Που διαφωνούν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές

Που διαφωνούν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές

Που διαφωνούν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 276 ΦΟΡΕΣ

Δεν έχει ούτε κατ' ελάχιστον τη συναίνεση και την αποδοχή της πλειοψηφίας της πανεπιστημιακής κοινότητας, το προτεινόμενο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επισημαίνουν οι καθηγητές πανεπιστημίου σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας τους (Π

Δεν έχει ούτε κατ' ελάχιστον τη συναίνεση και την αποδοχή της πλειοψηφίας της πανεπιστημιακής κοινότητας, το προτεινόμενο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επισημαίνουν οι καθηγητές πανεπιστημίου σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας τους (ΠΟΣΔΕΠ).

ʼλλωστε, εκπρόσωποί της συναντήθηκαν με την υπουργό Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου, ζητώντας περιθώριο τριών μηνών για να μελετήσουν το νομοσχέδιο.

Οι καθηγητές, αναφερόμενοι στην τακτική του υπουργείου τους τελευταίους μήνες, κάνουν λόγο για “συνεχή και συστηματική απαξίωση των πανεπιστημίων και συκοφάντηση των πανεπιστημιακών, με διάφορα μέσα και σε διάφορα επίπεδα, μείωση έως και 50% της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων από τον τακτικό προϋπολογισμό, συνέχιση μέχρι σήμερα της μηδενικής χρηματοδότησης της έρευνας από το ΕΣΠΑ, αλλά και παρεμπόδιση της εξέλιξης εκατοντάδων συναδέλφων και μη διορισμό νεοεκλεγέντων μελών ΔΕΠ”.

Επίσης, υποστηρίζουν ότι η διαβούλευση για τις αλλαγές που παρουσιάζονται στο νομοσχέδιο ήταν ελλιπέστατη, αποσπασματική, και με κυρίαρχα τα στοιχεία της επικοινωνιακής πολιτικής.

Για το κυριότερο σημείο τριβής υπουργείου-πανεπιστημιακών, που είναι ο τρόπος διοίκησης των ιδρυμάτων, οι καθηγητές εντοπίζουν συγκεκριμένα σημεία διαφωνιών τα οποία είναι:

Η διοίκηση θα πρέπει να ασκείται κατά κύριο λόγο από τον πρύτανη και τη Σύγκλητο του Ιδρύματος. Όλα τα μονοπρόσωπα όργανα (πρύτανης, κοσμήτορες, πρόεδροι, κ. λπ.) θα πρέπει να εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ του αντίστοιχου σώματος, χωρίς κανένα αποκλεισμό των βαθμίδων.

Το Συμβούλιο του Ιδρύματος θα πρέπει να έχει κυρίως συμβουλευτικό και ελεγκτικό ρόλο. Να οργανώνει την αξιολόγηση του Ιδρύματος, να προβάλει το Ίδρυμα προς τα έξω και να συμβάλει στην εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης, καθώς και τη χάραξη της στρατηγικής του Ιδρύματος. Πρέπει να υπάρξει σαφής περιγραφή των χαρακτηριστικών των εξωτερικών μελών του Συμβουλίου.

Παράλληλα δημιουργείται μια ανεξάρτητη εθνική αρχή, η οποία διενεργεί την αξιολόγηση και πιστοποίηση των ιδρυμάτων, διαχειρίζεται τη χρηματοδότηση και εισηγείται την εθνική στρατηγική για την ανώτατη εκπαίδευση στην πολιτεία.

Διαβάστε όλο το σχέδιο νόμου

Διαβάστε ακόμη

Στοιχεία «σοκ» από την ΕΛ.ΑΣ. για την ενδοοικογενειακή βία: 493 περιστατικά σε έξι ημέρες

Φορολογικές Δηλώσεις - Σωρεία προβλημάτων και ταλαιπωρίας η υποβολή τους

«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

MyInfo: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του gov.gr

Πράσινο φως από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

ΕΟΔΥ: Προσοχή στα κουνούπια και τον ιό του Δυτικού Νείλου – Τα μέτρα προφύλαξης

Αντικειμενικές αξίες: Αυτοί είναι οι δήμοι και οι ζώνες στις οποίες «κουρεύονται»

Διεπιστημονική έρευνα στις Νησίδες του Αιγαίου