Ροδίτικο «άρωμα» σε διεθνή επιστημονική μελέτη για τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2146 ΦΟΡΕΣ
Δύο Έλληνες εκπαιδευτικοί, με κοινό σημείο αναφοράς τη Ρόδο, ο Μανώλης Καλαμπίχης, διευθυντής του Γυμνασίου Μασσάρων, απόγονος του αείμνηστου ιδρυτή της Ροδιακής Καλαμπίχη Εμμανουήλ, και ο Στάθης Στέφος, Έλληνας πανεπιστημιακός που ζει και εργάζεται στο Εκουαδόρ, συνυπογράφουν μια σημαντική επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό “Sociedad & Tecnología”.
Το άρθρο φέρει τον τίτλο «Ψηφιακές διαφορές μεταξύ εφήβων: σύγκριση ανάμεσα στην Ελλάδα και το Εκουαδόρ» και εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές Γυμνασίου στις δύο χώρες αξιοποιούν τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην καθημερινότητά τους.
Η μελέτη βασίστηκε σε επίσημα δεδομένα από το Εκουαδόρ, καθώς και σε πρωτογενές υλικό που συγκεντρώθηκε από σχολεία της Ρόδου, αναδεικνύοντας τον ενεργό ρόλο της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας στην παραγωγή επιστημονικής γνώσης.
Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι οι μαθητές στην Ελλάδα έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, ενώ οι έφηβοι στο Εκουαδόρ χρησιμοποιούν πιο εντατικά το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα στην καθημερινότητά τους.
Το άρθρο αποτελεί μια πρωτοποριακή επιστημονική συνεργασία και λειτουργεί ως γέφυρα ανάμεσα σε δύο εκπαιδευτικούς κόσμους και πολιτισμούς από την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.

Προσφέρει μια μοναδική διαπολιτισμική οπτική για το πώς οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνθήκες επηρεάζουν τη χρήση των ΤΠΕ από τους εφήβους, συμβάλλοντας στην παγκόσμια κατανόηση των εκπαιδευτικών πρακτικών.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το άρθρο γράφτηκε και δημοσιεύτηκε στην ισπανική γλώσσα, μία από τις πλέον διαδεδομένες διεθνώς, δίνοντας τη δυνατότητα στην Ελλάδα και τη Ρόδο να παρουσιαστούν σε ένα ευρύ επιστημονικό και εκπαιδευτικό κοινό, ενισχύοντας τη διεθνή τους προβολή.
Η συγκεκριμένη δημοσίευση συνιστά μια εποικοδομητική συμβολή στον παγκόσμιο επιστημονικό διάλογο για την εκπαίδευση, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τη Ρόδο ως ενεργό πυρήνα εκπαιδευτικής πράξης και έρευνας με διεθνή προσανατολισμό.
Η συμμετοχή της Ρόδου σε αυτή τη διεθνή συνεργασία προβάλλει το νησί και την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα στο εξωτερικό, ενισχύοντας τη θέση τους στις σύγχρονες παιδαγωγικές και ερευνητικές εξελίξεις.