Κρασί και τυρί για να... διατηρήσετε «νέο» τον εγκέφαλο

Κρασί και τυρί για να... διατηρήσετε «νέο» τον εγκέφαλο

Κρασί και τυρί για να... διατηρήσετε «νέο» τον εγκέφαλο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 486 ΦΟΡΕΣ

Τα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά μπορεί να έχουν άμεσο αντίκτυπο στη γνωστική μας ικανότητα τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι το εύρημα της ερευνητικής μελέτης του Iowa State University, που επισημάνθηκε σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Journal of Alzheimer Disease”.

Η μελέτη, με επικεφαλής τον Δρ. Auriel Willette, επίκουρο καθηγητή στο τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Ανθρώπινης Διατροφής και τον Δρ. Brandon Kinedinst, υποψήφιο διδάκτορα Νευροεπιστήμης στο Iowa State University, αποτελεί την πρώτη μεγάλης κλίμακας ανάλυση που συνδέει συγκεκριμένα τρόφιμα με τη μείωση της γνωστικής έκπτωσης σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Ποια τρόφιμα διατηρούν τον εγκέφαλο νέο;
Τα πιο σημαντικά ευρήματα της μελέτης αναφέρουν την άμεση συσχέτιση με τα ακόλουθα τρόφιμα:

Τυρί: Το τυρί αποδείχθηκε μακράν το πιο προστατευτικό τρόφιμο για ζητήματα γνωστικής έκπτωσης που σχετίζονται με τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Κόκκινο κρασί: Η με μέτρο καθημερινή κατανάλωση αλκοόλης, ιδιαίτερα του κόκκινου κρασιού, σχετίζεται με βελτιώσεις στη γνωστική λειτουργία.

Αρνί: Η εβδομαδιαία κατανάλωση αρνιού, αλλά όχι άλλων κόκκινων κρεάτων, αποδείχθηκε ότι βελτιώνει τη μακροπρόθεσμη γνωστική ικανότητα

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού αντενδείκνυται, σύμφωνα με τους ερευνητές, ωστόσο μόνο τα άτομα που διατρέχουν ήδη κίνδυνο για τη νόσο του Αλτσχάιμερ μπορεί να χρειαστεί να παρακολουθήσουν την πρόσληψή τους για να αποφύγουν γνωστικά ζητήματα με την πάροδο του χρόνου.

Η σωστή διατροφή «προλαμβάνει» το Αλτσχάιμερ
Ο Δρ. Brandon Kinedinst αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ανάλογα με τους γενετικούς παράγοντες που έχετε, ορισμένα άτομα φαίνεται να προστατεύονται περισσότερο από τις επιδράσεις του Αλτσχάιμερ, ενώ άλλα φαίνεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο.

Ωστόσο, πιστεύω ότι οι σωστές επιλογές διατροφής μπορούν να αποτρέψουν την ασθένεια και τη γνωστική έκπτωση. Ίσως η πολυπόθητη θεραπεία να αποτελεί την αναβάθμιση των διατροφικών μας συνηθειών» επισημαίνει.

Πηγή: vita.gr

Διαβάστε ακόμη

«Μυοσκελετικά προβλήματα εν έτει 2026: ο ρόλος του ρευματολόγου, του διαιτολόγου, του ψυχολόγου, του φυσικοθεραπευτή, του χειροπρακτικού»

Τριήμερο Υγείας και Πρόληψης στην Κάλυμνο με ενημέρωση και δωρεάν καρδιολογικούς ελέγχους

Ο Δήμος Ρόδου διοργάνωσε με επιτυχία δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών στην Κρεμαστή

Δρ. Αναστάσιος Βεκρής: Ο κορυφαίος ειδικός μεταμόσχευσης μαλλιών στην Ευρώπη έχει κλινική στη Ρόδο

Γεώργιος Ι. Ρόκας: Φλεβική ανεπάρκεια – κιρσοί κάτω άκρων. Πότε η θρόμβωση στα κάτω άκρα μπορεί να είναι επικίνδυνη

Φάρμακα για το αδυνάτισμα χωρίς γιατρό: Τα περιστατικά που ανησυχούν τις υγειονομικές αρχές

Γεώργιος Ι. Ρόκας: Απολαύστε τη ζωή με όμορφα και υγιή πόδια

Νικοτίνη και εξάρτηση: 30 αποτυχημένες απόπειρες να κόψουν το κάπνισμα 1 στους 2 Έλληνες