Μ. Κόνσολας: Επτά προτάσεις για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα του κλάδου των ταξί

Μ. Κόνσολας: Επτά προτάσεις για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα του κλάδου των ταξί

Μ. Κόνσολας: Επτά προτάσεις για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα του κλάδου των ταξί

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1378 ΦΟΡΕΣ

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κατέθεσε επτά (7) συγκεκριμένες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των ταξί στην κατεύθυνση της στήριξης και ενίσχυσης της βιωσιμότητας του κλάδου.

Οι προτάσεις του κ. Κόνσολα είναι οι εξής:

1ον: Κωδικοποίηση όλης της νομοθεσίας (νόμοι και υπουργικές αποφάσεις) που διέπουν τη λειτουργία του κλάδου.

2ον: Διαμόρφωση ενός νέου και σύγχρονου κανονισμού λειτουργίας για τα ταξί, σε συνεργασία με τους θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου.

3ον: Επιβολή κανόνων στη λειτουργία των πλατφορμών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επιβατικών μεταφορών στην Ελλάδα. Εάν δεν καταβάλλουν τις φορολογικές εισφορές (λόγω του ότι δεν έχουν έδρα στην Ελλάδα), δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

4ον: Κανόνες για τη λειτουργία των ΕΙΧ με οδηγό. Θα πρέπει να καθιερωθεί ειδικό μητρώο για την καταγραφή τους αλλά και να θεσπιστεί υποχρέωση ανάρτησης της σύμβασης μεταφοράς στην πλατφόρμα του Υπουργείου, σε πραγματικό χρόνο και πριν αυτή πραγματοποιηθεί και όχι κατόπιν εορτής.

5ον: Με δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση απαιτεί χρόνο και τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών θα πρέπει στο ενδιάμεσο διάστημα να εξεταστεί η λύση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (φιλικών προς το περιβάλλον) και να διαμορφωθούν προγράμματα χρηματοδότησης για οχήματα που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.

6ον: Διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα δίνει φορολογικά κίνητρα σε ιδιοκτήτες ταξί να συστήνουν από κοινού εταιρείες για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς.

7ον: Έκδοση Υπουργικών αποφάσεων για τα 7θέσια-9θέσια των Περιφερειών Αττικής, Κρήτης, Επτανήσων και Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του Μάνου Κόνσολα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών: 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας των ταξί στην κατεύθυνση της στήριξης και ενίσχυσης της βιωσιμότητας του κλάδου»

Κύριε Υπουργέ,

Το ταξί αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των δημόσιων συγκοινωνιών, έχει κοινωνικό ρόλο και χαρακτήρα. Οι όποιες αλλαγές έχουν επέλθει στις συνθήκες και στην αγορά δεν πρέπει να λειτουργούν ανασχετικά στη βιωσιμότητα του κλάδου.

Αντίθετα, οι αλλαγές αυτές επιβάλλουν τον εκσυγχρονισμό και την επικαιροποίηση του θεσμικού και νομοθετικού πλαισίου που επηρεάζει την λειτουργία του κλάδου.

Σε αυτή την κατεύθυνση η Πολιτεία οφείλει να εξετάσει ζητήματα , όπως:

1ον: Την κωδικοποίηση όλης της νομοθεσίας (νόμοι και υπουργικές αποφάσεις) που διέπουν τη λειτουργία του κλάδου.

2ον: Τη διαμόρφωση ενός νέου και σύγχρονου κανονισμού λειτουργίας για τα ταξί, σε συνεργασία με τους θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου.

3ον: Να τεθούν κανόνες στη λειτουργία των πλατφορμών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επιβατικών μεταφορών στην Ελλάδα. Εάν δεν καταβάλλουν τις φορολογικές εισφορές (λόγω του ότι δεν έχουν έδρα στην Ελλάδα), δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

4ον: Κανόνες για τη λειτουργία των ΕΙΧ με οδηγό. Θα πρέπει να καθιερωθεί ειδικό μητρώο για την καταγραφή τους αλλά και να θεσπιστεί υποχρέωση ανάρτησης της σύμβασης μεταφοράς στην πλατφόρμα του Υπουργείου, σε πραγματικό χρόνο και πριν αυτή πραγματοποιηθεί και όχι κατόπιν εορτής.

5ον: Με δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση απαιτεί χρόνο και τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών θα πρέπει στο ενδιάμεσο διάστημα να εξεταστεί η λύση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (φιλικών προς το περιβάλλον) και να διαμορφωθούν προγράμματα χρηματοδότησης για οχήματα που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικό καύσιμο.

6ον: Διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα δίνει φορολογικά κίνητρα σε ιδιοκτήτες ταξί να συστήνουν από κοινού εταιρείες για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς.

7ον: Έκδοση Υπουργικών αποφάσεων για τα 7θέσια-9θέσια των Περιφερειών Αττικής, Κρήτης, Επτανήσων και Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Ποιες από τις ανωτέρω προτάσεις προτίθεται να εξετάσει το Υπουργείο προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα του κλάδου των ταξί, θέτοντας και ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

 

Διαβάστε ακόμη

Μ. Κόνσολας: «Υπόθεση όλων μας η αναβάθμιση της Σχολής Δυτών στην Κάλυμνο»

Μ. Κόνσολας: «Μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σε Κάρπαθο, Σύμη, Αστυπάλαια και σε περιοχές της Ρόδου»

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση των Τομέων του ΕΚΑΒ στα Δωδεκάνησα

Επικοινωνία της Μίκας Ιατρίδη με την Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου για τις άδειες φορτηγών

Δήλωση του Δημήτρη Γάκη από τη Νίσυρο για την επίσκεψη των Σακελλαρίδη και Σαράντη

Για περιοδεία στην Κω βρίσκεται η υποψήφια Ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κατερίνα Σαράντη

Πασχαλινά γεύματα αγάπης από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά, στα πληρώματα σκαφών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Αιγαίο

Βασίλης Α. Υψηλάντης: « Η κυβέρνηση στη διαμόρφωση του Νέου Δικαστικού Χάρτη της χώρας έλαβε υπόψη τα προβλήματα της νησιωτικότητας»