείου αλλά και τον Σύλλογο Γονέων, έτσι ώστε να αναδείξουν κάποια πράγματα και να μην περιμένουν να ψηφιστεί το νομοσχέδιο.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε διάφορα τρέχοντα εκπαιδευτικά ζητήματα και συγκεκριμένα εκείνο που τους απασχολεί είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όπως εξήγησε, το Υπουργείο θα ακούσει κάποιες προτάσεις που στέλνει το κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και ενδέχεται να υπάρχει μία μείωση.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρίνο, υπάρχει, όντως, ένα αίτημα από τα μεγάλα πανεπιστημιακά Ιδρύματα των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας για να μειωθεί ο αριθμός αλλά δεν γνωρίζουν που θα οδηγήσει αυτό. Από την άλλη μεριά, βέβαια, είναι οι τοπικές κοινωνίες οι οποίες θέλουν να υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός στα μέρη τους αφού τα Πανεπιστήμια φέρνουν κόσμο, δουλειές κτλ.

Στη συνέχεα, ο Πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕΔ είπε ότι η βάση του 10 δεν πρέπει να ανησυχεί προς το παρόν γιατί αυτή θα μπει του χρόνου. Επίσης, σε κάποιες σχολές μπορεί να είναι και μεγαλύτερη του 10, δηλαδή και 14 και 15, ανάλογα με την επιθυμία της σχολής. Αυτά ακόμη δεν έχουν ξεκαθαριστεί και αφορούν τους μαθητές που βρίσκονται στην τρίτη Γυμνασίου και του χρόνου θα πάνε πρώτη Λυκείου. Επίσης, από του χρόνου θα έχουμε τις τράπεζες θεμάτων, μία απόφαση της κυβέρνησης που είχε εφαρμοστεί παλαιότερα.

Για τα Μουσικά Σχολεία
Εκείνο που ζητούν είναι η ενεργοποίηση ενός νόμου από το 1997 ο οποίος προέβλεπε την πιστοποίηση των σπουδών των Μουσικών Σχολείων έτσι ώστε το πτυχίο να αντιστοιχεί με ένα πτυχίο αποφοίτων από μία Μουσική Σχολή. Ακόμη, ζητούν για στελέχωση των Μουσικών Σχολείων από την αρχή με μεγαλύτερο εύρος μουσικών ειδικοτήτων, όπως και να υπάρξει μία βελτίωση των σημερινών κτηριακών υποδομών του Μουσικού Σχολείου, πέρα από αυτά που γίνονται και με την προσφορά κάποιων πολιτών.

Δηλαδή, να υπάρχει μία οργανωμένη ενίσχυση των κτηριακών υποδομών του σχολείου, συγγραφή βιβλίων των μουσικών για τα μουσικά μαθήματα-τα οποία μάλιστα είναι πολύ ακριβά-και επίσης ζητάνε επαναφορά του 10 για τα μουσικά μαθήματα. Ακόμη, να προχωρήσει ο Δήμος στο θέμα της μετεγγραφής των σχολείων, μαζί και του Μουσικού, αν και ο αρμόδιος εντεταλμένος σύμβουλος κ. Θανάσης Στάμου έχει ανακοινώσει ότι έχει προχωρήσει το θέμα της μεταφοράς τους στους Δήμους, κάτι το οποίο θα διευκολύνει τη συντήρησή του.

Από την πλευρά του, ο Γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕΔ, κ. Θεόδωρος Ξάφης, έκανε λόγο για ένα δίκαιο αίτημα και είπε ότι τελειώνοντας το σχολείο τα παιδιά αυτά θα πρέπει να έχουν έναν τίτλο που να μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν οπουδήποτε. Δεν μπορεί η κυβέρνηση να αναγνωρίζει τίτλους από τα ιδιωτικά κολέγια και να κλείνει τα μάτια μπροστά στα αιτήματα των δημόσιων σχολείων, τόνισε. Έθιξε, ακόμη, το πρόβλημα του τι γίνεται αύριο-μεθαύριο με την εκπαίδευση που προσφέρεται στα Δωδεκάνησα.

Όπως είπε, η κυβέρνηση θα πρέπει να νομοθετήσει και να λύσει άμεσα αυτό το άλυτο πρόβλημα που αφορά στους αναπληρωτές που είναι 600-700 στην περιοχή μας. Όπως είπε, αυτό συνεχίζεται ακόμα και τώρα και αποτελεί ένα πλήγμα για την εκπαίδευση στο νομό μας.

Ο Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου, κ. Νικήτας Χρυσοχός, καταρχάς ευχαρίστησε το Υπουργείο επειδή από την 1η Σεπτεμβρίου έστειλε στο Σχολείο όλους τους καθηγητές που χρειάζονταν για να αρχίσουν αμέσως τα μαθήματα και ευχήθηκε αυτό να συμβεί και το επόμενο σχολικό έτος.

