Κατάληψη του δημαρχείου Λειψών για την υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου

Σε συμβολική κατάληψη του δημαρχείου προέβησαν κάτοικοι του νησιού διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη του απαραίτητου διδακτικού προσωπικού προκειμένου να λειτουργήσει ομαλά το δημοτικό σχολείο των Λειψών. Συγκεκριμένα, φέτος το σχολείο λειτουργεί με έναν δάσκαλο λιγότερο και χωρίς τις πολύ βασικές ειδικότητες των αγγλικών και της πληροφορικής.

Αυτό έχει σαν συνέπεια να μην μπορεί να λειτουργήσει το ολοήμερο λόγω συμπλήρωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, να συγχωνεύονται τάξεις και να λειτουργεί το σχολείο χωρίς διευθυντή αφού αναγκάζεται να απασχολείται αποκλειστικά με την τάξη που έχει αναλάβει.

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι τα κριτήρια των αποφάσεων είναι ψυχρά λογιστικά και δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψη τους  ούτε τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στα νησιά αλλά ούτε και τις μελλοντικές συνέπειες  ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης «έκπτωσης» στον κρίσιμο τομέα της παιδείας μας.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο δήμαρχος Φώτης Μάγγος  ζήτησε με επιστολή του  προς τον δ/ντή της πρωτοβάθμιας και τον περιφερειακό δ/ντή εκπαίδευσης την κάλυψη των παραπάνω τριών θέσεων εκπαιδευτικών η οποία και κοινοποιήθηκε  στον Υπουργό Παιδείας.

Στην επιστολή του ο Δήμαρχος αναφέρει τα εξής:

Θέμα: «Στελέχωση του Δημοτικού Σχολείου Λειψών»
“Κύριοι διευθυντές, δυστυχώς παρακολουθούμε τα τελευταία χρόνια μια συνεχιζόμενη υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου μας η οποία ναι μεν αιτιολογείται ως προς τους τυπικούς της λόγους, είναι τελείως απαράδεκτη δε ως προς τις ανισότητες που βιώνουν οι μικροί ήρωες που κρατούν ζωντανά τα ακριτικά νησιά και μ’ αυτόν τον αδιαμφισβήτητο τρόπο κατοχυρώνουν τα σύνορα της πατρίδας μας.

Οι αριθμοί δε λένε την αλήθεια, οι 41 μαθητές είναι λίγοι για την Αθήνα, για τους  Λειψούς όμως είναι θησαυρός ανεκτίμητος, είναι η μαγιά για να συνεχίσει να υπάρχει η μικρή κοινωνία μας.
Σ ένα νησάκι που στο ένα και μοναδικό σχολείο του πέφτει το βάρος της μόρφωσης των παιδιών μας, χωρίς άλλες επιλογές, χωρίς ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, χωρίς την δυνατότητα εκμάθησης ξένων γλωσσών εκτός σχολείου και χωρίς εκπαιδευμένους γονείς, επειδή κι αυτοί ως μαθητές δεν είχαν ίσες ευκαιρίες στη γνώση, αν δεν ενσκήψετε με ιδιαίτερο τρόπο ξεπερνώντας τις ισοπεδωτικές λογιστικές λογικές που μας έχουν επιβληθεί θα έχετε συμβάλλει  στη συνέχιση αυτής της φαυλότητας: οι σημερινοί αυριανοί γονείς θα είναι κι αυτοί ανεπαρκείς  επειδή το κράτος διά των εκφραστών του λειτούργησε οριζόντια και άρα άδικα σε βάρος της μόρφωσής τους και της καλλιέργειας των αξιών που μόνο το σχολείο μπορεί να προσφέρει.
Στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν παιδιά με πάρα πολλά και βαριά  προβλήματα δυσλεξίας, διγλωσσίας, αποκλίνουσας συμπεριφοράς κ.α.

Η πολύ καλή προσωπική μας σχέση μου δίνει μια μικρή αισιοδοξία γιατί μέσω αυτής σας γνωρίζω πολύ καλά και επιβεβαιώνω τις ικανότητες σας και την γνώση του αντικειμένου σας. Και ο ίδιος, όντας εκπαιδευτικός  17 συνεχόμενα χρόνια αλλά και ως πατέρας 4 παιδιών μπορώ και να το αξιολογήσω αλλά και να έχω άποψη επί του προβλήματος.
Σας ζητώ να αφουγκραστείτε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, την αγωνία των γονέων μα πάνω απ’ όλους την άηχη κραυγή των παιδικών ψυχών που δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τι τους περιμένει  αύριο.

Εμείς οι μεγαλύτεροι ξέρουμε και η ενοχή θα βαραίνει αποκλειστικά εμάς.

Η τοποθέτηση ενός ακόμη δασκάλου, ενός καθηγητή αγγλικών και ενός καθηγητή πληροφορικής θα αποτελέσει τη βάση για την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου προς τους μαθητές των Λειψών και την ηθική ικανοποίηση όλων ημών που έχουμε την ιερή ευθύνη να σμιλεύουμε την μελλοντική ελληνική κοινωνία που θέλουμε ν’ αφήσουμε ως παρακαταθήκη”.