Μάχη υπό αντίξοες συνθήκες για την εξυπηρέτηση των δημοτών της Ρόδου

Για τον αγώνα που δίνουν αυτές τις δύσκολες ημέρες οι Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου της Ρόδου που, αν και «αποδεκατισμένες», καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του, μιλάει, με δηλώσεις του στη «Ροδιακή» ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Προσόδων κ. Τηλέμαχος Καμπούρης ο οποίος, μεταξύ άλλων, τονίζει ότι εκτός από την καθημερινότητα του Δήμου που διαφυλάττουν, οφείλουν να διευκολύνουν και τους συμπολίτες μας που «μοιραία έρχονται στην αγκαλιά του Δήμου».

Η λειτουργία της  Υπηρεσίας
Οι Οικονομικές είναι από τις υπηρεσίες εκείνες του Δήμου που έχουν «αποδεκατιστεί» με τις άδειες ειδικού σκοπού, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στο λογιστήριο και το ταμείο, δηλαδή τις πιο νευραλγικές υπηρεσίες. Μέχρι στιγμής, έχουν μείνει τρεις υπάλληλοι σε κάθε μία από τις παραπάνω υπηρεσίες, στις οποίες κανονικά εργάζονται από δέκα άτομα σε κάθε μία!

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καμπούρης, αν δεν δουλέψουν αυτές οι υπηρεσίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ο κόσμος. Είναι λογικό και αναμενόμενο-εξηγεί- συμπολίτης μας που αυτή τη δύσκολη περίοδο έχει κλειστή την επιχείρησή του, να πάρει τηλέφωνο τον Δήμο μήπως μπορεί να τον εξυπηρετήσει. Το θέμα είναι ότι, από πλευράς τους, έχουν όλη την καλή διάθεση να το κάνουν αλλά δεν έχουν το προσωπικό.

Αυτό έχει να κάνει κυρίως με τα παραστατικά των συμπολιτών μας επιχειρηματιών που βρίσκονται στο λογιστήριο προκειμένου να ενταλματοποιηθούν και να πάνε στο ταμείο έτσι ώστε να μπορέσουν να πληρωθούν. Την ίδια στιγμή, το λογιστήριο αυτές τις ημέρες έχει ως προτεραιότητα να εξυπηρετήσει τις πιο βασικές υποχρεώσεις του Δήμου, όπως εφορία, κρατήσεις, ΙΚΑ, τράπεζες, δάνεια, μισθοδοσία του προσωπικού, δηλαδή τα απολύτως αναγκαία για τη συνέχιση της λειτουργίας του.

Στο σημείο αυτό, ο Αντιδήμαρχος δεν παραλείπει να εξάρει την προσπάθεια που καταβάλλουν αυτό το διάστημα οι υπάλληλοι του λογιστηρίου και του ταμείου του Δήμου αφού, όπως λέει, παρά τις άδειες που παίρνουν, θα έρθουν ανά βάρδιες για να μπορέσουν να ξεμπλοκάρουν κάποια πράγματα. Μάλιστα, και οι εργαζόμενοι αυτοί στο λογιστήριο θα μπορούσαν να κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού αλλά κάθονται από φιλότιμο, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της δουλειάς τους και τη δυσκολία της στιγμής.

Για «ελαφρύνσεις»
Πέρα, λοιπόν, από το πρωταρχικό θέμα που είναι οι υποχρεώσεις του Δήμου, το άλλο είναι να τηρηθεί η σειρά των ανθρώπων που πρέπει να πληρωθούν και μπαίνουν προτεραιότητες.

Όπως εξηγεί ο κ. Καμπούρης, επειδή η αγορά έχει «παγώσει», όταν μία επιχείρηση είναι συμβεβλημένη και με τον Δήμο και με ιδιώτες και οι τελευταίοι έχουν κλείσει  όλοι, μπλοκάρει, οπότε απευθύνεται στον Δήμο μήπως και εξυπηρετηθεί.  «Οπότε, έρχεται στην αγκαλιά του Δήμου, μοιραία», λέει χαρακτηριστικά.
«Προσπαθούμε να βάζουμε προτεραιότητες και κάνουμε τα αδύνατα δυνατά. Και είναι προς τιμήν των υπαλλήλων», διαβεβαιώνει ο Αντιδήμαρχος.

Το προηγούμενο διάστημα, όμως, και ο Δήμος της Ρόδου όπου οι ΟΤΑ ανά τη χώρα αλλά και η Κεντρική Διοίκηση, είχε ξεκινήσει ρυθμίσεις για τις οφειλές τρίτων προς αυτόν.

Όπως λέει ο Αντιδήμαρχος, αυτή τη στιγμή εργάζονται για να βρουν λύσεις για την καθημερινότητα αφού κάθε μέρα προκύπτουν νέα θέματα τα οποία πρέπει να περάσουν από την Οικονομική Επιτροπή, υπάρχουν και οι προμήθειες όπου ευτυχώς δεν παρατηρείται ανάλογο πρόβλημα.

Όσον αφορά το τι θα μπορούσε να προσφέρει ο Δήμος ως μέτρα ελάφρυνσης προς τους δημότες, αυτό θα γίνει σε δεύτερη φάση και, μάλιστα, όπως είπε, αυτές τις ημέρες γίνονται διαρκώς συσκέψεις για να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις οι οποίες θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα, στα βήματα άλλωστε και της Κεντρικής Διοίκησης.
Η αρχή πάντως έγινε με την αναστολή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης.