Συμβούλιο της Επικρατείας: Συνταγματική η διαγραφή παιδιών από παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, αν είναι ανεμβολίαστα

Συμβούλιο της Επικρατείας: Συνταγματική η διαγραφή παιδιών από παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, αν είναι ανεμβολίαστα

Συμβούλιο της Επικρατείας: Συνταγματική η διαγραφή παιδιών από παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, αν είναι ανεμβολίαστα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1626 ΦΟΡΕΣ

Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι η συνταγματική δημόσιου σκοπού πρόβλεψη του κράτους να λαμβάνει μέριμνα για τη δημόσια υγεία επιτρέπει να διαγράφονται από τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία τα παιδιά, σε περίπτωση κατά την οποία οι γονείς αρνούνται να τα εμβολιάσουν.

Ειδικότερα, από δήμο της Ανατολικής Μακεδονίας διαγράφηκαν τέσσερα παιδιά από ισάριθμους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, καθώς παρά τις ειδοποιήσεις προς τους γονείς τους εκείνοι αρνήθηκαν να τα εμβολιάσουν για τις γνωστές παιδικές ασθένειες.

Ένας εκ των γονέων, η κόρη του οποίου διαγράφηκε από τον παιδικό σταθμό, προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί η από 14.1.2020 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ως αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Οι γονείς υποστήριξαν ότι το παιδί τους «τιμωρείται», επειδή δεν έχει δεχθεί κάποια εκ των πολλών εμβολίων και «τυγχάνει διαφορετικής μεταχείρισης από τα συνομήλικα παιδιά και συμμαθητές της, χωρίς να υφίσταται λόγος, ενώ περιορίζεται ουσιωδώς η συμμετοχή της στην κοινωνική ζωή εν γένει, καθώς ο παιδικός σταθμός αποτελεί σημείο κοινωνικοποίησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των νηπίων και επιβάλλεται σε βάρος της ένα επαχθές μέτρο, το οποίο δεν είναι αναγκαίο, αφού το παιδί είναι υγιές, δεν συντρέχει περίπτωση πανδημίας και τα υπόλοιπα παιδιά που είναι εγγεγραμμένα στον παιδικό σταθμό έχουν λάβει τα προβλεπόμενα εμβόλια».

Το ΣτΕ (απόφαση 2387/2020) αναφέρει ότι στην κάρτα υγείας του νηπίου αναφερόταν ότι η ανήλικη ήταν «ανεμβολίαστη» και ότι έπρεπε να ολοκληρώσει την τέταρτη δόση εμβολιασμών για κοκκύτη, πολυομμετίδα, πνευμονιόκοκκο, κ.λπ., ενώ δεν έχει λάβει καμία δόση από τα εμβόλια μηνιγγιτιδόκοκκου, ιλαράς- παρωτίτιδας - ερυθράς, ανεμοβλογιάς, ηπατίτιδας Α΄ και ροταϊού.

Το ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των γονέων και έκρινε συνταγματική και νόμιμη την απόφαση του δήμου για διαγραφή της ανήλικης από τον παιδικό σταθμό, υπογραμμίζοντας ότι «θα αντέκειτο στην αρχή της ισότητας η αξίωση προσώπου να μην εμβολιαστεί, επικαλούμενο ότι δεν διατρέχει ατομικό κίνδυνο, εφόσον διαβιώνει σε ασφαλές περιβάλλον οφειλόμενο στο γεγονός ότι τα άλλα πρόσωπα του περιβάλλοντός του έχουν εμβολιαστεί».


Πηγή: iefimerida.gr

Διαβάστε ακόμη

Ν. Παπαθανάσης: 142,969 εκατ. ευρώ σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Ο λαγοκέφαλος έχει φτάσει πλέον σε ανεξέλεγκτα επίπεδα - Ψαράς από την Κάλυμνο που από το 2005 προειδοποιούσε για το τοξικό ψάρι μιλά στα Παραπολιτικά 90,1

ΗΠΑ και Ιράν βλέπουν «φως» για τον Λίβανο και το Ορμούζ: Οδικός χάρτης για οριστική συμφωνία σε 60 ημέρες

Βρετανία: Την παραίτησή του ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ

Από τα 150 ευρώ ανά παιδί έως τις 72 δόσεις: Τα 7 μέτρα οικονομικής στήριξης που έρχονται

«Ανάσα» για τις αγορές από το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ

Λήγει τη Δευτέρα 22 Ιουνίου η προθεσμία για τον καθαρισμό οικοπέδων

Ακίνητα: Φωτιά οι τιμές στο Νότιο Αιγαίο – Ποια νησιά οδηγούν την κούρσα