Θεματικός τουρισμός από ΕΟΤ

Θεματικός τουρισμός από ΕΟΤ

Θεματικός τουρισμός από ΕΟΤ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1646 ΦΟΡΕΣ

Eιδικό βάρος στις θεματικές μορφές τουρισμού δίνει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την αύξηση των διανυκτερεύσεων των τουριστών, επισημαίνει στην EΞΠPEΣ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Γ. Κολέτσος. Οπως τονίζει ο κ. Κολέτσος, «σε συνεργασία και συνέργειες με την περιφέρεια και τους αρμόδιους φορείς, επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού και προϊόντων που συντελούν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου (χειμερινός, περιηγητικός, προσκυνηματικός, αθλητικός), καθώς και στη δημιουργία δράσεων και προγραμμάτων κατά τη διάρκεια της χαμηλής τουριστικής περιόδου (Οκτώβριος-Μάρτιος), με στόχο την αύξηση της τουριστικής ζήτησης». Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας, ο Οργανισμός επενδύει σημαντικά στη διοργάνωση του Μαραθωνίου της Αθήνας στις αρχές Νοεμβρίου, η οποία θα εξελιχθεί σε ένα «mega-event». «Ετσι, αναπτύσσουμε τον αθλητικό τουρισμό, προωθούμε την Αθήνα ως τουριστικό προορισμό (city break) και δημιουργούμε τουριστική κίνηση σε μια χαμηλή τουριστική περίοδο», σημειώνει. Παράλληλα, το Yπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΤ εξετάζει την προώθηση του θεραπευτικού - ιαματικού τουρισμού στη Ρωσία, διεκδικώντας μερίδιο από τη συγκεκριμένη αγορά, η οποία κάθε Νοέμβριο επισκέπτεται ιαματικές πηγές στη Γερμανία. Ακόμα, η πολιτική ηγεσία του τουρισμού εξετάζει την παροχή κινήτρων στους επιχειρηματίες της χώρας ούτως ώστε να διασφαλίζεται η επαρκής λειτουργία της τουριστικής αγοράς από 1ης Νοεμβρίου έως και 30 Μαρτίου. Μεταξύ αυτών η μείωση τελών ύδρευσης από τους δήμους, η επιδότηση των επιχειρήσεων για την απασχόληση εργαζομένων με το ίδιο ποσοστό που επιδοτείται σήμερα η ανεργία και η παροχή διευκολύνσεων που αφορούν τις ασφαλιστικές εισφορές και τη φορολόγησή τους. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ, πάνω από το 50% των διεθνών αφίξεων επισκέπτεται τη χώρα στο τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου, ενώ ο μέσος ανταγωνιστής μας σημειώνει 3 εκατ. περισσότερες αφίξεις στο διάστημα Οκτωβρίου - Μαρτίου. «Ο αριθμός ημερών παραμονής των τουριστών στη χώρα αποτελεί σημαντικό κριτήριο στη χάραξη στρατηγικής», σημειώνει ο Γ. Κολέτσος. Παράλληλα, η στρατηγική του ΕΟΤ είναι στοχευμένη ανά αγορά, εστιάζοντας στην προώθηση των θεματικών ενοτήτων και προϊόντων με κριτήριο τις ειδικές ανάγκες κάθε τουριστικής ομάδας. Στο πλαίσιο αυτό, η καταγραφή των αφίξεων γίνεται σε συνδυασμό με τη μελέτη και τη σύγκριση των διανυκτερεύσεων, «σημαντικό εργαλείο για την κατάρτιση αλλά και τον επαναπροσδιορισμό μιας ανταγωνιστικής τουριστικής στρατηγικής». Αξίζει να εξετάσουμε πιο αναλυτικά τα στοιχεία της μέσης διάρκειας παραμονής των τουριστών στη χώρα κατά το 2009, όπως τα κατέγραψε η Τράπεζα της Ελλάδος στο Στατιστικό Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας. Οι «σταθεροί»: Σημαντικό αριθμό διανυκτερεύσεων πραγματοποιούν οι τουρίστες της γερμανικής αγοράς, η οποία παραδοσιακά αποτελεί τη σημαντικότερη για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, από αυτούς μόνο οι μισοί διέμειναν σε ξενοδοχείο, καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν ενοικιαζόμενα δωμάτια ή κατοικίες πλήρως ενταγμένες στο φυσικό τοπίο. Βαρύνουσα σημασία έχει και η αμερικανική αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, με τους επισκέπτες της να ξοδεύουν 11,7 μέρες στην Ελλάδα. Iδιο αριθμό διανυκτερεύσεων πραγματοποιούν και οι Ρώσοι. Οι πελάτες των «ενοικιαζόμενων»: Περίπου 11 μέρες στην Ελλάδα μένουν Αυστριακοί, Ολλανδοί και Καναδοί, αν και ως επί το πλείστον δεν απορροφούνται από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Αντίθετα, οι περισσότεροι κατευθύνονται σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα ή διαμένουν σε κάμπινγκ, ενώ επισκέπτονται παραπάνω από έναν ελληνικούς προορισμούς. Οι τουρίστες της Μεσογείου: Ακολουθούν Γάλλοι και Βέλγοι με περίπου 10 διανυκτερεύσεις για το 2009. Μάλιστα, οι τουρίστες από το Βέλγιο διέμειναν 6,4 μέρες κατά μέσο όρο σε ξενοδοχεία της χώρας. Οι μεσογειακοί Ιταλοί και Ισπανοί, αν και επισκέπτονται την Ελλάδα για πολλές μέρες (9), μένουν στα ελληνικά ξενοδοχεία κατά μέσο όρο για 4,7 και 2,3 μέρες, αντίστοιχα. Ο μικρός αριθμός μπορεί να δικαιολογηθεί είτε από το γεγονός ότι επιλέγουν εναλλακτικούς τρόπους διαμονής είτε λόγω της τάσης τους να μοιράζουν τις διακοπές τους σε διαφορετικούς προορισμούς της Ελλάδας. Οι αναδυόμενες αγορές: Τέλος, αξίζει να σταθούμε σε δύο αναδυόμενες τουριστικές αγορές για την Ελλάδα, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, την Κίνα και την Τουρκία. Οι Κινέζοι τουρίστες, που κατευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά προς μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, κάνουν κατά μέσο όρο διανυκτερεύσεις ανά ξενοδοχείο. Από τη μία, η μικρή διάρκεια παραμονής δείχνει ότι η Ελλάδα για τους Κινέζους είναι προορισμός πολιτιστικού και αστικού τουρισμού. Από την άλλη, το γεγονός ότι το 2009 ήρθαν 7.793 τουρίστες από την Κίνα, αλλά πραγματοποίησαν 48.033 αφίξεις σε ξενοδοχεία δείχνει ότι ο ασιατικός λαός πραγματοποιεί επισκέψεις μικρής διαρκείας σε διάφορους προορισμούς της χώρας. Οι Τούρκοι τουρίστες, οι οποίοι σημειώνουν σημαντική αύξηση στο πρώτο εξάμηνο του 2011, διαμένουν μόνο 2 μέρες σε ξενοδοχεία της χώρας, τη στιγμή που σχεδόν το 60% των Τούρκων επιλέγει διαφορετικού τύπου καταλύματα.

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές