Να ανασκευάσουν τα όσα δήλωσαν Ασπράκης, Ταρασλιάς και Πάππου ζητά ο δήμος Ρόδου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2530 ΦΟΡΕΣ
Το θέμα των μη χαρακτηρισμένων οδών είναι μεγάλο και δύσκολο προς επίλυση
Τις θέσεις του πάνω στο μεγάλο και σοβαρό θέμα του χαρακτηρισμού των δημοτικών δρόμων παρουσίασε χθες ο δήμος Ρόδου, απαντώντας στις δηλώσεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα για το ζήτημα αυτό από τον αναπληρωτή περιφερειάρχη Απόστολο Ασπράκη και τον εκπρόσωπο τύπου της περιφέρειας Κώστα Ταρασλιά με αφορμή τη λειτουργία του πυρηνελαιουργείου αλλά και από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννη Πάππου, σε συνέντευξη που παραχώρησε.
Οι απαντήσεις δόθηκαν από τον αναπληρωτή δημάρχου, αντιδήμαρχο Οικονομικών και Μεσαιωνικής Πόλης & Μνημείων Κώστα Χαλκιά τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Υποδομών Σταύρο Τσούβαλη και την γενική γραμματέα του δήμου Άννα Παρασκευοπούλου, παρουσία υπηρεσιακών του δήμου.
Ειδικότερα, ο κ. Χαλκιάς αναφερόμενος στο θέμα υπογράμμισε ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο δήμος Ρόδου δεν θα έπρεπε να μπει στη διαδικασία να απαντήσει σε οποιοδήποτε ζήτημα έχει να κάνει με το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας ιδιώτης γιατί αυτό δεν είναι σωστό, καθώς η δημόσια διοίκηση δεν πρέπει να τοποθετείται δημόσια σε σχέση με μία διοικητική διαφορά, όποια και αν είναι αυτή.
«Η δημόσια διοίκηση, αν έχει να διεκπεραιώσει μια διοικητική διαφορά τη διεκπεραιώνει όπως λέει ο νόμος και με την έκδοση πράξεων και σίγουρα όχι μέσω συνεντεύξεων Τύπου. Η δημόσια διοίκηση δεν πρέπει να αισθάνεται πίεση επειδή κάποιος επιλέγει μέσω δημόσιων τοποθετήσεων να της πει πώς πρέπει να κάνει τη δουλειά της. Θα την κάνει όπως ακριβώς λένε οι νόμοι και σύμφωνα με την άποψη που σχηματίζει περί τα πράγματα. Δεν πρέπει να μπαίνει σε διλήμματα» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε τα εξής:
«Επειδή θίχτηκε ένα ζήτημα που είναι γενικότερου ενδιαφέροντος, καθώς έχει να κάνει με το κατά πόσο οι οδοί που όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Ρόδου είναι αναγνωρισμένες , και επειδή όσα ειπώθηκαν έθιξαν το ζήτημα και παραπληροφορούν τον πολίτη, είμαστε υποχρεωμένοι αυτή την πλήρη αστοχία στις δηλώσεις που προηγήθηκαν και την άγνοια του νόμου και του πλαισίου να τη διορθώσουμε για να μη δημιουργήσουμε ανασφάλεια δικαίου στον κόσμο.
Και καλό θα είναι όταν τοποθετούμαστε σε αυτά τα ζητήματα να έχουμε την γνώση που χρειάζεται και να έχουμε μελετήσει όπως πρέπει πριν να τοποθετηθούμε στα ζητήματα αυτά. Δεν μπορούμε όλοι να τοποθετούμαστε επί όλων των ζητημάτων πόσο μάλλον αυτοί που έχουν θητεύσει επί σειρά ετών σε θέσεις ευθύνης στον δήμο Ρόδου. Και άρα, θα περίμενες ότι θα είχαν τη γνώση που απαιτείται για να πληροφορήσουν σωστά τον κόσμο».
