Υαλοπίνακες θα τοποθετηθούν στις υπηρεσίες του δήμου Ρόδου

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στον Δήμο της Ρόδου σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών του το προσεχές διάστημα, καθώς, μετά τα έκτακτα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, εκτιμάται ότι, για τις επόμενες δύο εβδομάδες τουλάχιστον, θα κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού το 60% με 70% του προσωπικού του!

Πιο συγκεκριμένα, χθες το πρωί, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβούλιου ευρεία σύσκεψη υπό τη Γενική Γραμματέα του Δήμου, κα Κυριακή Νκολαΐδου , και με τη συμμετοχή των Αντιδημάρχων Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη κ. Γιάννη Καμπούρη, Παιδείας κ. Στράτου Καρίκη, Οικονομικών κ. Τηλέμαχου Καμπούρη, Καθημερινότητας κα Τσαμπίκα Κιαχαγιά-Μαλόγλου, καθώς και οι Διευθυντές ή προϊστάμενοι των υπηρεσιών. Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν, βέβαια, ο συντονισμός και η καλύτερη δυνατή προετοιμασία των υπηρεσιών του Δήμου μετά τις εγκυκλίους που ήρθαν από το Υπουργείο Υπηρεσιών για τη διασφάλιση της λειτουργίας του.

Όπως δήλωσε μετά τη σύσκεψη ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών, αυτό που έκαναν είναι να τα συνοψίσουν όλα και να πουν τι μέτρα πρέπει να πάρει ο Δήμος πέραν της άδειας ειδικού σκοπού, που χορηγείται από το Υπουργείο στους υπαλλήλους που έχουν ανήλικα τέκνα κάτω των δεκαπέντε ετών και σε όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

Για τη λειτουργία του Δήμου
Ερωτηθείς ο κ. Καμπούρης σχετικά με τη διασφάλιση της λειτουργίας του Δήμου, μετά την εφαρμογή αυτών των έκτακτων μέτρων, καταρχάς  ανέφερε ότι, σε συνάντηση που είχε με τον Διευθυντή των ΚΕΠ (σ.σ. Κρεμαστής, Σορωνής, Ιαλυσού και αυτού στο Μέγαρο της Περιφέρειας)  και επειδή τώρα γίνονται οι αιτήσεις για τη χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού, ο ίδιος εκτιμά ότι το 60-70% του προσωπικού του Δήμου θα κάνει χρήση αυτής της άδειας.

Δηλαδή, το προσεχές διάστημα ο Δήμος εκτιμάται ότι θα λειτουργεί περίπου με το 40% του προσωπικού του, ωστόσο ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι υπάρχει πρόβλεψη για το πως θα λειτουργήσει, ακόμα και με προσωπικό ασφαλείας εάν χρειαστεί.
Για παράδειγμα, όσο αφορά στα ΚΕΠ, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, σε αυτό της Σορωνής θα μείνει ένας υπάλληλος, στης Κρεμαστής σταμάτησαν το απογευματινό ωράριο αφού είναι δύο μόνο υπάλληλοι και έτσι θα λειτουργεί το πρωί, στην Ιαλυσό το ΚΕΠ έχει μείνει με έναν υπάλληλο και το ΚΕΠ που βρίσκεται στο Μέγαρο της Περιφέρειας με δύο. Αυτό στο Ροδίνι επίσης σταματάει την απογευματινή λειτουργία αφού υπάρχουν υπάλληλοι που θα κάνουν χρήση της ειδικής άδειας, της Παλιάς Πόλης θα λειτουργεί κανονικά, όπως και των Αγίων Αποστόλων ενώ το ΚΕΠ Αρχαγγέλου θα κλείσει γιατί έχουν πάρει όλοι άδεια, οπότε οι πολίτες θα πρέπει να εξυπηρετούνται είτε από τα πλησιέστερα ΚΕΠ είτε από το δημοτολόγιο, αν μπορεί να τους εξυπηρετήσει.

Μέχρι και χθες οι υπόλοιπες υπηρεσίες του Δήμου λειτουργούσαν, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους ενώ ακόμη δεν χρειάζεται απόφαση για προσωπικό ασφαλείας. Πιο ολοκληρωμένη εικόνα θα έχει ο Αντιδήμαρχος τη Δευτέρα.
Ερωτηθείς, στη συνέχεια, κατά πόσον μπορεί να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργά του Δήμου με το προσωπικό αυτό, ο κ. Καμπούρης απευθύνθηκε στον κόσμο και συνέστησε αν δεν πρόκειται για κάτι επείγον, κάποιο δικαιολογητικό που χρειάζονται και πρέπει να βγει τώρα, ας το αφήσουν μετά το πέρας των δεκατεσσάρων ημερών, οπότε και θα επανεκτιμηθεί η κατάσταση. «Θα προσπαθήσουμε να λειτουργήσουμε με το προσωπικό που θα μας απομείνει», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καμπούρης.

Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, ενεργοποιεί και τους δημοτικούς ανταποκριτές οι οποίοι θα διανέμουν κατ’ οίκον τα πιστοποιητικά σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι οι συμπολίτες μας τρίτης ηλικίας, τα ΑμΕΑ, σε έκτακτες περιπτώσεις έγκυες, κάτοικοι του εξωτερικού που δεν ξέρουν που ν’ απευθυνθούν κτλ. Πάντως, σημειώνεται ότι ούτως ή άλλως υπήρχε απόφαση για να πιάσουν δουλειά οι δημοτικοί ανταποκριτές. Οι δημότες αυτοί θα αιτούνται τα πιστοποιητικά που επιθυμούν τηλεφωνικά στους δημοτικούς ανταποκριτές ανά ενότητα, αυτοί θα τα εκδίδουν στις υπηρεσίες, θα κάνουν διανομή στα σπίτια ή στην κοινότητα ή θα υπάρχει συνεννόηση με τους τοπικούς Προέδρους και αφού γίνει ταυτοποίηση του δημότη θα παραδίδονται.

Μέτρα
Ακόμη, μετά από εισήγηση του Αντιδημάρχου, θα μοιραστούν υαλοπίνακες στα ΚΕΠ, τα ταμεία, τα δημοτολόγια, σε όλες δηλαδή τις υπηρεσίες του Δήμου που οι υπάλληλοι έχουν συχνή επαφή με το κοινό, Επίσης, έχουν προμηθεύσει όλα τα δημοτικά καταστήματα από τη Ρόδο μέχρι τη Νότια Ρόδο με αντισηπτικά και σπρέι απολύμανσης για τα γραφεία.
Όπως λέει ο Αντιδήμαρχος, αυτό μπορούν να κάνουν μέχρι στιγμής, εκτός αν έρθουν και άλλα έκτακτα μέτρα και εναρμονιστούν μ’ αυτά.