Απαιτείται συνεργασία, ποιότητα, προβολή και βελτίωση των υποδομών στη Ρόδο

Με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού μας πραγματοποιήθηκε χθες στη Ρόδο, η συνάντηση εργασίας που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), στο πλαίσιο των καθιερωμένων συναντήσεων που διεξάγονται σε όλη τη χώρα για να συζητηθούν προβλήματα και προοπτικές και να καταρτιστούν τα σχέδια για το μέλλον.

Στη συνάντηση που φιλοξενήθηκε στο ξενοδοχείο Mediterranean παρευρέθηκαν επίσης ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος και η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα.

Μάλιστα ο δήμαρχος της Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, απηύθυνε χαιρετισμό στον οποίο αφού στάθηκε ιδιαίτερα στις ικανότητες του κ. Ρέτσου, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της συνεργασίας και στη σημασία που έχει η επένδυση στην ποιότητα, η στοχευμένη προβολή και φυσικά οι υποδομές.
 


Όπως είπε ο κ. Καμπουράκης τα νησιά της περιφέρειάς μας καταφέρνουν να αποτελούν, τη μιά χρονιά, μετά την άλλη, το πιο αστραφτερό χαμόγελο, της Τουριστικής Ελλάδας, το 30% της απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο, αλλά κυρίως το 90% του Τοπικού ΑΕΠ, έχουν όμως ανάγκη, πυκνής, στοχευμένης,και καινοτόμου προβολής, όπου χτυπά η "καρδιά", του παγκόσμιου επισκέπτη μας, με εξωστρέφεια κι αυτοπεποίθηση, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

«Αν επιταχύνουμε τις προσπάθειες, και έχουμε περισσότερη συνεργασία,τότε μπορώ, να είμαι αισιόδοξος. Αν ενθαρρύνουμε την επένδυση στην ποιότητα, και σε μεγαλύτερη διαφοροποίηση, με ειλικρίνεια και καθημερινή σπουδή, και προσπάθεια, τότε προχωρούμε στον σωστό δρόμο. Με υποδομές, με δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, με αποτελεσματική διαχείριση απορριμμάτων, με οικολογική ευαισθησία, με περιβαλλοντολογική συνείδηση, για βιωσιμότητα και αειφορία. Με πολιτισμό. Με σεβασμό. Με εύχρηστα Λιμάνια, με φιλόξενες μαρίνες. Με ασφαλές, και σύγχρονο οδικό δίκτυο. Με υποδομές, που είναι ζωτικής σημασίας, για την τοπική οικονομία. Μα και για τις καθημερινές ανάγκες, της κοινωνίας.

Τα τονίζει πάντα ο ΣΕΤΕ, και μας βρίσκει σύμφωνους. Από εκεί ξεκινάμε. Πρώτα για τους Ροδίτες, και ασφαλώς, και για τους επισκέπτεςμας. Χρειάζεται μεγάλος αγώνας. Αλλά αξίζει τον κόπο. Με Πολιτική Βούληση. Και με επιμονή σ’ αυτήν. Ενώνοντας δυνάμεις, δίνοντας ο καθένας, από το δικό του πόστο ευθύνης, τον καλύτερο εαυτό του, μπορούμε να υπηρετήσουμε το κοινό καλό. Για τη Ρόδο που διακρίνεται, που επιβραβεύεται, και που θα λάμπει, όπως της αξίζει» κατέληξε ο κ. Καμπουράκης.

Γιάννης Ρέτσος - πρόεδρος ΣΕΤΕ
Αρκετά ενδιαφέροντα ήταν και τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ ο οποίος ξεκίνησε την ομιλία του υπογραμμίζοντας ότι το ένα από τα τρία ευρώ που εισπράττει η χώρα από τον τουρισμό προέρχεται από το νότιο Αιγαίο.

Ο κ. Ρέτσος έκανε εκτενή αναφορά στο θέμα του κορωνοϊού, λέγοντας ότι ο τουρισμός βασίζεται στην ψυχολογία, και έχει σημασία πώς θα διαχειριστούμε το πρόβλημα. Μάλιστα είπε στους παρευρισκόμενους ότι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με ιατρικό τρόπο και όχι με επικοινωνιακό και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει αυτό για εσωτερική κατανάλωση, τονίζοντας ότι είμαστε μία χώρα της… υπερβολής!
 


Μάλιστα μιλώντας για τους θανάτους δήλωσε ότι αφορούν στην πλειονότητά τους άτομα μεγάλης ηλικίας με υποκείμενα νοσήματα, τονίζοντας ότι δε φαίνεται να προσβάλλονται παιδιά, ενώ από όσους εκδηλώσουν τον ιό, οι περισσότεροι έχουν ήπια συμπτώματα ή καθόλου.

