Με ελλείψεις και απαρχαιωμένα συστήματα γίνεται η διαχείριση των πτήσεων στο αεροδρόμιο της Ρόδου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2727 ΦΟΡΕΣ
Πέντε χρόνια μετά τον εμπρησμό του ραντάρ στον Αττάβυρο δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί νέο
Τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εκτέλεση της εργασίας τους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και στη Ρόδο αναδείχτηκαν μετά την αντιπαράθεση που σημειώθηκε ανάμεσα στην Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας και στο υπουργείο Μεταφορών, με αφορμή την ανακοίνωση για συμμετοχή του κλάδου στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ για την 1η Οκτωβρίου.
Η ένωση με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι όλοι οι Ελεγκτές εξυπηρετούν καθημερινά με ασφάλεια όσο το δυνατόν περισσότερες πτήσεις, εργαζόμενοι σε καθεστώς ακραίας υποστελέχωσης και έλλειψης σύγχρονου εξοπλισμού.
Το ίδιο συμβαίνει και στη Ρόδο, ειδικά στο θέμα του εξοπλισμού, και για τον λόγο αυτό η συμμετοχή στην απεργία, αν αυτή τελικά επιτραπεί από τα αρμόδια δικαστήρια, θα γίνει προκειμένου να κεντρίσει το ενδιαφέρον της πολιτείας για την αναβάθμιση των συστημάτων, με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων.
Όπως εξηγεί στη ΡΟΔΙΑΚΗ ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου εργαζομένων στην αεροναυτιλία, Αντώνης Ελευθεριάδης, οι συνάδελφοί του με υπεράνθρωπες προσπάθειες και αυτό το καλοκαίρι κατάφεραν να εξυπηρετήσουν την τεράστια αεροπορική κίνηση του νησιού, χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα συστήματα για την υποβοήθηση και στήριξη του έργου τους.
Έφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα το ραντάρ του Ατταβύρου, το οποίο δεν αντικαταστάθηκε ακόμα μετά τον εμπρησμό που σημειώθηκε σε αυτό και παρά το ότι έχουν περάσει από τότε περίπου 5 χρόνια. Από την άλλη, όλα τα συστήματα στο αεροδρόμιο του νησιού είναι 25ετίας, γεγονός που επιβάλλει ή την αγορά νέων ή την αναβάθμιση αυτών που υπάρχουν.
Ειδικά για το ραντάρ του Ατταβύρου τονίζει ότι ήταν ένα εξαιρετικό εργαλείο, όσον αφορά την εναέρια κυκλοφορία, καθώς κάλυπτε όλο το νοτιοανατολικό Αιγαίο μέχρι την Κύπρο και με τις υπάρχουσες συνθήκες είναι πολύ σημαντικό να έχει ο πύργος ελέγχου στη Ρόδο ένα έξτρα ραντάρ, ώστε να μπορεί να «βλέπει» τι γίνεται και χαμηλά.
Μιλάμε για κόστος περίπου 1,5 εκ ευρώ, χρήματα που θα μπορούσαν να πληρωθούν μέσω των τελών χρήσης του αεροδρομίου από τις αεροπορικές εταιρίες, που με μεγάλη ευχαρίστηση τα πληρώνουν για την αναβάθμιση των συστημάτων και των υπηρεσιών.
«Η υλικοτεχνική υποδομή στη Ρόδο είναι από το 1997 και πλέον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για να υποστηρίξουν τις βλάβες, χαλάμε τη μία οθόνη για να φτιάξουμε την άλλη, ενώ και οι συχνότητες είναι σε άσχημη κατάσταση, δεν ακούμε τα αεροπλάνα όταν βρίσκονται σε χαμηλά ύψη» ανάφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι οι προσλήψεις πρέπει να αποτελούν πάντα σοβαρό προγραμματισμό, για να μην δημιουργούνται προβλήματα από την υποστελέχωση.
Σύμφωνα με τον κ. Ελευθεριάδη, κανένας από τους συναδέλφους του σε όλη την Ελλάδα δεν επιδιώκει αύξηση στο μισθό του με τη συμμετοχή στην απεργία, αλλά η επιθυμία συμμετοχής στην απεργία εκφράζεται για να αναδειχθούν τα κενά και τα προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.
Όπως αναφέρει η ένωση των ελεγκτών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο όγκος της εναέριας κυκλοφορίας, ο οποίος κάθε χρόνο σημειώνει νέο ρεκόρ, οι ελεγκτές έχουν αποδεχθεί να εργάζονται την καλοκαιρινή περίοδο με μειωμένες ημέρες ανάπαυσης, ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει το σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, που είναι ένας από τους πυλώνες στήριξης του τουρισμού στην χώρα μας.
Έχοντας συναίσθηση του καθήκοντός τους απέναντι στην χώρα και το επιβατικό κοινό και όντες προσηλωμένοι στην αδιαπραγμάτευτη διατήρηση των επιπέδων ασφαλείας, έχουν απαιτήσει από την Διοίκηση της Υ.Π.Α. και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να αναλάβουν και αυτοί τις ευθύνες τους για την εξυγίανση της Υ.Π.Α..
Μάλιστα σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι ελεγκτές, ειδικά τα τελευταία τέσσερα καλοκαίρια, έχουν αποδείξει ότι νοιάζονται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την αναβάθμιση της Υ.Π.Α. και ο λόγος που το σύστημα της εναέριας κυκλοφορίας δεν έχει καταρρεύσει είναι αποκλειστικά η προσπάθεια που καταβάλλουν, αφού η Υ.Π.Α. και το Υπουργείο διαχρονικά δεν έχουν κάνει το χρέος τους.
Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Eurocontrol αποδεικνύουν ότι οι ελεγκτές είναι οι πέμπτοι πιο παραγωγικοί ανάμεσα σε 38 παρόχους σε όλη την Ευρώπη, παρά το ότι οι συνθήκες στις οποίες εργάζονται είναι χειρότερες από οπουδήποτε αλλού στην υπόλοιπη Ευρώπη, ακόμα και στα Βαλκάνια.