Παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους

Παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους

Παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 250 ΦΟΡΕΣ

Την εγκύκλιο για τον τρόπο μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους για τα εισοδήματα που αποκτούν από 1.1.2013 απέστειλε το υπουργείο Οικονομικών στις εφορίες και στα λογιστήρια των επιχειρήσεων.

Την εγκύκλιο για τον τρόπο μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους για τα εισοδήματα που αποκτούν από 1.1.2013 απέστειλε το υπουργείο Οικονομικών στις εφορίες και στα λογιστήρια των επιχειρήσεων.

Όπως υπενθυμίζεται στην εγκύκλιο που υπογράφεται από τον υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Μαυραγάνη η παρακράτηση φόρου εισοδήματος από φέτος γίνεται με βάση τη νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος για μισθωτούς και συνταξιούχους που ισχύει με βάση τον νέο φορολογικό νόμο.

Η κλίμακα αυτή είναι η εξής:

ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΙΣΘΩΤΩΝ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ

Κλιμάκιο εισοδήματος (ευρώ) Φορολογικός συντελεστής % Φόρος κλιμακίου (ευρώ) Σύνολο Εισοδήματος (ευρώ) Σύνολο Φόρου (ευρώ)

25.000 22 5.500 25.000 5.500

17.000 32 5.440 42.000 10.940

Υπερβάλλον 42

Ο φόρος που προκύπτει από την κλίμακα μειώνεται ως εξής:

- Για εισόδημα μέχρι και 21.000 ευρώ κατά 2.100 ευρώ. Εφόσον ο φόρος που προκύπτει είναι μικρότερος των 2.100 ευρώ το ποσό μείωσης περιορίζεται στο ποσό του φόρου.

- Για εισόδημα πάνω από 21.000 ευρώ το ποσό μείωσης περιορίζεται κατά 100 ευρώ ανά 1.000 ευρώ εισοδήματος και μέχρι εξαντλήσεως του ποσού των δύο 2.100 ευρώ.

Αναλυτικότερα στην εγκύκλιο περιλαμβάνεται ενδεικτικός πίνακας για τον ευκολότερο υπολογισμό των μειώσεων φόρου που ισχύσουν για εισοδήματα μέχρι 43.000 ευρώ

Ετσι:

Ετήσιο καθαρό εισόδημα (βάσει αναγωγής) Φόρος (βάσει κλίμακας μισθωτών - συνταξιούχων) Τελικός φόρος (μετά τη μείωση)

5.000 1.100 0 (1.100-1.100)

18.000 3.960 1.860 (3.960-2.100)

18.500 4.070 1.970 (4.070-2.100)

21.000 4.620 2.520 (4.620-2.100)

21.200 4.664 2.564 (4.664-2.100)

21.500 4.730 2.730 (4.730-2.000)

21.900 4.818 2.818 (4.818-2.000)

22.000 4.840 2.840 (4.840-2.000)

22.600 4.972 3.072 (4.972-1.900)

23.000 5.060 3.160 (5.060-1.900)

24.000 5.280 3.480 (5.280-1.800)

25.000 5.500 3.800 (5.500-1.700)

25.300 5.596 3.896 (5.596-1.700)

26.000 5.820 4.220 (5.820-1.600)

27.000 6.140 4.640 (6.140-1.500)

28.000 6.460 5.060 (6.460-1.400)

29.000 6.780 5.480 (6.780-1.300)

30.000 7.100 5.900 (7.100-1.200)

31.000 7.420 6.320 (7.420-1.100)

32.000 7.740 6.740 (7.740-1.000)

32.499 7.899,68 6.899,68 (7.899,68-1.000)

32.500 7.900 7.000 (7.900-900)

32.999 8.059,68 7.159,68 (8.059,68-900)

33.000 8.060 7.160 (8.060-900)

34.000 8.380 7.580 (8.380-800)

35.000 8.700 8.000 (8.700-700)

36.000 9.020 8.420 (9.020-600)

37.000 9.340 8.840 (9.340-500)

38.000 9.660 9.260 (9.660-400)

39.000 9.980 9.680 (9.980-300)

40.000 10.300 10.100 (10.300-200)

41.000 10.620 10.520 (10.620-100)

41.300 10.716 10.616 (10.716-100)

41.500 10.780 10.780 (10.780-0)

41.900 10.908 10.908 (10.908-0)

42.000 10.940 10.940 (10.940-0)

42.700 11.234 11.234 (11.234-0)

43.000 11.360 11.360 (11.360-0)

var switchTo5x=true; stLight.options({publisher: "a62b7025-1c15-422d-b317-4315738b6bb8"});

Διαβάστε ακόμη

E-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ο οδικός χάρτης των πληρωμών την εβδομάδα που έρχεται

Τέλη κυκλοφορίας: Πώς ενημερώνεστε για το ποσό - Τα πρόστιμα αν δεν πληρωθούν εγκαίρως

Συντάξεις: Έρχονται αυξήσεις - Πώς ο πληθωρισμός ανατρέπει τους υπολογισμούς

Επίδομα θέρμανσης: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις – Αυξημένες ενισχύσεις έως 1.560 ευρώ

«Ανακαινίζω»: Έως και 36.000 ευρώ μπορεί να φτάσει η επιδότηση - Ανοιχτή η πλατφόρμα για αιτήσεις

«Κουμπαράς» έως 2.400 ευρώ τον χρόνο για κάθε παιδί

Τέλη κυκλοφορίας 2027 – Η προθεσμία πληρωμής και τα πρόστιμα έως 100% για καθυστέρηση

Αναδρομικά και αυξήσεις σε εκκρεμότητα για χιλιάδες συνταξιούχους και κληρονόμους