Έμειναν εκτός νησιά Αιγαίου και κοπάδια με οζώδη από τις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 417 ΦΟΡΕΣ
Ούτε σεντ δεν έλαβαν για προκαταβολή της εξισωτικής του 2015 όσοι παραγωγοί δραστηριοποιούνται σε νησιά του Αιγαίου, παρότι σύµφωνα µε πληροφορίες της Agrenda άτοµα από το στενό κύκλο του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, διαβεβαίωναν παραγωγούς, σε αντίθεση µε τους ιθύνοντες τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ότι θα πάρουν κι εκείνοι χρήµατα.
Σηµειωτέον ότι ο οργανισµός πληρωµών µε ανακοίνωσή του την τελευταία ηµέρα του χρόνου διευκρίνιζε πως «η εν λόγω πληρωµή, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του Εγκεκριµένου Χρηµατοδοτικού Πίνακα του ΠΑΑ 2007-2013, αφορά µόνο δικαιούχους στις περιοχές στόχου Εντός και Εκτός Σύγκλισης». Για τους δικαιούχους των περιοχών στόχου «Νήσοι Αιγαίου», δεν ήταν εφικτή στην παρούσα φάση η καταβολή των οικονοµικών ενισχύσεων, εξαιτίας εξάντλησης των ορίων του Εγκεκριµένου Χρηµατοδοτικού Πίνακα του ΠΑΑ 2007-2013, όπως είχε διαµορφωθεί και εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε συνεργασία µε τις αρµόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ προβαίνει ήδη στις αναγκαίες ενέργειες, προκειµένου να πραγµατοποιηθούν οι πληρωµές των δικαιούχων στις περιοχές στόχου Νήσοι Αιγαίου».
Μάλιστα από τον οργανισµό σηµείωναν στην ίδια ανακοίνωση ότι «εντός του ∆εκεµβρίου 2015 οι συνολικές πληρωµές για την εξισωτική αποζηµίωση, περιλαµβανοµένων και της πληρωµής παλαιών εκκρεµοτήτων, ξεπερνά τα 221 εκατ. ευρώ, ποσό πολύ σηµαντικό για την λειτουργία των κτηνοτροφικών µονάδων στις ορεινές και µειονεκτικές περιοχές».
Κόπηκαν γιατί έχασαν ζώα
Την ασυνεννοησία των κρατικών υπηρεσιών φαίνεται ότι πλήρωσαν µε το να πάρουν πετσοκοµµένα ποσά εξισωτικών και εκατοντάδες κτηνοτρόφοι που διέθεταν αγελάδες, αλλά ο αριθµός του ζωικού τους κεφαλαίου είχε µειωθεί λόγω θανατώσεων που έγιναν για προστασία από την οζώδη δερµατίτιδα. Το πρόβληµα αφορά παραγωγούς Έβρου και Μακεδονίας, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι πήραν πενιχρά ποσά, γιατί όπως τους είπαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, «αρκετές τοπικές κτηνιατρικές υπηρεσίες (οι οποίες σηµειωτέον δεν δέχονται τις κατηγορίες), δεν απέστειλαν εγκαίρως τις ανανεωµένες καταστάσεις µε το ζωικό κεφάλαιο των µονάδων», ενώ δεν έλειψαν και περιπτώσεις κτηνοτρόφων στους οποίους επιβλήθηκαν και ποινές.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News