Παράλληλα ζήτησε να μην καταφεύγουμε σε ακραίες ενέργειες και σε καμία περίπτωση να μη μιμηθούμε το παράδειγμα της Ιταλίας για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το πρόβλημα προκαλώντας πανικό ο οποίος, όπως έκανε γνωστό ο κ. Ρέτσος, είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί η χώρα ζημιά που εκτιμάται στα 5 δισ. ευρώ.

Όπως είπε, θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των υπόλοιπων χωρών και γραμμή μας θα πρέπει να είναι η ιατρική διαχείριση του προβλήματος και όχι ο πανικός και η γιγάντωσή του. Σύμφωνα με τον ίδιο θα πρέπει να αποφύγουμε την κινδυνολογία όπως επίσης και καταστάσεις συναγερμού.
Αναφορά έκανε ο κ. Ρέτσος και στο θέμα της πτώχευσης του Thomas Cook, τονίζοντας ότι αναπληρώθηκε μεγάλο κομμάτι του και προσθέτοντας ότι έχουν ληφθεί μέτρα για την ανακούφιση και στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν.

Τόνισε επίσης κατά τη συνάντηση ότι φέτος δεν θα υπάρξουν επιπτώσεις στη χώρας μας από το Brexit, καθώς το 2020 είναι ακόμη χρονιά διαπραγμάτευσης με την ΕΕ, και τα δεδομένα δεν πρόκειται να αλλάξουν. Ωστόσο όπως είπε, η Ευρώπη τηρεί μία σκληρή στάση απέναντι στη Μεγάλη Βρετανία, όπως είναι φυσικό θα καθιερωθεί visa για τη χώρα, ενώ πολλοί τομείς θα… δυσκολέψουν. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό υπάρχει ένας προβληματισμός γύρω από τις αερομεταφορές.

Ειδικά για το συγκεκριμένο ζήτημα, τόνισε ότι επειδή έχει γίνει μεγάλος θόρυβος γύρω από τη συσχέτισή τους με τη μόλυνση του περιβάλλοντος, θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι μόνο το 13% της παραγωγής του διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται στις μεταφορές και από αυτό το ποσοστό μόνο το 3% χρεώνεται στις αερομεταφορές!   

«Συμμαχία τουρισμού για τη Ρόδο»
Παράλληλα στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν από τη διευθύνουσα σύμβουλο της  Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα οι δράσεις της «Συμμαχίας Τουρισμού για τη Ρόδο» μίας σύμπραξης που δημιουργήθηκε την περασμένη χρονιά, από τη Marketing Greece και Επαγγελματίες του τουρισμού υπό την αιγίδα της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου και οι οποίοι συνεργάστηκαν για την προβολή του προορισμού της Ρόδου μέσα από μια νέα, σύγχρονη και εστιασμένη στα διεθνή trends καμπάνια.

Δημιουργώντας inspirational travel content, η «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο» αναδεικνύει την οικεία εικόνα του νησιού, όπως αυτή έχει συνδεθεί με τo Sun & Beach προϊόν του, και παράλληλα προχωράει ένα βήμα παραπέρα, προβάλλοντας περισσότερες εμπειρίες και επιλογές που μπορεί ζήσει ο επισκέπτης στη Ρόδο, για να ανακαλύψει την πολυδιάστατη προσωπικότητά της.

Για τις ανάγκες της καμπάνιας πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα στον προορισμό για τη δημιουργία τριών θεματικών Video, που παρουσιάστηκαν χθες τα οποία αφορούσαν τη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, τις δημοφιλείς παραλίες του νησιού και τα παραθαλάσσια μέρη του και τέλος, την εμπειρία της γαστρονομίας.

Παράλληλα, δημιουργήθηκε μια νέα φωτογραφική συλλογή που απαθανατίζει τόσο τα δημοφιλή αξιοθέατα του νησιού όσο και τις πέρα από τα καθιερωμένα πτυχές της Ρόδου, καθώς και ένα ειδικό αφιέρωμα για τις εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός, στο Discovergreece.com.

Στη Συμμαχία συμμετείχαν τα ξενοδοχεία: AMADA COLOSSOS RESORT, APOLLO HOTELS, ATRIUM HOTELS LUXURY RESORTS COLLECTION, HARMONY RESORTS, H-HOTELS COLLECTION, LINDOS HOTELS, MITSIS HOTELS GROUP, SUNRISE HOTEL.