Σεμινάριο Επιβίωσης και Αυτοσχεδιασμού στο 4ο ΓΕΛ Ρόδου: «Όταν το Στραγγιστήρι γίνεται “Γκαζάκι”»

Σεμινάριο Επιβίωσης και Αυτοσχεδιασμού στο 4ο ΓΕΛ Ρόδου: «Όταν το Στραγγιστήρι γίνεται “Γκαζάκι”»

Σεμινάριο Επιβίωσης και Αυτοσχεδιασμού στο 4ο ΓΕΛ Ρόδου: «Όταν το Στραγγιστήρι γίνεται “Γκαζάκι”»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 385 ΦΟΡΕΣ

Την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025, υλοποιήθηκε, στις εγκαταστάσεις του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου, το σεμινάριο, με θέμα: «Επιβίωση σε Φυσικές & Ανθρωπογενείς Καταστροφές». Το σεμινάριο συνδιοργανώθηκε από τους συμβούλους Εκπαίδευσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Δωδεκανήσου σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό.

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων επιβίωσης, η επαρκής προετοιμασία και ο κατάλληλος σχεδιασμός, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά και με αυτάρκεια στην αντιμετώπιση έκτακτων φαινομένων, τα οποία είναι ολοένα και πιο πιθανό να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλειά μας.

Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο κος Πολυδεύκης Βανίδης, μέλος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ο οποίος ανέπτυξε τις βασικές αρχές αυτής της φιλοσοφίας, με κατανοητό, περιεκτικό λόγο και παραδείγματα, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε παρόμοιες έκτακτες ανάγκες.

Το πλούσιο περιεχόμενο κάλυψε κρίσιμες γνώσεις και δεξιότητες προετοιμασίας έναντι σοβαρών συμβάντων όπως σεισμοί, πυρκαγιές, βιομηχανικά ατυχήματα, εκτεταμένες διακοπές ρεύματος και εμπόλεμες καταστάσεις.

Έμφαση δόθηκε στην πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και στην αυτοσχέδια κατασκευή χρηστικών αντικειμένων από απλά υλικά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιβίωση σε συνθήκες έλλειψης. Ενδεικτικά, αναλύθηκε πώς οι συμμετέχοντες μπορούν να μεταμορφώσουν κοινά αντικείμενα σε εργαλεία πρώτης ανάγκης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αυτοσχέδιο "γκαζάκι" (μια συσκευή θέρμανσης/μαγειρέματος), το οποίο μπορεί να κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας ως βάση ένα στραγγιστήρι για μαχαιροπήρουνα.

Επίσης, αναπτύχθηκαν θέματα όπως οι προτεραιότητες για την διατήρηση της ζωής και η σημασία του σακιδίου επιβίωσης.

Στο τέλος του σεμιναρίου, πραγματοποιήθηκε εποικοδομητική συζήτηση και διατυπώθηκαν προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών αυτών κατασκευών και δεξιοτήτων στο σχολικό περιβάλλον, ενώ μοιράστηκε και σχετικό ενημερωτικό υλικό.

Οι συνδιοργανωτές εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή διοργάνωση του σεμιναρίου: τον εισηγητή κο Βανίδη Πολυδεύκη, τον διευθυντή του 4ου ΓΕΛ Ρόδου, κ. Χατζηπλή Παναγιώτη, για τη φιλοξενία, τον εκπαιδευτικό, κ. Βασίλη Ελβάνογλου, για την τεχνική υποστήριξη και όλους τους συναδέλφους που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση.

Διαβάστε ακόμη

Γυμνάσιο Σορωνής: Συμμετοχή στον Διεθνή Διαγωνισμό Πληροφορικής & Υπολογιστικής Σκέψης Bebras

Ευχαριστίες από το Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών του

Η ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Σορωνής ανακαλύπτει τα ιστορικά και πολιτιστικά μονοπάτια του χωριού

Επίσκεψη μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιαλυσού στο Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου

Η Ρόδος στο επίκεντρο του διαλόγου για την Εκπαίδευση και την Τεχνολογία — Διπλό Επιστημονικό Συνέδριο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της ΕΤΠΕ

Καινοτομία και Ευρωπαϊκή Συνεργασία: Οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ρόδου ξεχώρισαν στη Ρουμανία με STEM έργα

Νέος δάσκαλος για τους δύο μαθητές στην Τέλενδο: «Όταν έμαθα ότι κλείνει το σχολείο, το είδα ως τεράστια ευκαιρία να πάω να το ανοίξω»

Ψηφιακή Καινοτομία στην Εκπαίδευση – Το 4ο ΓΕΛ Ρόδου παρουσιάζει το έργο Erasmus+ “Digital for Active Education