«Δώστε χρήματα για την προβολή του Τουρισμού, πριν να είναι αργά. Η Τρόικα, αλλά και οι αγορές, θεωρούν τον τουρισμό από τους βασικότερους παράγοντες στην προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Αντί όμως για αυτό η έλλειψη ενδιαφέροντος για την προβολή του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι, τμήμα των εσόδων από τα καζίνο της Πάρνηθας και της Κέρκυρας που βάσει του Ν.2919 προορίζονται αποκλειστικά για τη διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού, χρησιμοποιούνται για την κάλυψη άλλων, άσχετων με τον τουρισμό, αναγκών».

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και ζητά από την κυβέρνηση να κατανοήσει το ρόλο του τουρισμού στην ανάκαμψη της χώρας. Κάνει δε αναφορά στην πρόσφατη άρνηση του υπουργείου Οικονομικών να εγκρίνει κονδύλι ύψους 50 εκατ. ευρώ για να χρησιμοποιηθεί από τον ΕΟΤ στην αποπληρωμή του χρέους προς τα ΜΜΕ (40 εκατ. ευρώ) και στην προβολή του ελληνικού τουρισμού (10 εκατ. ευρώ).

Η άρνηση αυτή, σημειώνει ο ΣΕΤΕ, «έχει ως αποτέλεσμα ο ελληνικός τουρισμός και η Ελλάδα γενικότερα, να μην τυγχάνουν της παραμικρής προβολής, μειώνοντας έτσι τις όποιες δυνατότητες-πιθανότητες για αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας. Έτσι, μένουν ανεκμετάλλευτες και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στη διεθνή τουριστική αγορά, λόγω και των προβλημάτων σε άλλους Μεσογειακούς προορισμούς».

Μάλιστα ο ΣΕΤΕ σημειώνει πως «οι ευσεβείς πόθοι και οι καλές προθέσεις, όπως εκφράζονται σε διαδικτυακό επίπεδο αποσκοπούν κυρίως σε εσωτερική κατανάλωση, σε καμία περίπτωση δε συνιστούν προσπάθεια προβολής του ελληνικού τουρισμού».

Αποτέλεσμα της αδυναμίας αντιμετώπισης του θέματος της τουριστικής προβολής, είναι να υποβαθμίζονται οι προσπάθειες που γίνονται για τη διευκόλυνση της χορήγησης visa, αλλά και οι προσπάθειες του υπουργείου Εργασίας και του ΟΑΕΔ για τη στήριξη της απασχόλησης. Ενώ μέσα σε αυτό το αρνητικό πλαίσιο, μειώνεται ακόμα περισσότερο το όποιο ενδιαφέρον για τουριστικές επενδύσεις.

Οι επιχειρηματίες του Τουρισμού επαναφέρουν και το θέμα για τη δημιουργία εταιρείας Μάρκετινγκ σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται πάντα σε επίπεδο συζητήσεων, χωρίς καμία σαφή ένδειξη βούλησης της Πολιτείας για την υλοποίησή του.

Αλλά και η ΓΕΠΟΕΤ σε ανακοίνωση της υπογραμμίζει ότι: «Αν και είχαν δημιουργηθεί υψηλές προσδοκίες στον κλάδο από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για ενιαία αντιμετώπιση πολιτισμού, αθλητισμού και τουρισμού αυτές διαψεύστηκαν στην πράξη, αφού αντί να επιλύονται τα προβλήματα δημιουργούνται συνεχώς νέα, όταν δεν υπάρχει ένας Μάνατζερ που θα έχει υπό την εποπτεία του όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του τουρισμού».

Κάνει αναφορά στην δραστική μείωση της προβολής της χώρας στο εξωτερικό με την περικοπή κάθε είδους διαφημιστικής δαπάνης -πλην διαδικτύου- με αποτέλεσμα την απουσία της χώρας μας από σημαντικές τουριστικές εκθέσεις (παρουσία σε 34 λιγότερες εκθέσεις σε σχέση με πέρυσι).

Και υπογραμμίζει πως «μόνο η συστηματική επένδυση σε προβολή και διαφήμιση της χώρας και η ύπαρξη σταθερής ηγεσίας στο τουρισμό με μικρή και αποτελεσματική σύνθεση (που θα υπάγεται απευθείας στον πρόεδρο της Κυβέρνησης) θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση της ατμομηχανής της εγχώριας οικονομίας που είναι ο τουρισμός, γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να συμβάλλει στην ταχύτερη μείωση του δημόσιου χρέους».