Βιωματικό εργαστήριο στη Ρόδο για την διαχείριση των συγκρούσεων μέσα στην τάξη

Βιωματικό εργαστήριο με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μέσα στην τάξη» διοργάνωσε η Επιστημονική Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου (ΕΠ.Ε.ΚΑ.Δ.Ε.Δ.), σε συνεργασία με το κέντρο πρόληψης “ΔΙΟΔΟΣ”.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020 στους χώρους του 5ου Γυμνασίου Ρόδου.

Οι συντονιστές του βιωματικού αυτού εργαστηρίου ήταν οι κ.κ. Φτάκα Μαρία, Ψυχολόγος και Στογιάννης Σπύρος, Κοινωνικός Λειτουργός, στελέχη του κέντρου πρόληψης “ΔΙΟΔΟΣ”, καθώς και οι κ.κ. Καραγιάννη Ελένη-Μιχαλίτσα, Ψυχολόγος στο Υπουργείο Παιδείας, Διδάκτορας Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου και Ζαγγάτση Φωτεινή, Ψυχολόγος στο Υπουργείο Παιδείας.
 


Το βιωματικό εργαστήριο αφορούσε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (Α/θμια και Β/θμια), καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης (Διευθυντές, Υποδιευθυντές, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου).
Δημιουργήθηκαν δύο διαφορετικές ομάδες, μία για την Πρωτοβάθμια και μία για την Δευτεροβάθμια.

Το εργαστήριο διαπραγματεύτηκε θέματα, όπως η δημιουργία συμβολαίου, η αναγνώριση των θετικών χαρακτηριστικών εκπαιδευτικών – μαθητών και η συλλογική διαχείριση συγκρούσεων μέσα στην τάξη. Στο τέλος της συνάντησης οι συμμετέχοντες εξέφρασαν ιδέες, απόψεις και συναισθήματα που αποκόμισαν από τη δράση:
 


- «Δύσκολος ανηφόρος η αυτογνωσία…»
- «ανάγκη για συχνά και υποχρεωτικά σεμινάρια…»
- «εποικοδομητική συνάντηση…..»
- «αναζητούμε λύσεις και διεξόδους»
- «ανάγκη για συνεργασία σχολείου – οικογένειας»
- «θετικό κλίμα, χιούμορ, φιλική διάθεση»
- «θετική εμπειρία»
- «συνάντηση που μας γέμισε προβληματισμούς»
- «χρήσιμες συμβουλές και εμπειρίες από συναδέλφους»
- «όλα τα παιδιά είναι λουλούδια. Για να τα βοηθήσουμε να ανθίσουν καλό θα ήταν να συναισθανθούμε και να τα αγαπήσουμε».