Το ιστορικό
Ο κ. Χαλκιάς τόνισε ότι το νησί μας από το έτος 1977 έχει αναπτυχθεί σημαντικά και ανέφερε δρόμους που δημιουργήθηκαν κατά την πάροδο των χρόνων δεξιά και αριστερά των οποίων κατασκευάστηκαν και λειτουργούν μέχρι σήμερα ξενοδοχεία επιχειρήσεις κ.λπ., θέτοντας το ερώτημα αν έχει γίνει σε όλες τις περιπτώσεις αυτές μέχρι σήμερα η αναγκαία διοικητική διαδικασία για την αναγνώριση των οδών που ξέρουμε. «Όχι μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις, αν και γνωρίζουμε όλοι αυτές τις οδούς πολύ καλά» ήταν η απάντησή του.
Εξηγώντας μάλιστα πώς διογκώθηκε το θέμα πρόσθεσε τα εξής: «Ανεξάρτητα από τον φορέα που έπρεπε να το κάνει, πέρασαν πολλά χρόνια για να μην το κάνει κανείς και φτάσαμε μετά τη διοικητική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη, όπου το 2011 το Ελληνικό Δημόσιο δεχόμενο πίεση έπρεπε να μπει στη διαδικασία να… μαζέψει αυτή την κατάσταση.
Ο νομοθέτης τροποποίησε τον νόμο πολλές φορές και καθόρισε όρους και προϋποθέσεις για να ξεκινήσει μία καταγραφή του οδικού δικτύου της χώρας, καθώς το πρόβλημα αυτό είναι πανελλήνιο και πρέπει να το έχουμε υπόψη. Δέσμευσε πόρους πάνω από 150 εκ. ευρώ σε συνεργασία με το ΤΕΕ για την επίσημη καταγραφή των οδών, ώστε στη συνέχεια σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις να δει αν μπορεί να τις χαρακτηρίσει.
Οδούς που έπρεπε κατά τον χρόνο της δημιουργίας τους να έχουν μελετηθεί να χαρακτηριστεί και μετά να έχουν κατασκευαστεί γιατί έτσι πρέπει να είναι η σειρά. Και όχι να έρχεται εκ των υστέρων μία υπηρεσία στη δύσκολη θέση να πρέπει η ίδια να επιλύσει αυτό το πρόβλημα.
Όπου πιστεύαμε, όπου μας βόλευε γινόταν κάτι και έτσι προχωρήσαμε και τώρα αναζητάμε ευθύνες από υπηρεσία που κάνει το καλύτερο δυνατό για να εξυπηρετήσει τους δημότες που ακροβατεί στα όρια της νομιμότητας. Ως επί το πλείστον, βρίσκει λύσεις γιατί δεν μπορεί να βρει λύσεις σε όλες τις περιπτώσεις. Άλλο λύση και άλλο αλλοίωση της πραγματικότητας γιατί υπάρχουν και κάποια όρια σε αυτό που μπορεί να κάνει μία υπηρεσία. Θα περίμενα κανείς να έχει ανασκευάσει».
«Φτηνές δημόσιες δηλώσεις»
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Μεσαιωνικής Πόλης & Μνημείων ζήτησε σεβασμό προς τις υπηρεσίες και συνεργασία για την επίλυση των ζητημάτων που προκύπτουν, λέγοντας χαρακτηριστικά τα εξής:
«Το ζήτημα είναι πολύ μεγάλο και πολύ σοβαρό για να επιχειρούμε να το λύσουμε με τοποθετήσεις πρόχειρες χωρίς προηγουμένως να έχουμε διαβάσει οτιδήποτε με επ’ απειλή καταλογισμών (το ακούσαμε και αυτό…) δεν πρέπει να τοποθετείσαι για αυτά τα ζητήματα, ας μιλήσεις για κάτι άλλο, για αυτό που μπορείς, μην επεκτείνεσαι σε πράγματα που δεν πρέπει.
