ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου: Εν αγνοία των δήμων αποκτά η περιφέρεια Ν. Αιγαίου την διαχείριση των απορριμμάτων

ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου: Εν αγνοία των δήμων αποκτά η περιφέρεια Ν. Αιγαίου την διαχείριση των απορριμμάτων

ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου: Εν αγνοία των δήμων αποκτά η περιφέρεια Ν. Αιγαίου την διαχείριση των απορριμμάτων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 636 ΦΟΡΕΣ

Ζητάμε την άμεση απόσυρση του άρθρου

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Περιφερειακή Συντονιστική Επιτροπή του ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου αναφέρει τα εξής:

Εν μέσω πανδημίας και με τη Βουλή να υπολειτουργεί, η κατοχύρωση νέων νομοθεσιών χωρίς διαβούλευση είναι για κάποιους πολύ βολική συγκυρία. Από ότι φαίνεται η περιφερειακή αρχή Νοτίου Αιγαίου δεν έχασε χρόνο. Εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που της δίνεται, για να αποδυναμώσει τους δήμους που μέχρι τώρα διαχειρίζονταν τα στερεά απόβλητά τους.

Έπειτα από μια νέα νομοθετική ρύθμιση ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου κ. Χατζημάρκος κατέχει πλέον αποκλειστικά την διαχείριση των απορριμμάτων στο Νότιο Αιγαίο και με τις «ευλογίες» μάλιστα του Δημάρχου Ρόδου και προέδρου της ΠΕΔ (Περιφερειακή Ένωση Δήμων) κ. Καμπουράκη.

Μια τέτοια ρύθμιση είθισται να προκύπτει με κοινή συναίνεση όλων των δημάρχων και τοπικών φορέων της περιφέρειας, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση, όπως δήλωσαν και επίσημα τόσο ο δήμαρχος Κω κ. Νικηταράς όσο και ο δήμαρχος Λέρου κ. Κόλιας , δεν συνέβη ποτέ. Τι πραγματικά συμβαίνει; Είναι ένα ακόμα σχέδιο της κυβέρνησης ή του περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου;

Στο εξωφρενικό σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις» του υπουργείου Περιβάλλοντος μετά από παρότρυνση του δημάρχου Ρόδου και Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου εντάχθηκε και η νέα αυτή ρύθμιση, που προκαλεί μεγάλες αναταραχές στην περιφέρεια.

Σύμφωνα με το άρθρο αυτό υποβαθμίζεται η λειτουργία των Δήμων αναφορικά με το θέμα, αφαιρώντας αρμοδιότητες, περιουσία και πόρους. Συγκροτείται νέος φορέας διαχείρισης απορριμμάτων σε επίπεδο Περιφέρειας, γεγονός που ειδικά για τα μικρά νησιά της Περιφέρειας είναι ιδιαίτερα προβληματικό, αφού λόγω της ιδιαιτερότητας που έχει η νησιωτικότητα δεν θα μπορεί να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος των απορριμμάτων.

Τέλος, ο ΦΟΔΣΑ (Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων) μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις εργασιακές σχέσεις και τη δυνατότητα ελέγχου του από τους δήμους, όπου το 40% του μετοχικού κεφαλαίου θα ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με πρόεδρο τον Περιφερειάρχη, και με το 60% του μετοχικού κεφαλαίου να ανήκει στους Δήμους βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων. Με τον κίνδυνο της ιδιωτικοποίησής του να πλησιάζει, μήπως τελικά θα ακολουθήσει και η αύξηση των τελών;

Ως ΜέΡΑ25 ζητάμε την άμεση απόσυρση του άρθρου, ώστε να πραγματοποιηθεί διαβούλευση των δήμων της περιφέρειας Ν. Αιγαίου, γιατί σύμφωνα με τις καταγγελίες οι δήμοι δεν ερωτήθηκαν ποτέ και παρόλο που κάποιοι δήμαρχοι με επίσημο έγγραφο ζήτησαν την απόσυρσή του, η κυβέρνηση επιμένει στην ψήφιση και εφαρμογή του.

Διαβάστε ακόμη

Β. Κικίλιας: «Έχουμε έναν πραγματικό αντίπαλο: τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας»

Χουρδάκης: Στη Βουλή οι καταγγελίες για τουρκικά αλιευτικά σε ελληνικά χωρικά ύδατα

Θετική η υπουργός Παιδείας στην πρόταση του Μάνου Κόνσολα για τη διάθεση στα Δωδεκάνησα νέων λεωφορείων για τους μαθητές και τις μαθήτριες των Ειδικών Σχολείων

Άδ. Γεωργιάδης: Πάνω από 2.000 αιτήσεις για 1.131 θέσεις γιατρών

Γιώργος Γεραπετρίτης από την Ποντγκόριτσα: Σταθερή στήριξη της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή πορεία του Μαυροβουνίου

Μίκα Ιατρίδη: «Χρηματοδότηση σχεδόν 12 εκατ. ευρώ για έργα ύδρευσης και υποδομών στη Λέρο από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Μετανάστευσης και Ασύλου»

Γιάννης Παππάς: «Η αλήθεια έχει μνήμη»

Βασίλης Υψηλάντης: Εξασφάλιση €6 εκατ. για σημαντικά έργα στη Λέρο