ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου: «Ποιος ο λόγος που δεν αποσύρει η κυβέρνηση τον “Ηρακλή”; »

ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου: «Ποιος ο λόγος που δεν αποσύρει η κυβέρνηση τον “Ηρακλή”; »

ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου: «Ποιος ο λόγος που δεν αποσύρει η κυβέρνηση τον “Ηρακλή”; »

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 458 ΦΟΡΕΣ

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Συντονιστική Επιτροπή του ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου αναφέρει τα εξής:

Το ΜέΡΑ25 κατέθεσε χτες τροπολογία που προβλέπει πάγωμα του σχεδίου «Ηρακλής» για τα κόκκινα δάνεια και επέκταση της προστασίας πρώτης/κύριας κατοικίας και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τους πλειστηριασμούς, η οποία λήγει στις 30 Απριλίου 2020.

Αν η κυβέρνηση δεν παγώσει τον «Ηρακλή», ακόμα και να ανασταλούν οι πλειστηριασμοί για κάποιους μήνες, θα ενεργοποιηθεί η δημόσια εγγύηση για τα «ταμεία» και τότε το Δημόσιο θα αναγκαστεί να δανειστεί από την τρόικα άλλα 12 δις που απλά θα φουσκώσουν τις τσέπες των κερδοσκόπων - χωρίς κανένα όφελος ούτε για τους δανειολήπτες ούτε και για τις τράπεζες.

Η κυβέρνηση χτες απέρριψε την τροπολογία αυτή του ΜέΡΑ25.

Τα αποτελέσματα;

1. Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να μην είναι σίγουροι για πόσο καιρό ακόμα θα μπορούν να κάνουν πράξη το… «μένουμε σπίτι» (καθώς οι πλειστηριασμοί καραδοκούν)

2. Όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες να κινδυνεύουν να επωμιστούν άλλα 12 δις Μνημονιακού χρέους τη στιγμή που, εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση λέει όχι στο να ενισχύσει το ΕΣΥ με 1 δις (καθώς, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, τέτοιες «παροχές» θα έφερναν νέο Μνημόνιο!)

Το να αφήνει η κυβέρνηση να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια ανθρώπων που χάνουν τα πάντα τον τρόμο να βρεθούν στο δρόμο είναι απάνθρωπο.

Το να διακινδυνεύει η κυβέρνηση να προστεθούν άλλα 12 δις στο δημόσιο χρέος υπέρ των «ταμείων» αποτελεί έγκλημα εναντίον της λογικής.

Με την απόρριψη της τροπολογίας του ΜέΡΑ25 εγείρεται εύλογα το αμείλικτο ερώτημα:

Δεδομένου ότι κανένα συμφέρον της χώρας και του κράτους δεν εξυπηρετεί πλέον ο νόμος «Ηρακλής», καθώς με μαθηματική ακρίβεια θα φουσκώσει το δημόσιο χρέος κατά 12 δις, ποια συμφέροντα δεν επιτρέπουν στον πρωθυπουργό να παγώσει την αύξηση του δημόσιου χρέους υπέρ των ταμείων κατά 12 δις; Ποιοι κύκλοι της κυβέρνησης έχουν σχέσεις εξάρτησης από τα «ταμεία»;

Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι ειλικρινή απάντηση δεν θα πάρουμε. Το ΜέΡΑ25 όμως θα προχωρήσει καταθέτοντας πλήρες Σχέδιο Νόμου που θεραπεύει μιας δια παντός την πληγή των κόκκινων δανείων και μάλιστα με τρόπο που αφ’ ενός τερματίζει τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και αφ’ ετέρου βοηθά τις τράπεζες – αφήνοντας μόνους χαμένους τους ιδιοκτήτες των «ταμείων».

Ακολουθεί η Τροπολογία του ΜέΡΑ25:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας«Κύρωση α) της από 25.2.2020 Π.Ν.Π. "Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού" (Α΄ 42), β) της από 11.3.2020 Π.Ν.Π. "Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του" (Α΄ 55) και γ) της από 14.3.2020 Π.Ν.Π. "Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19" (Α΄ 64)».