Δεν είναι εύκολο προς επίλυση το συγκεκριμένο ζήτημα και καλό θα ήταν να μην επιχειρεί κανείς να το λύσει πρόχειρα με πρόχειρες και φτηνές δημόσιες δηλώσεις. Τέτοιου είδους προβλήματα πρέπει να τα προσεγγίζουμε με τη δέουσα σοβαρότητα και επιστημοσύνη και να μην τοποθετούνται επί των ζητημάτων αυτών άτομα που δε διαθέτουν τις ειδικές γνώσεις που χρειάζονται για να εκφέρουν άποψη. Να σταματήσουν να επιχειρούν μέσω συνεντεύξεων να λύσουν προβλήματα σοβαρά τουλάχιστον 50 ετών. Και να επιδεικνύουν τον δέοντα σεβασμό προς τις υπηρεσίες».
«Δεν είναι τρόπος συμπεριφοράς αυτός»
Από την πλευρά της, η γενική γραμματέας του δήμου Άννα Παρασκευοπούλου, δήλωσε τα εξής:
«Αυτά τα θέματα είναι πάρα πολύ λεπτά και πάρα πολύ επικίνδυνα. Η εκτός σχεδίου δόμηση στην Ελλάδα είναι μεγάλη πληγή και προσπαθεί το ελληνικό δημόσιο να βάλει μία τάξη και μέσα σε αυτή την προσπάθεια είναι και η καταγραφή του οδικού δικτύου.
Για το Νότιο Αιγαίο, η μελέτη εκτιμάται στα 25 εκ. ευρώ της καταγραφής, της διανυσματοποίησης και μετά του χαρακτηρισμού του οδικού δικτύου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει θέμα και θα πρέπει να το λύνουμε με συνεργασία. Η προσπάθεια ήταν να μην ανακόψουμε την όποια ανάπτυξη δίνοντας λύσεις στην κόψη του ξυραφιού, μόνοι μας, καθώς το υπουργείο δεν έχει δώσει απάντηση ποτέ στα ερωτήματα του δήμου Ρόδου και των υπηρεσιών του.
Σε ό,τι αφορά τις δηλώσεις που έγιναν… θα ήθελα να πω ότι βρίσκουμε ευκαιρία μετά τα τελευταία γεγονότα να σπιλώσουμε όλο το προσωπικό. Αυτό είναι απαράδεκτο για ένα προσωπικό που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του και να βρει λύσεις. Δεν είναι τρόπος συμπεριφοράς αυτός. Δεν το ανεχόμαστε και ζητάμε την ανασκευή, ή μία τοποθέτηση επί των δηλώσεων αυτών διορθώνοντάς τες. Δεν ανεχόμαστε αυτές τις κατηγορίες, εκπροσωπώντας όλο το προσωπικό του δήμου».
«Για όλους προσπαθούμε να βρούμε λύση»
Τέλος, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Υποδομών Σταύρος Τσούβαλης, εξέφρασε και εκείνος την αντίδρασή για τις δηλώσεις που έγιναν επί του θέματος, τονίζοντας:
«Το ζήτημα είναι πολύπλοκο και αφορά όλη τη δημόσια διοίκηση. Θα μιλήσω για τη δική μου υπηρεσία και θα πω ότι βλέπουμε κάθε ιδιώτη που έρχεται στην υπηρεσία επί ίσοις όροις και για όλους προσπαθούμε να βρούμε λύση με βάση τον νόμο αλλά ποτέ δεν θα πιέσω κάποιον να υπερβεί τον νόμο για οποιοδήποτε λόγο.
Θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις για όλους αλλά στο πλαίσιο του νόμου. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ένα τεράστιο θέμα να κλείσει το πυρηνελαιουργείο, κανένας δεν θέλει να επιβαρυνθεί το περιβάλλον αλλά και κανένας δεν θέλει να εκτραπεί του νόμου. Να καθίσουμε όλοι να βρούμε λύση για το πώς θα γίνει αυτό αλλά κάποιοι επέλεξαν τις συνεντεύξεις τύπου και τις επιθέσεις. Αυτό εγώ δεν το δέχομαι, όπως επίσης δεν δέχομαι και τις δηλώσεις του κ. Πάππου περί οικονομικών συναλλαγών. Αν γνωρίζει κάτι να έρθει να μας το πει, διαφορετικά, περιμένω μία συγγνώμη».