Μ. Κόνσολας: Τα επόμενα βήματα για να αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια Καρπάθου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Κάσου και Καστελόριζου

Μ. Κόνσολας: Τα επόμενα βήματα για να αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια Καρπάθου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Κάσου και Καστελόριζου

Μ. Κόνσολας: Τα επόμενα βήματα για να αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια Καρπάθου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Κάσου και Καστελόριζου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1437 ΦΟΡΕΣ

Πρωτοβουλία του Μάνου Κόνσολα για να αποσαφηνιστεί και να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός αλλά και το χρονοδιάγραμμα για την αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Καστελόριζου και Αστυπάλαιας.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, με παρέμβαση του στους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, ζητά να καθοριστούν τα επόμενα βήματα ενώ καταθέτει και προτάσεις.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κόνσολας, ήδη διαχωρίστηκε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο «τρέχει» ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία, η οποία βρίσκεται στη δεύτερη φάση αλλά απομένει να αποσαφηνιστεί η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισημαίνει ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την επιλογή συμβούλου για αυτά τα αεροδρόμια, όπως της Καρπάθου, της Καλύμνου, της Κάσου, του Καστελόριζου και της Αστυπάλαιας.

Ο Μάνος Κόνσολας θέτει τα εξής ζητήματα:

- Πότε θα υπογραφεί η σύμβαση με τον μειοδότη για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

- Ποιο θα είναι το μοντέλο αξιοποίησης με δεδομένο ότι στην αρχική διακήρυξη, αναφερόταν ότι η αξιοποίηση θα γίνει με δομή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ή και παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή.

- Αν θα διαχωριστεί η αξιοποίηση των 22 αυτών αεροδρομίων σε clusters, ανάλογα με το αν είναι υψηλής ή χαμηλής κίνησης.

Όπως τονίζει ο κ. Κόνσολας, κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο για αεροδρόμια ακριτικών νησιών με μειωμένη κίνηση για αυτό και θα πρέπει είτε να ενταχθούν (υποχρεωτικά) σε clusters μαζί με αεροδρόμια υψηλής κίνησης, είτε να υπάρξει ενιαία σύμβαση παραχώρησης και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Θα μπορούσε, επίσης, η αξιοποίηση των αεροδρομίων στα ακριτικά νησιά να συνοδεύεται και από φορολογικά κίνητρα για τον στρατηγικό επενδυτή που θα επενδύσει σε αεροδρόμια όπως της Καρπάθου, της Καλύμνου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Αστυπάλαιας και άλλων που δεν παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω χαμηλής κίνησης.

Το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Κόνσολα: 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Κύριο Υπουργό Οικονομικών

 

ΘΕΜΑ: «Αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων»

 

Κύριοι Υπουργοί,

Η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί έναν από τους στόχους της νέας θητείας αυτής της κυβέρνησης.

Ήδη διαχωρίστηκε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο «τρέχει» ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία, η οποία βρίσκεται στη δεύτερη φάση αλλά απομένει να αποσαφηνιστεί η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Αναφέρομαι στα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.

Ήδη ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την επιλογή συμβούλου για αυτά τα αεροδρόμια.

Μένει να αποσαφηνιστεί:

1ον: Πότε θα υπογραφεί η σύμβαση με το μειοδότη για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

2ον: Ο τρόπος της αξιοποίησης με δεδομένο ότι στην αρχική διακήρυξη, αναφερόταν ότι η αξιοποίηση θα γίνει με δομή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ή και παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή.

3ον: Με δεδομένο ότι σε αεροδρόμια με υψηλή κίνηση, όπως της Πάρου, της Νάξου και της Χίου, έχουν δρομολογηθεί διαγωνισμοί με έργα αναβάθμισης, ποια θα είναι η εξέλιξη ως προς το διαγωνισμό σε αυτά τα αεροδρόμια. Θα διαχωριστούν από τα υπόλοιπα;

4ον: Αν θα διαχωριστεί η αξιοποίηση των 22 αυτών αεροδρομίων σε clusters, ανάλογα με το αν είναι υψηλής ή χαμηλής κίνησης. Κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο για αεροδρόμια ακριτικών νησιών με μειωμένη κίνηση για αυτό και θα πρέπει είτε να ενταχθούν (υποχρεωτικά) σε clusters μαζί με αεροδρόμια υψηλής κίνησης είτε να υπάρξει ενιαία σύμβαση παραχώρησης και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Θα μπορούσε, επίσης, η αξιοποίηση των αεροδρομίων στα ακριτικά νησιά να συνοδεύεται και από φορολογικά κίνητρα για τον στρατηγικό επενδυτή που θα επενδύσει σε αυτά.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί

  1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός αλλά και το χρονοδιάγραμμα για την αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων;
  2. Πότε θα υπογραφεί η σύμβαση με το μειοδότη που έχει επιλεγεί για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών;
  3. Με ποιο τρόπο θα αποφευχθεί η περίπτωση να μην υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια μικρών ακριτικών νησιών;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

 

 

 

Διαβάστε ακόμη

Την ενίσχυση του 2θέσιου Νηπιαγωγείου Αστυπάλαιας με δεύτερο νηπιαγωγό ζήτησε η Μίκα Ιατρίδη από την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη

Μάνος Κόνσολας: «Βιώσιμος τουρισμός σημαίνει επένδυση στην ποιότητα» - Ομιλία στο Διεθνές Συνέδριο στα Κύθηρα

Συγχαρητήριο μήνυμα Μίκας Ιατρίδη για τη διάκριση της Ροδίτισσας γιατρού Σπυριδούλας Σπανού

Πρόταση Μίκας Ιατρίδη για παραχώρηση δημοσίων ακινήτων σε δημόσιους λειτουργούς

Παρέμβαση του Βασίλη Α. Υψηλάντη για τα κενά στα Πρωτοδικεία Ρόδου και Κω

Πρόταση του Μάνου Κόνσολα για τη χορήγηση μικρών άτοκων δανείων σε πολύ μικρές επιχειρήσεις και ατομικές επιχειρήσεις σε νησιά κάτω των 3.000 κατοίκων

Μάνος Κόνσολας: «Να προχωρήσει η διαδικασία αναγνώρισης δημοτικών οδών στα θεωρούμενα “τυφλά” οικόπεδα κάτω των 4 στρεμμάτων»

Γιάννης Παππάς: Υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση στάθμευσης του αεροδρομίου Καρπάθου