Καινοτομία και Ευρωπαϊκή Συνεργασία: Οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ρόδου ξεχώρισαν στη Ρουμανία με STEM έργα
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 562 ΦΟΡΕΣ
Στο πλαίσιο του Erasmus+ “Digital for Active Education”
Η διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση (Learning-Teaching-Training Activity) πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025 και αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία συνεργασίας, καινοτομίας και ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM, αναδεικνύοντας τη δυναμική συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκές δράσεις μάθησης και ανταλλαγής καλών πρακτικών.
Στη συνάντηση συμμετείχαν πέντε μαθητές/-τριες της Β΄ Λυκείου: Δήμητρα Ζανδέ, Ευτυχία Καλτσή, Ανδριάνα Μπαντίδα, Ραφαηλία Σταυρίδη και Κωνσταντίνος Μπαλτάς, καθώς και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου: Ματζαβίνου Θεοχαρώ και Θεουλάκης Κυριάκος.

Οι μαθητές/-τριες συνεργάστηκαν με συνομηλίκους τους από σχολεία της Ευρώπης σε εργαστήρια STEM, αναπτύσσοντας δεξιότητες δημιουργικότητας, υπολογιστικής και κριτικής σκέψης και σχεδιάζοντας πρωτότυπα ηλεκτρονικά έργα στην κατηγορία “Alarms and Accident Prevention”, όπως:
• Σύστημα ανίχνευσης φωτιάς σε δασικές ζώνες με ενεργοποίηση συναγερμού.
• Ανιχνευτής βρέφους σε πίσω κάθισμα αυτοκινήτου σε υψηλές θερμοκρασίες με συναγερμό.
• Σύστημα προστασίας κτιρίων από σεισμό.
• Ανίχνευση διαρροής υγραερίου και φωτιάς σε εργαστήριο φυσικών επιστημών,
• Σύστημα συναγερμού διάρρηξης με χρήση αισθητήρων.

Όλα τα έργα σχεδιάστηκαν με μικροελεγκτές Arduino, αισθητήρες, οθόνες LCD και χαμηλού κόστους, φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες, ενσωματώνοντας πρακτικά γνώσεις φυσικής, πληροφορικής και μηχανικής.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα και την ιστορία της Ρουμανίας, μέσα από επισκέψεις σε σημεία ενδιαφέροντος όπως το Βουκουρέστι, το κάστρο Πέλετς στη Σινάια, το κάστρο Μπραν, το Μπρασόβ, καθώς και σε επιστημονικά εργαστήρια και ινστιτούτα όπως το Σεισμολογικό Παρατηρητήριο Βραντσιοάια, όπου παρακολούθησαν σε πραγματικό χρόνο σεισμική δραστηριότητα μεγέθους 4,2 Ρίχτερ, και το Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου της Τρανσυλβανίας, με ξεναγήσεις σε χώρους μελέτης επιστήμης υλικών, 3D printers, ολογράμματα, ρομπότ και πρότζεκτ φοιτητών για τη δημιουργία αυτοκινήτων πολλαπλών χρήσεων.

Το πρόγραμμα έδωσε στους μαθητές/-τριες τη δυνατότητα να συνεργαστούν με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, να ανταλλάξουν ιδέες και εμπειρίες και να γνωρίσουν την κουλτούρα και τις αξίες των διαφορετικών λαών της Ευρώπης, προάγοντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα, την αλληλεγγύη και τη φιλία.

Η παιδαγωγική ομάδα του Σχολείου, αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς Ματζαβίνου Θεοχαρώ (ΠΕ04.01) και Θεουλάκη Κυριάκο (ΠΕ03), συντόνισε τη συμμετοχή των μαθητών/-τριών, οι οποίοι/-ες επέστρεψαν με πολύτιμες γνώσεις, εμπειρίες και νέες ευρωπαϊκές συνεργασίες.

«Το σχέδιο Erasmus+ KA220 με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι αποκλειστικά των συγγραφέων και δεν αντανακλούν κατ' ανάγκη τις απόψεις και τις γνώμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Εθνικής Πορτογαλικής Υπηρεσίας. Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε ο Εθνικός Πορτογαλικός Οργανισμός μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γι’ αυτές».

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News