Θέμα: επέκταση προστασίας κύριας κατοικίας & αναστολή σχεδίου «Ηρακλής»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Η αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού δε χρήζει μόνο υγειονομικών μέτρων και απαγορεύσεων, ιδίως όταν καθίσταται πασίδηλο ότι την υγειονομική κρίση θα ακολουθήσει οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο ως αποτέλεσμα της οικονομικής πίεσης που υφίστανται τα κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, λόγω των ορθών μέτρων lockdown.

Στοιχειώδης πρόληψη για την αποφυγή των χειρότερων δυνατών ενδεχομένων αποτελεί το πάγωμα επ’ αόριστον του σχεδίου «ΗΡΑΚΛΗΣ» για τα κόκκινα δάνεια (νόμος 4649, «Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων», Α΄ 206/16.12.2019) και η επέκταση της προστασίας πρώτης/κύριας κατοικίας από τους πλειστηριασμούς, η οποία ειδάλλως λήγει στις 30 Απριλίου 2020 σύμφωνα με τις πρόνοιες του ν. 4605/2019 (Α΄ 52) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 59 του ν. 4647/2019 (Α΄ 204).

Οι πωλήσεις και τιτλοποιήσεις κόκκινων δανείων με τις πρόνοιες του σχεδίου «ΗΡΑΚΛΗΣ» και οι μαζικοί πλειστηριασμοί αφ’ ης στιγμής ταμεία και τράπεζες θα αποκτούν το δικαίωμα να προχωρήσουν ακωλύτως σε αυτές θα αποτελέσουν μια συνταγή καταστροφής και κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού και μετά την παρέλευση του άμεσου κινδύνου, σε συνάρτηση με την ευρύτερη κακουχία των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που ήδη έχει αρχίσει να ξεδιπλώνεται.

Η αποτροπή αυτής της εξέλιξης είναι πρώτιστο, επείγον καθήκον. Ειδάλλως ελλοχεύει, επιπροσθέτως, ο κίνδυνος να ενεργοποιηθούν οι κρατικές εγγυήσεις υπέρ των ταμείων με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χρειαστεί δανεισμό 12 δισεκατομμυρίων ευρώ υπέρ ούτε των τραπεζών ούτε των δανειοληπτών αλλά υπέρ των αρπακτικών ταμείων. Αν δεν παγώσει το σχέδιο «ΗΡΑΚΛΗΣ», ανοίγει ο δρόμος για απαιτήσεις από τα αρπακτικά ταμεία των κρατικών εγγυήσεων.

Ο δρόμος που μας οδήγησε στον επαπειλούμενο κίνδυνο, εν μέσω πανδημίας και της ακολουθούσης ύφεσης, έχει ιστορία ετών. Η ενίσχυση της κερδοσκοπικής δραστηριότητας αλλοδαπών και εγχώριων ταμείων και ο δρόμος προς την ακώλυτη αισχροκέρδειαάνοιξε με το νόμο 4354/2015 κατά τη θητεία της προηγούμενης κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του προαναφερόμενου νομοθετικού πλαισίου τα Πιστωτικά Ιδρύματα απέκτησαν την δυνατότητα να αναθέτουν την διαχείριση και την μεταβίβαση απαιτήσεων από τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αποκλειστικά σε ανώνυμες εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα και σε ανώνυμες εταιρείες που εδρεύουν σε κράτος – μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, εφ’ όσον όμως έχουν εγκαταστήσει νόμιμα στην Ελλάδα υποκατάστημα. Με το σχέδιο «ΗΡΑΚΛΗΣ» που νομοθέτησε η τρέχουσα κυβέρνηση χορηγείται σε αυτές τις εταιρείες και ταμεία η δυνατότητα τιτλοποίησης των εν λόγω απαιτήσεων και μάλιστα με την εγγύηση του

Ελληνικού Δημοσίου. Το αναφερόμενο νομοθετικό πλαίσιο αφήνει τον ευάλωτο δανειολήπτη παντελώς ανυπεράσπιστο απέναντι σε Τράπεζες και εγχώρια ή αλλοδαπά ταμεία τα οποία, όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου για το σχέδιο «ΗΡΑΚΛΗΣ», θα ασκήσουν «επαγγελματική διαχείριση» αφού θα διαθέτουν «εχέγγυα εμπειρίας και αποτελεσματικότητας» ως προς την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων.

Η εν λόγω αποτελεσματικότητα προμηνύει το μπαράζ πλειστηριασμών που πρόκειται να ακολουθήσει. Είχε προηγηθεί η κατάρριψη κάθε εμποδίου για την συνταγματική προστασία της πρώτης κατοικίας, αρχικά με τη νομοθέτηση ειδικού πλαισίου προστασίας πρώτης κατοικίας και εν συνεχεία με τις αλλαγές στο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, την θεσμοθέτηση των Ηλεκτρονικών Πλειστηριασμών και την προστασία των Υπαλλήλων Πλειστηριασμών, την δυνατότητα μεταβίβασης και διαχείρισης των κόκκινων δανείων και, τέλος, με το σχέδιο «ΗΡΑΚΛΗΣ».

Το ΜέΡΑ25 έχει καταθέσει πλήρη πρόταση για το ζήτημα και πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Αυτό που επείγει προ πάσης άλλης νομοθετικής πρωτοβουλίας, προκειμένου να αποφευχθεί η διαφαινόμενη καταστροφή εν μέσω της δυσπραγίας που προκαλεί η πανδημία, είναι (α) η αναστολή επ’ αόριστον του σχεδίου «ΗΡΑΚΛΗΣ» και (β) η άρση της αποκλειστικής προθεσμίας για την προστασία της πρώτης/κύριας κατοικίας όπως αυτή αποτυπώθηκε στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 72 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52) , το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 59 του ν. 4647/2019 (Α΄ 204) ορίζοντας την 30ή Απριλίου ως χρονικό όριο. Εξυπακούεται ότι τις επείγουσες πυροσβεστικές αυτές πρωτοβουλίες οφείλει να ακολουθήσει νομοθετική πρόνοια για τα μη εξυπηρετούμενα, κόκκινα δάνεια.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Προτείνονται με προσθήκη με νέο άρθρο στο παρόν νομοσχέδιο τα εξής εδάφια:

1. Η ισχύς του νόμου 4649 «Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων» (ΦΕΚ 206 A'/16.12.2019) αναστέλλεται επ’ αόριστον.

2. Τροποποίηση του άρθρου 72 του ν. 4605/2019: Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 72 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52) , το οποίο είχε τροποποιηθεί με το άρθρο 59 του ν. 4647/2019 (Α΄ 204), τροποποιείται ως εξής: «1. Κάθε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας της παραγράφου 1 του άρθρου 68, μπορεί να υποβάλει αίτηση για ρύθμιση των οφειλών των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 68, με σκοπό την προστασία της κύριας κατοικίας του από την αναγκαστική ρευστοποίηση.»

Αθήνα, 2 Απριλίου 2020

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Γιάνης Βαρουφάκης

Κλέων Γρηγοριάδης

Φωτεινή Μπακαδήμα

Σοφία Σακοράφα

Διαβάστε ακόμη

Μ. Κόνσολας: «Ενεργειακή μετάβαση των νησιών με έργα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία»

Ενισχύεται το Κτηματολόγιο Ρόδου με τρεις μηχανικούς - Συνάντηση Μίκας Ιατρίδη με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»

Γιάννης Παππάς: Λύση από τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη στη Βουλή για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας: «Στόχος μας, ένας κράτος λιγότερο γραφειοκρατικό, πάντα δίπλα στον πολίτη!»

Γ. Παππάς, υφ. Ναυτιλίας: «Νέα πραγματικότητα η visa express για επιχειρηματίες του τουρισμού Καλύμνου και Λέρου»