Μ. Βαρβιτσιώτης: άδικη και άνιση η μεταχείριση των νησιών

Μ. Βαρβιτσιώτης: άδικη και άνιση η μεταχείριση των νησιών

Μ. Βαρβιτσιώτης: άδικη και άνιση η μεταχείριση των νησιών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 551 ΦΟΡΕΣ

Η σύνδεση της Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων με τα Δωδεκάνησα, αλλά και η επίλυση του ακτοπλοϊκού ζητήματος που ταλανίζει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου Σάμου, Χίου, Μυτιλήνης και Λήμνου, υπήρξαν αντικείμενο της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στο Βαθύ Σάμου με την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και της περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Χριστιάνας Καλογήρου η οποία, ως γνωστόν, πριν από τις εκλογές του περασμένου Μαΐου ήταν Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Νοτίου Αιγαίου.

Συμμετείχαν, επίσης, η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αγνή Καλογερή, οι αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού και Ναυτιλίας κ. Νίκος Κατρακάζος (Σάμου) Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος (Χίου) και Πολιτισμού κ. Φωτεινή Θαλασσινού (Λέσβου), οι δήμαρχοι Σάμου κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλος, Ικαρίας κ. Στέλιος Σταμούλος και Φούρνων κ. Γιάννης Μαρούσης καθώς και εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Σάμου.

Αναφερόμενος στο γενικότερο ακτοπλοϊκό ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου ο κ. Βαρβιτσιώτης δεσμεύθηκε ότι κατά τη νέα περίοδο θα δρομολογηθούν νεότευκτα ταχύπλοα πλοία, τα οποία θα αναβαθμίσουν αισθητά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες με παράλληλη πύκνωση δρομολογίων.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι στον προσεχή διαγωνισμό του Υπουργείου για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας θα προβλέπεται και η δρομολόγηση πλοίων πρώτης κατηγορίας, δηλαδή πλοίων των οποίων η ηλικία δεν υπερβαίνει τα δέκα έτη.

Πρόκειται, όπως δήλωσε, για πρωτοβουλία η οποία, παρά το μειωμένο προϋπολογισμό για τις λεγόμενες άγονες γραμμές θα προσελκύσει νέα σύγχρονα, ασφαλή και ταχύπλοα πλοία, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική ανάπτυξη των μικρότερων νησιών.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε ειδικότερα και στη σύνδεση της Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων με τα νησιά του βορείου συγκροτήματος της Δωδεκανήσου, επισημαίνοντας ότι θα προσδώσει νέες διαστάσεις στον τουρισμό τους, δεδομένου ότι θα συνδέονται πλέον με τρία αεροδρόμια και συγκεκριμένα της Σάμου, Ικαρίας και Κω τα οποία κατά τη θερινή περίοδο δέχονται χιλιάδες πτήσεις τσάρτερ από τις χώρες τις Ευρώπης.

Στόχος μας, είπε, είναι σε αυτά τα νησιά να υπάρξει όσο το δυνατό μεγαλύτερη διάχυση του τουριστικού ρεύματος αφενός και αφετέρου η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Όπως δήλωσε, ο επαναληπτικός διαγωνισμός θα διεξαχθεί το αργότερο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι στον πρώτο διαγωνισμό του Ιουλίου για τη γραμμή Σάμος, Ικαρία, Φούρνοι, Αρκιοί, Αγαθονήσι, Λειψοί, Πάτμος, Λέρος, Κάλυμνος, Κως είχε λάβει μέρος η ναυτιλιακή εταιρεία ’’Dodekanisos Seaways’’ με ταχύπλοο καταμαράν.

Αδικημένα Νησιά
Εκείνο, ωστόσο, που εντυπωσίασε τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη, είναι η θαρραλέα αποκάλυψη του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, ότι τα νησιά του αρχιπελάγους μολονότι συνεισφέρουν τα μέγιστα στον ελληνικό τουρισμό και συνεπώς στην οικονομία της χώρας, αντιμετωπίζονται από το κράτος άνισα και άδικα σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα.

Ενώ, είπε, για τις μεταφορές μαθητών στην ηπειρωτική χώρα διατίθενται 137 εκατομμύρια ευρώ και εκατοντάδες εκατομμυρίων για τις χερσαίες μεταφορές (σιδηρόδρομοι, αστικά λεωφορεία κλπ) για τη νησιωτική χώρα, όπου ζουν 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι, κάτω από ιδιόμορφες και δύσκολες συνθήκες σε πολλές περιπτώσεις, ο κρατικός προϋπολογισμός προβλέπει μόνο 72 εκατομμύρια ευρώ συνολικά για τη σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Αυτό, τόνισε, είναι άδικο και προσπαθώ να το αλλάξω μέσα από το Υπουργικό Συμβούλιο, γιατί από τότε που ανέλαβα το Υπουργείο ούτε για μια στιγμή δεν έχω ξεχάσει ότι είμαι και Υπουργός Αιγαίου.

Διευκρινίζεται ότι από τα 72 εκατομμύρια που διατίθενται για τις άγονες γραμμές τα 30 προέρχονται από τον επίναυλο 3% που εισπράττεται από το κράτος από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, δηλαδή καταβάλλεται από τους ίδιους τους νησιώτες που κάνουν χρήση των πλοίων.

Να σημειωθεί τέλος ότι οι φορείς της Σάμου έθεσαν στον κ. Βαρβιτσιώτη το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σάμου με τη Θεσσαλονίκη, με ένα τουλάχιστον δρομολόγιο κατά τη θερινή περίοδο, γιατί, όπως ανέφεραν, το δρομολόγιο Καβάλα, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χίος και Σάμος δεν εξυπηρετεί τον τουρισμό των νησιών αυτών.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης δεσμεύθηκε να εξετάσει και αυτό το αίτημα με την προοπτική προέκτασης του δρομολογίου μέχρι Κω και Ρόδο.

Διαβάστε ακόμη

Τα προβλήματα της νησιωτικότητας

Εορτασμός της εργατικής Πρωτομαγιάς από το Εργατικό Κέντρο Ρόδου

Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής

Σε δράσεις πολιτισμού πρόκειται να συνδράμει η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου

Η σημασία της ανακήρυξης του μητροπολίτη Ρόδου Κυρίλλου σε επίτιμο διδάκτορα

Τον δημοσιογράφο Γιώργο Ζαχαριάδη τιμά ο δήμος Ρόδου σε ειδική εκδήλωση

Προφυλακίστηκε ο αρχαιοφύλακας της Νισύρου μετά την απολογία του

Προσφορές στη Δομή Συσσιτίου του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας Ρόδου