Θερίζει ο θάνατος στην άσφαλτο των νησιών μας - «Μακάβρια πρωτιά» σε όλη τη χώρα το Νότιο Αιγαίο

Θερίζει ο θάνατος στην άσφαλτο των νησιών μας - «Μακάβρια πρωτιά» σε όλη τη χώρα το Νότιο Αιγαίο

Θερίζει ο θάνατος στην άσφαλτο των νησιών μας - «Μακάβρια πρωτιά» σε όλη τη χώρα το Νότιο Αιγαίο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1282 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Άγγελος Κοκκίδης

Τραγική πρωτιά ανάμεσα σε όλη τη χώρα είχε για άλλη μια φορά η Ρόδος και η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στα τροχαία ατυχήματα.

Σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τύπου της ΕΛΣΤΑΤ για τα οδικά τροχαία ατυχήματα που δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήρθε πρώτη σε νεκρούς, πρώτη σε βαριά τραυματίες και δεύτερη σε ελαφρά τραυματίες ανά 100.000 κατοίκους το 2022.

Δεν προκαλεί έκπληξη αυτή η είδηση, αφού η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Ρόδος είναι εδώ και πολλά χρόνια ανάμεσα στα φαβορί των στατιστικών των οδικών τροχαίων ατυχημάτων.

Η ακραία παραβατική συμπεριφορά πολλών εκ των οδηγών, κυρίως των μοτοσυκλετιστών, πολλές φορές οδηγεί σε μοιραία κατάληξη σε περίπτωση ατυχήματος.

Ενδεικτικά, σε έρευνα που έγινε σε συγκεκριμένο τμήμα της πόλεως Ρόδου καταγράφηκαν πάνω από 250 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. σε μόλις μια ημέρα! Μάλιστα από τους παραβάτες μοτοσυκλετιστές λιγότεροι από το 20% φορούσαν προστατευτικό κράνος.

«Πολλοί οδηγοί στη Ρόδο χρειάζονται και έναν τροχονόμο από πίσω τους», μας είπε ο υποδιοικητής του τμήματος της τροχαίας Ρόδου σε σχετική ερώτηση.

«Πολλές φορές αφαιρείται το δίπλωμα από μοτοσυκλετιστές για τροχαία παράβαση και έλλειψη κράνους και εκείνοι έρχονται στο τμήμα για να διαμαρτυρηθούν οδηγώντας χωρίς δίπλωμα τη μηχανή τους και παρκάροντας μπροστά στο τμήμα χωρίς να φέρουν κράνος. Ευχόμαστε να μειωθούν τα ατυχήματα και προσπαθούμε για αυτό αλλά πολλοί οδηγοί δείχουν απαράδεκτη συμπεριφορά».

Ελλιπής μέριμνα για το θέμα παρατηρείται και από την πλευρά των δημοτικών αρχών, οι οποίες κωφεύουν στην οδηγία «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Σύμφωνα με την οδηγία και για την ασφαλή κίνηση των πεζών προβλέπεται ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου το 1,5 μέτρο. Μάλιστα, οδοί πλάτους μικρότερου των 6 μέτρων προτείνεται να πεζοδρομούνται για την ασφάλεια κίνησης όλων.

Δυστυχώς, οι πεζοί στην πράξη περιορίζονται σε πεζοδρόμια μικρότερα του μισού μέτρου, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις έχουν διάφορα εμπόδια, όπως δέντρα, κάδους απορριμμάτων και παρκαρισμένα οχήματα που εμποδίζουν την κίνησή τους.

«Δεν μπορώ να αφήσω το παιδί μου να πάει μόνο του ούτε μέχρι το περίπτερο», μας λέει κάτοικος σε μαράσι της Ρόδου. «Δεν υπάρχει καμία προστασία από τα μηχανάκια, εδώ ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, κινδυνεύουμε όλοι μας καθημερινά».

Ανεπαρκής σχεδιασμός, πρωτοφανής παρανομία και δυσκολία αστυνόμευσης είναι το τρίπτυχο της πρωτιάς του νησιού μας στα τροχαία ατυχήματα. Ένας τόσο ωραίος τόπος με φυσικό κάλλος και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, έχει καταλήξει να είναι ένα μεγάλο νεκροταφείο οδηγών και πεζών.

Ας ελπίσουμε ότι υπεύθυνοι του δήμου και της περιφέρειας θα λάβουν κάποια στιγμή αποφασιστικά μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο νησί μας.

Διαβάστε ακόμη

Συνεδριάζει στις 10 Μαΐου η Δημοτική Επιτροπή Ρόδου

Ο εορτασμός της Ημέρας της Εθνικής Αντίστασης

Αποτελέσματα αρχαιρεσιών Συνδικάτου Εργαζομένων «ΡΟΔΑ»

Η συμβολή του Ομίλου Mitsis και της ΑΜΚΕ «Κωνσταντίνου Μήτση» στην ανάπτυξη και ευημερία του τόπου μας

Στην Κάλυμνο Μ.Πέμπτη βράδυ και Μ.Παρασκευή ο Γ.Νικητιάδης

Όχημα κύλησε ανεξέλεγκτο από χώρο στάθμευσης και κόντεψε να «προσγειωθεί» στο δρόμο

Με ηλεκτρική αντλία και 9 μπιτόνια έκλεβε καύσιμα από πρατήριο της Κω

Ανοίγει το ίδρυμα Marc de Montalembert την Τετάρτη 8 Μαΐου 2024