Στη συνέχεια, τόνισε ότι εκείνο που τους ενδιαφέρει περισσότερο είναι να λυθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Όπως εξήγησε, αυτή τη στιγμή το Μουσικό Σχολείο ανήκει στο Δημόσιο, το Υπουργείο Οικονομικών, απευθύνονται στον Δήμο για να φτιάξουν κάποια πράγματα και τους λένε ότι δεν είναι δική του αρμοδιότητα, όπως και στην Περιφέρεια. Ζητάνε, λοιπόν, να λυθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το ιδιοκτησιακό καθεστώς, να ξέρουν ότι το Σχολείο υπάγεται στον Δήμο, να απευθύνονται σ’ αυτόν και να μπορέσουν έτσι να φτιάξουν κάποια πράγματα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Μουσικό Σχολείο της Ρόδου χρειάζεται αίθουσες προκάτ, τις οποίες με δικές τους αιτήσεις τις έχουν ζητήσει αλλά ο Δήμος δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Μάλιστα, ως Διεύθυνση και μαζί με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων κατασκεύασαν έξι αίθουσες στο Μουσικό Σχολείο, με τη βοήθεια πάντα του Δήμου. Επίσης, ζητούν την επαναφορά της βάσης του 10 για τα μουσικά μαθήματα στο Μουσικό Σχολείο.

Εκτός από την πιστοποίηση των σπουδών, θέλουν τη συγγραφή διδακτικών βιβλίων για τη μελέτη των μουσικών μαθημάτων διότι τώρα…βγάζουν συνεχώς φωτοτυπίες, τις συρράπτουν και τις δίνουν στους μαθητές αφού δεν τα στέλνουν έτοιμα τα βιβλία από το Υπουργείο Παιδείας. Ακόμη, χρειάζονται εξοπλισμό και μουσικά όργανα.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Γιάννης Δαδήρας, καταρχάς, μίλησε για μία ταύτιση απόψεων που έχουν με τη Διεύθυνση του Σχολείου και ανέφερε:

Πολύ σημαντικό είναι η πιστοποίηση των γνώσεων και πρέπει να γίνει έτσι όπως έχει προβλέψει η ίδια η πολιτεία από το 1993 ενώ το δικαίωμα αυτό το έχουν διατηρήσει μόνο τα ωδεία παρά το γεγονός ότι τα τα παιδιά κάνουν τόσα χρόνια μουσική.

Σε ό,τι αφορά στις γνώσεις που παρέχονται, όπως είπε είναι ζητούμενο πάντα η αναβάθμιση είτε μέσα από τις τακτικές προσλήψεις καθηγητών, είτε οι αναπληρωτές να έρχονται στην αρχή της χρονιάς, ή μέσα από τη συγγραφή εγχειριδίων που να είναι κοινά για όλα τα Μουσικά Σχολεία στα θεωρητικά μαθήματα, είτε ενίσχυσή τους με μουσικά όργανα και ανάλογο ηχητικό-τεχνολογικό εξοπλισμό.

Εκτός από τα άλλα θέματα που ανέφεραν οι παραπάνω, είπε ότι ζητούν την επαναθεσμοθέτηση των μουσικών αγώνων και μέσα από αυτούς να υπάρξει κάποια μοριοδότηση για τους μαθητές που θα ξεχωρίσουν και για ένα πολύ μικρό ποσοστό θα μπορούσε να είναι η είσοδός τους σε αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ.

Επίσης, τόνισε και εκείνος ότι πρωτεύον ζήτημα είναι η τακτοποίηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Μουσικού Σχολείου στο Δήμο για να κάνει όλες τις απαραίτητες εργασίες επισκευής και επέκτασής του αφού σήμερα και τα 19 στρέμματα ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομικών.

Τέλος, ζήτησε να αυξηθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης από πιθανούς κινδύνους.

Σημειώνεται ότι παρών χθες ήταν και ο κ. Γιώργος Μπαλατσός.

Διαβάστε ακόμη

Διάκριση για 14χρονη μαθήτρια σε διαγωνισμό της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας

Παράκτιος καθαρισμός στην παραλία της Ψαροπούλας από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου και τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου

Από την εφηβεία στην ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες

Σε πανελλήνιο συνέδριο μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρεμαστής και 1ου Δημοτικού Αφάντου

Λαοί και θρησκείες συναντώνται στο νησί «της πεταλούδας» και του «ελαφιού»

Το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου… ταξιδεύει!

Το 1ο ΓΕΛ Ρόδου (Βενετόκλειο) στο Cern

Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο