Ακτοπλοΐα και κορωνοϊός

Ακτοπλοΐα και κορωνοϊός

Ακτοπλοΐα και κορωνοϊός

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 163 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Δημήτρης Προκοπίου

Η Ελλάδα είναι μία χώρα με 88 νησιά με πάνω από 30 κατοίκους και πολλά λιμάνια στο ηπειρωτικό της μέρος και πάντοτε ήταν και είναι δομημένη με το στοιχείο της θάλασσας. Τα Δωδεκάνησα είναι ένα τεράστιο σύπμλεγμα νησιών με δύο κέντρα: τη Ρόδο και δεσπόζουσα στον βορρά την Κω. Η Κως συνδέεται με όλα τα βόρεια Δωδεκάνησα, ενώ η Ρόδος με όλα τα Δωδεκάνησα.

Οι θαλάσσιες μεταφορές υπάρχουν από τα αρχαιότατα χρόνια. Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας οι μεταφορές μεταξύ των νησιών και της ηπειρωτικής χώρας συστηματοποιήθηκαν. Η μεγάλη αλλαγή όμως άρχισε μετά τη δεκαετία του 1960 σταδιακά με την άνοδο του τουρισμού στη χώρα.

Η πολύπλευρη και πολύπλοκη ελληνική επιβατηγός ακτοπλοΐα συνδέει τη χώρα εδώ και διακόσια χρόνια περίπου.

Πάντοτε οι κάτοικοι των νησιών θέλουν να έχουν συνεχή σύνδεση με τα λίμανια της ηπειρωτικής χώρας αλλά και με τα διπλανά τους νησιά. Αυτό όμως είναι αδύνατον σε καθημερινή βάση. Η Ελληνική πολιτεία επιδοτεί τις μη βιώσιμες γραμμές και στα Δωδεκάνησα είναι αρκετές.

Το φαινόμενο του κορωνοιού είναι μια συνηθισμένη λοίμωξη του αναπνευστικού που όμως ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους για την οικονομία της χώρας. Με τη διακοπή της κυκλοφορίας και την απαγόρευση των ταξιδιών με πλοίο για τους μη μόνιμους κατοίκους τα νησιά αποκόπτονται με την ηπειρωτική χώρα αλλά και μεταξύ τους με σκοπό τη διακοπή της διάδοσης της πανδημίας.

Αυτό όμως δεν αρκεί, μια εβδομάδα πριν ένας ασθενής ταξιδέψε στην Ικαρία και παρά το ότι ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει σε καραντίνα παραβίασε τους όρους και κυκλοφορούσε ανεξέλεγκτος ως υγειονομική βόμβα στη δυτική πλευρά του νησιού. Όμως πλέον το σύνολο των συνεπιβατών του στο πλοίο “Blue Star Mykonos” που στο συγκεκριμένο δρομολόγιο έδενε και στα νησιά πέραν της Ικαρίας, Σύρου, Μυκόνου, Λήμνου, Σάμου, Χίου και Μυτιλήνης καλούνται σε καραντίνα.

Πολλά δρομολόγια πλοίων ακυρώθηκαν και τα πλοία έδεσαν στα λιμάνια. Τα πληρώματα τέθηκαν σε έκτακτη διαθεσιμότητα. Δικαίωμα ταξιδιού έχουν μόνο όσοι στη φορολογική δήλωση έχουν έδρα τον προορισμό τους.

Σχετικά με την ακτοπλοΐα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι όταν η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι κακή παρατηρείται έλλειψη εφοδίων, τροφίμων, φαρμάκων, πρώτων υλών εκτός καυσίμων και καθυστερήσεις για θέματα υγείας των κατοίκων. Επίσης, υπάρχουν προβλήματα στη διακίνηση των τοπικών προϊόντων.

Η κυβέρνηση συζητά να επιδοτήσει νέες γραμμές, ενώ τώρα διεξάγονται μόνο οι ταχυδρομικές. Δηλαδή, το πλοίο που πιάνει Κω και Ρόδο δεν υπάρχει, άλλα μόνο αυτό που πιάνει περισσότερα νησιά. Επίσης, λόγω προσωρινών διακοπών των συμβάσεων των ναυτεργατών θα είναι αποδέκτες του επιδόματος των 800 ευρώ.

Η μεγάλη ανησυχία είναι τι θα γίνει το καλοκαίρι και πότε δηλαδή θα αρχίσει η τουριστική περίοδος που τότε ουσιαστικά εντείνονται οι ακτοπλοϊκές μεταφορές. Υπάρχει πρόβλεψη ότι το καλοκαίρι θα υπάρχει μείωση 60% της κίνησης. Αυτό δημιουργεί πρόβλεψη βιωσιμότητας στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Παγκόσμια ημέρα βιβλίου

Δρ. Μελίνα Φιλήμονος - Τσοποτού: Τα νησιά, τα μουσεία και οι φύλακες

Σπύρος Συρόπουλος: "Δωριέας: Ο αρχιτέκτονας του πολιτικού μεγαλείου μιας διαχρονικής πόλης"

Φίλιππος Ζάχαρης "«Δικαίωμα στη Λήθη»: H ασφαλιστική κάλυψη των ασθενών που επιβίωσαν από καρκίνο"

Γιάννης Παρασκευάς: Οι ενστάσεις και η ουσία του πολιτικού προβλήματος

Φίλιππος Ζάχαρης: Ο πολύπλευρος άνθρωπος σε μία πολύπλοκη ζωή

Ηλίας Καραβόλιας: «Η επικίνδυνη εμμονή»

Θανάσης Καραναστάσης: Με τους... κράχτες στην Ευρωβουλή