Διάρρηξη - σοκ στη Ρόδο: Άρπαξαν τεράστια χάλκινα έργα τέχνης από την αποθήκη του καλλιτέχνη – γλύπτη Κώστα Νεοφύτου

Διάρρηξη - σοκ στη Ρόδο: Άρπαξαν τεράστια χάλκινα έργα τέχνης από την αποθήκη  του καλλιτέχνη – γλύπτη Κώστα Νεοφύτου

Διάρρηξη - σοκ στη Ρόδο: Άρπαξαν τεράστια χάλκινα έργα τέχνης από την αποθήκη του καλλιτέχνη – γλύπτη Κώστα Νεοφύτου

Μιχάλης Μαστής

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 6360 ΦΟΡΕΣ

Απίστευτης αθλιότητας και θρασύτητας η κλοπή που τελέσθηκε

Μια απίστευτης θρασύτητας και αθλιότητας κλοπή, αποκαλύπτει σήμερα η «Ροδιακή». Πρόκειται για την αρπαγή 15 έργων τέχνης από χαλκό, βάρους από 200 έως και 1.500 κιλά το καθένα(!) από τις αποθήκες του Ροδίτη γλύπτη κου Κώστα Νεοφύτου.

Η κλοπή έγινε από τις εγκαταστάσεις όπου φυλάσσονταν τα έργα τέχνης και τα οποία ο καλλιτέχνης επρόκειτο να δωρίσει στη Ρόδο, μέσω μουσείου χάλκινων έργων που θα ετοίμαζε όπως ήταν το όνειρό του εδώ και πολλά χρόνια.


Πρόκειται για τον Ροδίτη γλύπτη, ο οποίος έχει χαρίσει έργα τέχνης που κοσμούν το νησί της Ρόδου, όπως τα τεράστια δελφίνια από χαλκό τα οποία βρίσκονται στο λιμάνι της πόλης και πολλά άλλα.


Το γεγονός έχει καταγγελθεί ήδη στις αρχές ασφαλείας του νησιού μας και οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών, εκτιμάται ότι βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Αυτό που ανησυχεί πάντως τον ιδιοκτήτη των έργων, είναι να εντοπιστούν οι δράστες, πριν καταφέρουν να τα κόψουν, να τα τεμαχίσουν ή να τα λιώσουν προκειμένου να τα πουλήσουν ως μέταλλο. Γιατί για να πουληθούν ως έργα τέχνης θεωρείται σχεδόν ακατόρθωτο, αφού σε μια τέτοια περίπτωση θα εντοπίζονταν και θα συλλαμβάνονταν.

«Έκλεψαν τα όνειρά μου, την ψυχή μου, την ίδια μου τη ζωή»
Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος στη «Ροδιακή» ο κος Κώστας Νεοφύτου, εξέφρασε τη λύπη του για την αθλιότητα αυτή και κάλεσε τις αρμόδιες αρχές να πράξουν το καθήκον τους εντοπίζοντας τους δράστες και τα πολύτιμα αυτά έργα του πριν να τα εξαφανίσουν και τα αλλοιώσουν.

 


«Νοιώθω ότι μου έκλεψαν ένα κομμάτι από την ψυχή μου – είπε μιλώντας στη «Ροδιακή». Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Κατά καιρούς και εγώ ως επιχειρηματίας – καλλιτέχνης και πολλοί άλλοι συμπολίτες μας, έχουν πέσει θύματα κλοπών, μετάλλου ή άλλων αντικειμένων.


Από το 2020 και μετά, οι διαρρήξεις και κλοπές που είχα στο εργοστάσιο – εργαστήριο που διατηρώ είχαν αρχίσει να πυκνώνουν. Τι έκανα λοιπόν αφού δεν σταματούσαν; Αναγκάστηκα να απομακρύνω όλα τα μικρότερης εμβέλειας έργα μου από το σημείο και να τα μεταφέρω σε άλλο μέρος, πιο ασφαλές. Άφησα εκεί μόνο κάποια κομμάτια ασήμαντα για μένα (καλλιτεχνικά) αλλά και τα σπουδαία αυτά 15 έργα, τα οποία θεώρησα ότι επειδή είχαν βάρος από 200 κιλά έως και ενάμιση τόνο, (πολλά έφθαναν σε ύψος ακόμα και τα 2,5 μέτρα) ότι δεν θα μπορούσε κανείς να τα κλέψει.


Έβαλα και ιδιωτική εταιρεία φύλαξης για το χώρο. Πλήρωνα από την τσέπη μου, ποσά της τάξης των 1.500 έως 2.000 ευρώ κάθε μήνα. Ούτε αυτό τους αποθάρρυνε. Κατά διαστήματα, δεχόμασταν μικροδιαρρήξεις κι εγώ και άλλοι κάτοικοι της περιοχής βέβαια. Ξεκίνησαν να κλέβουν μικρά έργα μου... μπρούτζινα.


Οι διαρρήξεις πολλαπλασιάστηκαν όμως. Δεν σταματούσαν με τίποτα. Παρά τους ελέγχους μου, τις εφόδους και όλα όσα μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος για να φυλάξει την περιουσία και τα έργα του.


Το αποτέλεσμα ήταν αυτό, που αντίκρισα τη Μεγάλη Πέμπτη κι έπαθα σοκ:
Μου άρπαξαν όλα τα έργα τέχνης μου. Αυτά τα τεράστια. Ασήμαντα για κάποιους, που θα τα ζυγίσουν και θα τα αγοράσουν με το κιλό. Για μένα όμως ήταν η ζωή μου ολόκληρη. Η αγάπη μου. Τα παιδιά μου. Τα δημιουργούσα χρόνια ολόκληρα. Και το όνειρό μου ήταν να μείνουν αυτά πίσω. Να τα δωρίσω. Να τα αφήσω στους ροδίτες να τα βλέπουν. Δυστυχώς τα όνειρά μου έγιναν εφιάλτης...»


Πώς έγινε η διάρρηξη και πώς οι δράστες κατάφεραν να σηκώσουν τα έργα
Από τα πρώτα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι αρμόδιες αρχές, η διάρρηξη – μαμούθ, φαίνεται ότι έγινε με απόλυτα οργανωμένο τρόπο. Αρχικά οι δράστες είχαν βολιδοσκοπήσει το χώρο και ήξεραν πολύ καλά, πώς έπρεπε να κινηθούν και τι έπρεπε να κάνουν και να μην κάνουν.

Είχαν υπολογίσει άριστα τους χρόνους τους, αλλά κυρίως τα εργαλεία που χρειάζονταν για να φορτώσουν γρήγορα και να εξαφανίσουν τα χάλκινα αυτά έργα τέχνης. Εκτιμάται ότι στην κλοπή αυτή, πήραν μέρος περισσότερα από 10 άτομα, καθώς απαιτούνταν τεράστια μυϊκή δύναμη για να μετακινήσουν και να φορτώσουν τα έργα.

Στο σημείο δεν βρέθηκαν ρινίσματα χαλκού, που θα παρέπεμπαν σε κοπή των έργων τέχνης. Κατά συνέπεια, υπολογίζεται ότι τα έργα φορτώθηκαν σε μεγάλα αυτοκίνητα με μεταφερόμενο γερανάκι που λειτουργεί είτε ηλεκτρικά είτε χειροκίνητα. Η κλοπή όλων των έργων έγινε μέσα σε ένα βράδυ, αφού την προηγούμενη μέρα είχε γίνει επιθεώρηση του χώρου από τον ιδιοκτήτη και όλα ήταν στη θέση τους.

Ενημερώθηκε και η Πανελλήνια Ένωση καλλιτεχνών - γλυπτών
Σε επικοινωνία που υπήρξε με την Πανελλήνια Ένωση καλλιτεχνών – γλυπτών, έγινε πλήρης ενημέρωση από τον Ροδίτη γλύπτη για το τι συνέβη στη Ρόδο. Μάλιστα, επειδή το φαινόμενο δεν είναι το μοναδικό σε όλη τη χώρα (η κλοπή έργων από μέταλλο) αναμένεται να προταθεί η αυστηροποίηση του νόμου και από πλημμέλημα να γίνει κακούργημα το συγκεκριμένο αδίκημα. Σε κάθε περίπτωση, για την εξιχνίαση της υπόθεσης θα πρέπει να κλιμακωθούν οι έρευνες και να τεθεί σε προτεραιότητα, πριν τα έργα αυτά αχρηστευθούν.

Διαβάστε ακόμη

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»